پیشگیری از آپنه خواب بدون استفاده از ماسک

سیستم آی نپ iNAP  برای پیشگیری از آپنه خواب بدون استفاده از ماسک

یک دستگاه قابل حمل و قابل شارژ که توسط شرکت تایوانی Somnics ساخته شده است می تواند مسیر جدیدی را برای خواب بهتر برای افرادی که از آپنه خواب رنج می برند ارائه دهد. استفاده از سیستم iNAP آسان، بدون صدا است و نیازی به استفاده از ماسک در هنگام خواب ندارد.

خواب ضعیف چیزی بود که چن چونگ-چو را برانگیخت تا شرکت تجهیزات پزشکی خود به نام Somnics را راه اندازی کند. او از آپنه انسدادی خواب رنج می برد، وضعیتی که در آن فرد در هنگام خواب برای لحظاتی کوتاه نفس نمی کشد. این مشکل اغلب افراد را از استراحت مناسب و دیگر فواید بی شمار خواب عمیق و ترمیمی باز می دارد.
خواب خوب به طور غیرقابل انکاری با عملکردهای مهمی مانند حافظه، کاهش استرس، تعدیل خلق و خو و کنترل وزن مرتبط است. چن سال‌ها با خستگی روزانه دست و پنجه نرم می‌کرد تا اینکه سیستم درمان یک خواب iNAP را طراحی کرد. iNAP به باز نگه داشتن مجاری تنفسی بیمار در هنگام خواب کمک می کند و اجرای آن ساده است.

وقتی در رختخواب آماده خواب هستید،تنها کاری که کاربر باید انجام دهد این است که قطعه دهانی را وارد کرده و روی دکمه پاور کلیک کند. برخلاف سایر درمان‌های ضد آپنه انسدادی خواب، iNAP نیازی به استفاده از ماسک هنگام خواب ندارد. این ویدیو را در مورد سیستم درمان خواب iNAP One ببینید:

دستگاه Somnics با ایجاد فشار منفی متناوب راه هوایی در داخل حفره دهان کار می کند به طوری که یک خلاء ملایم زبان را به سمت کام بالایی و کام نرم را به سمت جلو می کشد. با تثبیت زبان و بافت های نرم در موقعیت پیشانی،این اجازه می دهد تا باز بودن راه هوایی فوقانی در نزدیکی حلق حفظ شود – تنفس نامحدود و خواب بدون وقفه را فراهم می کند. iNAP تنفس بینی را تقویت می کند، که همیشه از نظر سلامتی مطلوب تر از تنفس دهانی است. به گفته سازنده، این دستگاه می تواند به طور متوسط ​​73 درصد کاهش در حوادث آپنه را در کاربران خود ایجاد کند.

پروسه ساخت آی نپ

چن اولین نمونه اولیه برای iNAP را در سال 2006 توسعه داد، زمانی که او هنوز در مرکز تحقیقات فناوری صنعتی تایوان (ITRI)، در بخش الکترونیک پزشکی و فناوری دستگاه کار می کرد. نوآوری-محیط هدایت شده به او این فرصت را داد تا با طراحی دستگاهی با کاربری آسان، قابل حمل و بدون صدا، یک درمان کاملاً جدید ایجاد کند. iNAP با نسخه در چندین کشور در سراسر اروپا و آسیا و همچنین در استرالیا در دسترس است.

این سیستم شامل کنترل های یکپارچه و یک رابط دهانی متناسب با حافظه است. قابل حمل است، با باتری شارژ می شود و در عملکرد بی صدا است. همچنین به بیماران و پزشکان اجازه می دهد تا پیشرفت را با کمک برنامه iNAP پیگیری کنند. این برنامه تمام داده های خواب درمانی را جمع آوری می کند، که به نوبه خود در پلت فرم ابری Somnics آپلود می شود و گزارش های داشبورد ایجاد می کند.
iNAP جوایز متعددی از جمله iF DESIGN AWARD و در سه نوبت جایزه تعالی تایوان دریافت کرده است.

iNAP

خطرات آپنه خواب

آپنه خواب یک وضعیت جدی است که می تواند باعث فشار خون بالا شود. هر بار که فردی دچار آپنه می شود، سطح اکسیژن خون کاهش می یابد و قلب برای ادامه دادن اکسیژن به بافت بدن سرعت می گیرد.
این بدان معناست که از قلب خواسته می‌شود بدون اکسیژن سخت‌تر کار کند و این باعث مشکلات زیادی با آریتمی قلبی می‌شود که خطر سکته را نیز ایجاد می‌کند. خطر ابتلا به سرطان نیز وجود دارد. طبق یک مطالعه آمریکایی، زمانی که فردی آپنه خواب داشته باشد، خطر ابتلا به سرطان یا عود سرطان در او پنج برابر است.
همچنین خطر ابتلا به دیابت افزایش می یابد.

همه این شرایط مزمن هزینه طولانی مدتی برای جامعه دارد که بسیار بزرگ است. تحقیقات فراست و سالیوان نشان داده است که تأثیر اقتصادی آپنه خواب درمان نشده بر بهره وری در ایالات متحده حدود 86 میلیارد دلار در سال از دست می رود. این به این دلیل است که آپنه خواب منجر به اختلال در تمرکز می شود.
افزایش خطر تصادفات محل کار به دلیل خستگی و افزایش خطر تصادفات رانندگی یا توقف کار به دلیل بیماری های مختلف. آپنه خواب تا حد زیادی در سرتاسر جهان کمتر تشخیص داده می شود و 80 درصد از افراد تحت درمان قرار نمی گیرند.

درمان‌های موجود در حال حاضر

درمان‌های موجود برای آپنه خواب کارآمد هستند اما محدودیت‌های زیادی دارند. ماسک تهویه، به عنوان مثال، به عنوان یک کمپرسور عمل می کند. هوا را فشرده می کند و آن را از طریق یک لوله و سپس به داخل ماسکی می فرستد که بیمار در شب با تسمه هایی از آن استفاده می کند تا هوا را وارد ریه ها کند.
بیماران مبتلا به آپنه خواب جریان هوا ضعیفی دارند زیرا زبان معمولاً به عقب متمایل می شود و به عنوان یک مانع تنفسی عمل می کند. ماسک یک فشار هوا را ارسال می کند که تا زمانی که هوا عبور کند تنظیم می شود. اما این درمان را می توان محدود کننده، سنگین و نه چندان مناسب دانست زیرا می تواند صدا ایجاد کند، ممکن است نشت داشته باشد، صبح ها علائم ایجاد کند و غیره.

درمان‌های موجود در حال حاضر برای آپنه

همچنین درمان های سبک تری مانند دستگاه های پیشرفته فک پایین وجود دارد. این دستگاه ها به خوبی کار می کنند، سبک هستند، بسیار کمتر از ماسک ها محدود می شوند و نتایج خوبی می دهند. اما مشکل این است که مسیر مراقبت بسیار طولانی است زیرا ابتدا باید با پزشک خواب وقت بگیرید.
سپس به یک جراح دندان مراجعه کنید تا قالب گیری شود و سپس فقط ارتز ساخته می شود. همه اینها می تواند ماه ها طول بکشد و به طور کلی سیستم های مراقبت های بهداشتی عمومی در کشورهای مختلف به جز برای بیماران شدید، دستگاه های سفارشی را به طور کامل پوشش نمی دهند. این هنوز برای بسیاری از مردم یک مانع است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *