برای درمان نقرس به چه دکتری مراجعه کنیم ؟

برای درمان نقرس به چه دکتری مراجعه کنیم ؟

پزشکانی که نقرس را درمان می کنند پزشک عمومی هستند که نقرس را درمان می کند. آنها می توانند آزمایش خون اسید اوریک را تجویز کنند، آسپیراسیون مفصلی را انجام دهند و داروهایی برای درمان بیماری تجویز کنند.

اما اگر به صورت تخصصی باشد روماتولوژیست ها که آموزش های ویژه ای در زمینه درمان بیماری های مفاصل و بافت های همبند دارد ، می توانند به بیماری نقرس رسیدگی کنند.
مخصوصا اگر نقرس شما شدید باشد یا آسیب مفاصل را در پی داشته باشد، روماتولوژیست می تواند درمان های تخصصی تری ارائه دهد.

اگر نقرس طوالانی مدت دارید یا اگر شرایط پزشکی دیگری دارید که ممکن است استفاده از برخی داروها مانند بیماری قلبی یا بیماری کلیوی را دشوارتر کند.
ممکن است برای شما مهم باشد که به یک روماتولوژیست مراجعه کنید تا به کاهش سطح اسید اوریک و جلوگیری از عوارض بعدی نقرس و هیپراوریسمی کمک کند.

سوالات متداول درباره نقرس

سریع ترین راه برای از بین بردن نقرس چیست؟

چگونه می توان سریع از حملات نقرس تسکین یافت

  • مسکن های بدون نسخه.
  • روی مفاصل آسیب دیده یخ بمالید.
  • نوشیدن مقدار زیادی آب.
  • درمان های نسخه ای.
  • داروهای نقرس.
  • تغییر رژیم غذایی.
  • تغییر سبک زندگی.

آیا می توانم با نقرس زندگی طولانی داشته باشم؟

نقرس اگر زود تشخیص داده شود، اکثر افراد مبتلا به نقرس می توانند زندگی عادی داشته باشند. اگر بیماری شما پیشرفت کرده است، کاهش سطح اسید اوریک می تواند عملکرد مفصل را بهبود بخشد و توفوس را برطرف کند. داروها و شیوه زندگی یا تغییرات رژیم غذایی نیز می توانند به کاهش علائم و کاهش دفعات و شدت حملات نقرس کمک کنند.

اگر نقرس درمان نشود چه اتفاقی می افتد؟

در صورت عدم درمان، نقرس می تواند باعث فرسایش و تخریب مفصل شود. نقرس پیشرفته نقرس درمان نشده ممکن است باعث ایجاد رسوبات کریستال های اورات در زیر پوست در گره هایی به نام توفی (TOE-fie) شود.

آیا می توانید نقرس را با رادیوگرافی تشخیص دهید؟

اشعه ایکس از مفصل ممکن است رسوب کریستال های اسید اوریک را نشان دهد. با این حال، اشعه ایکس حتی در صورت وجود نقرس می تواند طبیعی باشد. کارشناسان تخمین می زنند که نقرس مزمن باید برای 5 تا 10 سال وجود داشته باشد تا تغییرات مفصلی در عکس رادیوگرافی دیده شود. اکثر موارد نقرس با تجزیه و تحلیل مایع مفصلی تشخیص داده می شود.

اگر نقرس دارید بهترین نوشیدنی چیست؟

از این رو، افراد مبتلا به نقرس برای جلوگیری از حملات باید قهوه را با شیر کم چرب یا بدون چربی و بدون قند بنوشند. نوشیدن یک تا دو فنجان قهوه باید این کار را انجام دهد. آب لیمو: یک مطالعه گزارش داده است که آب لیمو یا نوشیدنی های سرشار از ویتامین C به خنثی کردن اسید اوریک در بدن کمک می کند.

مواد غذایی که باعث ایجاد نقرس می شوند کدامند؟

10 غذا و نوشیدنی که باعث ایجاد نقرس می شوند عبارتند از: نوشیدنی ها و شیرینی های شیرین. شربت ذرت با فروکتوز بالا. الکل. گوشت های شکاری. برخی از غذاهای دریایی، از جمله شاه ماهی، گوش ماهی، صدف، ماهی کاد، ماهی تن، قزل آلا و شاه ماهی. گوشت قرمز، از جمله گوشت گاو، گوشت بره خوک و بیکن. بوقلمون.

چه چیزی اسید اوریک را در بدن از بین می برد؟

متخصصان تغذیه معمولاً به ما توصیه می کنند که برای دفع اسید اوریک اضافی از بدن آب فراوان بنوشیم و میوه ها و سبزیجات تازه زیادی مصرف کنیم.

آیا نقرس می تواند به کلیه ها آسیب برساند؟

نقرس زمانی اتفاق می افتد که ماده ای به نام اسید اوریک در خون شما بیش از حد بالا برود. وجود سطوح بالای اسید اوریک در خون، هیپراوریسمی نامیده می شود. سطوح بالای اسید اوریک می تواند به کلیه های شما آسیب برساند و منجر به بیماری کلیوی یا نارسایی کلیه شود.

نقرس چقدر دردناک است؟

در برخی افراد، درد حاد آنقدر شدید است که حتی یک ملحفه تخت با انگشت پا باعث درد شدید می شود. این حملات دردناک معمولاً طی چند ساعت تا چند روز با یا بدون دارو فروکش می‌کنند. در موارد نادر، حمله می تواند هفته ها طول بکشد. اکثر افراد مبتلا به نقرس حملات مکرر را در طول سال ها تجربه می کنند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *