راهنمای خرید تخت جراحی مناسب

راهنمای خرید تخت جراحی مناسب

تخت جراحی (یا میز جراحی) در اتاق عمل برای قرار دادن بیمار در طول یک عمل جراحی استفاده می شود. از یک سکوی اصلی تشکیل شده است که بیمار روی آن می نشیند یا دراز می کشد و می توان آن را به چند بخش تقسیم کرد و همچنین از یک پایه مرکزی برای تنظیم ارتفاع و شیب سکو تشکیل شده است.
تنظیمات متعددی برای قرار دادن بیمار در موقعیت های مختلف وجود دارد، به عنوان مثال در وضعیت مستعد برای جراحی ستون فقرات یا نیمه نشسته برای جراحی گوش و حلق و بینی.

نحوه عملکرد تخت جراحی

تخت های جراحی برای کنترل تنظیمات مختلف مانند ارتفاع میز یا شیب سطح خواب (روی میز) به منبع نیرو نیاز دارند.
تخت جراحی برقی : حرکات میز از طریق یک محرک الکتریکی انجام می شود که اغلب توسط یک کنترل از راه دور کنترل می شود.

تخت های جراحی هیدرولیک: با یک منبع انرژی هیدرولیک تغذیه می شوند و عموماً توسط یک پدال کنترل می شوند.
گاهی اوقات تخت های جراحی می توانند حالت های جراحی مختلفی را ترکیب کنند و به عنوان مثال، یک سطح خواب قابل تنظیم از طریق یک محرک الکتریکی و یک پشتی سر قابل تنظیم از طریق یک محرک هیدرولیک داشته باشند. لازم به ذکر است که حالت عملکرد تخت عمل نه تنها بر سهولت استفاده روزانه تأثیر می گذارد،بلکه در مورد شرایط نصب و نگهداری می شود.

انواع مختلف تخت جراحی چیست؟

به طور کلی، برای هر میز، ارتفاع و شیب سطوح قابل تنظیم است تا راحتی کار بیشتر برای جراح فراهم شود. همچنین می توان تعداد زیادی لوازم جانبی اضافه کرد تا از بیمار حمایت بیشتری شود.
نوع عمل انجام شده نیز تعیین کننده نوع تخت خواهد بود. میز عمل ارتوپدی STERIS تفاوت اصلی بین میزهای جراحی یونیورسال و میزهای جراحی تخصصی است که خود بسته به تخصص در مدل های مختلفی عرضه می شوند.
میزهای عمل یونیورسال اغلب در جراحی های عمومی (یا گوارشی) و جراحی های جزئی استفاده می شوند. این میزهای عمل همه کاره هستند و با انواع مختلفی از جراحی‌ها مانند قلب و عروق، مثانه، پلاستیک و غیره سازگار هستند. میزهای جراحی تخصصی به یک یا چند تخصص پزشکی اختصاص داده شده‌اند.
آنها را می توان با یک پیکربندی خاص و یا لوازم جانبی متمایز کرد. به عنوان مثال: میزهای جراحی زنان، وضعیت نشستن یا دراز کشیدن را با نگهدارنده های پای گوپل فراهم می کنند. تخت های جراحی ارتوپدی به طور کلی با نگهدارنده های پا و قاب کششی سازگار هستند.
آنها برای جابجایی و مانور آسان طراحی شده اند و به جراح اجازه می دهند تا بیمار را به طور موثر حرکت دهد. میزهای عمل چشمی، میزهای قابل تبدیل با پشت سری مخصوص برای موقعیت یابی بیمار هستند. برای جراحی سرپایی،میزهای عمل متحرک (معمولاً روی چرخ ها) به جای ثابت (نصب شده بر روی پایه ای که به زمین متصل شده است) وجود دارد.

هنگام نصب و نگهداری تخت عمل چه معیارهای فنی را باید در نظر گرفت؟

قبل از خرید هر چیزی مهم است که چندین معیار فنی را برای نصب تخت عمل در نظر بگیرید مانند اندازه آن، حالت منبع تغذیه، سازگاری با لوازم جانبی مورد نیاز و شرایط ایمنی.

فضای مورد نیاز: ابعاد خارجی میز و فضایی که در موقعیت های مختلف خود اشغال خواهد کرد عناصر ضروری هستند که باید در نظر گرفته شوند. وضعیت قرارگیری بیمار ممکن است بسته به نوع جراحی متفاوت باشد، به همین دلیل است که در نظر گرفتن حرکات مختلف میز بسیار مهم است.
شما باید با توجه به فضای موجود در اتاق عمل انتخاب خود را انجام دهید.

منبع تغذیه: برای مثال برای استفاده از میز عمل برقی، باید اطمینان حاصل کنید که یک پریز برق نزدیک دارید.

سازگاری لوازم جانبی: بسته به برنامه های مورد نیاز شما،بررسی سازگاری میز عمل با لوازم جانبی مورد نیاز مانند پایه نگهدارنده پا، قاب کششی، پایه IV و غیره ضروری است. به همین ترتیب، در صورت نیاز به انجام یک روش رادیولوژی در حین جراحی، سطح رادیولوسنت مورد نیاز است.

ایمنی: ایمنی بیمار در اولویت است.
بنابراین مهم است که به خواص ضد باکتری/ضد قارچی و غیر قابل اشتعال سطح خواب نگاه کنید. ظرفیت میز (حداکثر باری که می تواند تحمل کند) نیز بسیار مهم است. به ویژه برای جلوگیری از هرگونه خطر سقوط در صورت انجام عمل جراحی بر روی بیماران چاق.

موقعیت های ممکن روی تخت جراحی چیست؟

میز عمل ALVO در وضعیت ترندلنبرگ چندین موقعیت مناسب برای روش های مختلف جراحی وجود دارد: حالت خوابیده به پشت، مستعد، جانبی، ترندلنبورگ، ترندلنبرگ معکوس، لیتوتومی و وضعیت های نشسته.

وضعیت خوابیده به پشت: این وضعیت اصلی روی میز عمل است، یعنی. دراز کشیدن افقی به پشت ارتفاع تخت عمل را می توان با قد جراح تنظیم کرد.

وضعیت مستعد: بیمار روی شکم خود دراز می کشد و سر خود را به صورت پوزیشنر قرار می دهد. این موقعیت به عنوان مثال برای اعمال بر روی ستون فقرات مناسب است.

موقعیت جانبی: بیمار به سمت مقابل ناحیه تحت عمل دراز می کشد. برای جلوگیری از افتادن، بیمار را با گیره نگه می دارند. این وضعیت برای مثال برای عمل های لگن یا کلیه مناسب است.

وضعیت Trendelenburg: تغییری در وضعیت خوابیده به پشت است. سطح خواب در این حالت مایل است،با اندام تحتانی بیمار بالاتر از سر او. این وضعیت برای مداخلات در ناحیه شکم برای تجسم بهتر اندام ها مناسب است.

وضعیت معکوس ترندلنبورگ: این وضعیت مشابه وضعیت ترندلنبورگ است با این تفاوت که اندام تحتانی بیمار در این حالت پایین تر از سر است.
به عنوان مثال، این وضعیت برای اعمال سر و گردن بسیار راحت است.

پوزیشن لیتوتومی: این حالت معمولاً در هنگام زایمان با قرار دادن پاها روی نگهدارنده ساق پا (یا رکاب) استفاده می شود.

وضعیت نشستن (یا وضعیت فاولر): سطح خواب به صندلی تبدیل می شود که بیمار با زاویه 90 درجه می نشیند.
این موقعیت برای جراحی مغز و اعصاب یا جراحی فک و صورت ایده آل است.

انواع تخت های بیمارستانی :

  • تخت اتاق عمل
  • تخت معاینه عمومی
  • تخت در بخش مراقبت های ویژه (icu / ccu / nicu )
  • تخت معاینه زنان
  • تخت در بخش نوزادان
  • تخت احیاء (ریکاوری)
  • تخت جراحی زیبایی
  • تخت بیمارستانی روانپزشکی
  • تخت های ارتوپدی
  • تخت های بستری
  • تخت های بیمارستانی دیالیز
  • تخت های مکانیکی / الکتریک

خرید تخت های جراحی بیمارستانی :

پزشکی طب دائم با تجربه کافی در زمینه خرید یک تخت جراحی اماده ارائه خدمات و محصولات در این خصوص هستند.

خرید تخت جراحی در شیراز

خرید تخت جراحی در تهران

خرید تخت جراحی در اصفهان

راهنمای خرید تخت جراحی مناسب

. جهت مشاوره و خرید با ما در ارتباط باشید

شماره تماس 09046285161

اینستاگرام : TEB DAEM

ادرس : شیراز بلوار کریم خان زند نبش ک 42 زند ط فوقانی فروشگاه کوثر شرکت پزشکی طب دائم

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *