همه چیز درباره عمل جراحی افزایش قد-1402

فهرست مطالب

قیمت عمل جراحی افزایش قد در شیراز به روش الیزاروف 100 میلیون تومان می باشد و در جلسه حضوری قیمت نهایی تعیین می شود. پس حتما باید ویزیت حضوری شوید

اگر در حال مطالعه این مطلب هستید قاعدتا به هر دلیلی از قد خود ناراضی هستید. این نارضایتی چه روحی باشد و چه واقعا قد غیرطبیعی باشد، باعث شده است که شما به دنبال روشی باشید که قد خودتان را تغییر دهید. هرچند که افزایش قد در جامعه متداول تر است اما برعکس آن هم، یعنی نارضایتی از بلندی طول قد نیز وجود دارد که خیلی کمتر است و افراد دوست دارند قدشان را کوتاه تر کنند.(جراحی کوتاه کردن قد) اگر واقعا می خواهید بدانید مشکل قد شما قابل حل است حتما این پست را مطالعه فرمایید تا به جواب خودتان برسید.

پیج اینستاگرام مخصوص افزایش قد

قبل از مطالعه می توانید از پیج مخصوص افزایش قد ما را دنبال کنید و از آخرین مطالب و دانستنی ها درباره افزایش قد مطلع شوید.

???

لینک پیج افزایش قد

خلاصه مطلب جراحی افزایش قد به صورت وویس

خلاصه مطلب به صورت فایل صوتی

آیا روش غیرجراحی برای افزایش قد وجود دارد؟

بگذارید جواب این سوال را همین الان ساده بگوییم. اگر صفحات رشد شما دیگر بسته شده است یعنی تقریبا سن 18 تا 21 سالگی را رد کرده اید. و به فکر تغییر سایز قد خودتان هستید باید بگوییم تا الان هیچ روشی وجود ندارد که غیر از جراحی باشد و قد شما را تا چند سانتی متر افزایش دهد. تنها روش افزایش قد یا کاهش قد فقط انجام روش جراحی است که در همه آن ها استخوان را برش می دهند و دستگاه افزایش دهنده روی پا قرار می دهند.

البته نکته خیلی مهم این است که کسانیکه مشکل ستون فقرات دارند مثلا شخصی که همیشه قوز کمر یا گودی کمر یا مشکلات در ناحیه گردن دارد (بخاطر سبک زندگی ای مشکلات ژنتیکی ) یا کسی که انحراف پا دارد یا اینکه چاقی بیش از حد دارد بعد از اصلاح این مشکلات می تواند منتظر افزایش قد خود تا چند سانتی متر، بسته به میزان قوز کمر خود باشد. عده ای هم یک سری تمرینات ورزشی برای افزایش قد انجام می دهند می توان توقع حداکثر تا یک سانتی متر را داشته باشند. اما اگر کسی واقعا بخواهد از یک سانتی متر گرفته تا چندین سانتی متر تفاوت ایجاد کند فقط و فقط روش جراحی قد الان در دنیا وجود دارد.

پس اینکه دنبال قرص و دارو و پزشک و روش غیر از جراحی هستید آن هم در سن غیر رشد کاری بی فایده و شاید هم مضر باشد. کسانیکه در سن رشد هستند می توانند با مراجعه به پزشک متخصص غدد مشکلات هورمونی خودشان را رفع کنند تا حداکثر رشد قد خود را داشته باشند در سن رشد.

آیا ورزش باعث افزایش قد می شود ؟

بعد از بسته شدن صفحات رشد ورزش دیگر باعث افزایش قد اصلا نمی شود .البته این نباید باعث شود شما ورزش نکنید زیرا علاوه بر اینکه ورزش موجب سلامتی میشود باعث خواهد ستون فقرات و اسکلت بدنی قوی داشته باشید و نکته ی مهم این است که با افزایش سن و پیر شدن قد انسان کوتاه تر می شود در اینجا ورزش باعث میشود شما از اینکه هستید کوتاه تر نشوید. علاوه بر این اگر گودی کمر داشته باشید با ورزش کردن یا اگر اضافه وزن دارید می توانید فشار را از مفاصل بردارید و گودی کمر خود را بر طرف کنید و یا قوز کمر باعث می شود کوتاه تر نشان دهید و ورزش سبب می شود که بلند تر شوید.

تاثیر ورزش روی قد انسان

درمان هورمونی برای رسیدن به قد مناسب چگونه است؟

كسانی كه به دلیل هورمونی مشكل كوتاهی قد دارند باید در سن رشد، داروی هورمونی كه پزشك غددشان تجویز كرده مصرف كنند، در غیر این‌صورت صفحه رشدشان بسته می‌شود؛ ولی كسانی كه مشكل غدد ندارند و تنها برای افزایش قد از داروهای هورمونی استفاده می‌كنند، به لحاظ پزشكی توصیه نمی‌شود.

عمل جراحی افزایش قد با کاربرد روش جراحی استئوتومی  (برش استخوان) در هر دو ساق یا هر دو ران انجام می‌گیرد و دستگاهی از بیرون (اکسترنال فیکساتور) روی اندام مورد نظر نصب می‌گردد تا به تدریج با چرخش مهره‌های دستگاه فضای محل برش افزایش یابد. بدن انسان این توانایی را دارد تا در این فضای ایجاد شده بافت جدید را تولید کند و این خصوصیت بدن انسان است که امکان افزایش طول استخوان را فراهم می‌کند.

اصلا شما كوتاه قد هستید؟


قبل از اینکه برای قد خوتان تصمیمی بگیرید باید بدانید که شما واقعا مشکل کوتاهی قد دارید زیر با گذر زمان و تغییر در توقعات افراد و افزایش عمل های جراحی زیبایی و تییر در سبک و زندگی مردم، مراجعات زیادی برای افزایش قدهایی داریم که واقعا به صورت استاندارد کوتاه قد نیستند و تنها مشکلی که هست فرد از نظر روحی با قدی که دارد کنار نمی آید. به همین علت است که برای این افراد یک جلسه مشاوره از نظر روانشناسی پیشنهاد می شود تا فرد به راحتی به جراحی قد اصرار نورزد.

مثلا در تقاضاهای ما خانم هایی هستند که 160 سانتی متر قد دارند و این اصلا کوتاهی قد حساب نمی شود و فرد اصرار دارد که 170 سانتی قد می خواهد. برعکس آن هم هست خانمی با قد 170 سانتی متر هست و اصلا بلندی قد حساب نمی شود و تمایل دارد چند سانتی متر کوتاه تر شود.

اما وقتی كوتاه بودن قد غیرطبیعی باشد، پاتولوژی یا بیماری تلقی می‌شود. مشكلات هورمونی مانند اختلال و كمبود در غدد رشد، غدد هیپوفیز و غدد تیروئید می‌تواند رشد قد را دچار مشكل كند؛ علائم دیگری نیز دارند، البته با مراجعه به متخصصان غدد می‌توانند كمبود هورمونی را اصلاح كنند. نكته قابل توجه این است كه فرد تا زمانی كه صفحه رشد باز است، مشكل كمبود هورمون را برطرف كند تا رشد طولی‌اش متوقف نشود. دسته دیگر، كسانی هستند كه قد كوتاه دارند، ولی از جنبه‌های دیگر طبیعی هستند كه به لحاظ پزشكی قد كوتاه به حساب نمی‌آیند.

از قد کوتاه همسرم ناراضی هستم : مشکل رایجی که در بین زوجین پدیدار شده است این است که همسر مخصوصا خانم ها از کوتاهی قد شوهرشان می گویند برای این راه حل لطفا مقاله قد کوتاه را بخوانید.

قد آدم چقدر می تواند ارثی یا ژنتیکی باشد؟


ژنتیك هر فرد مهم‌ترین عامل تاثیرگذار در بلندی یا كوتاهی هر فرد است، البته عوامل محیطی، اقتصادی، اجتماعی و تغذیه نیز موثر است؛ ولی به‌طور كلی 90 درصد عامل ژنتیكی (50 درصد ژن مادر و 50 درصد ژن پدر) قد فرد را تعیین می‌كند. این‌كه بعضی‌ها معتقدند با انجام بازی بسكتبال قد افزایش می‌یابد در بیشتر موارد صحیح نیست و به‌طور دقیق نمی‌توان آن را تضمین كرد. همچنین برای افزایش میانگین قد در منحنی رشد جامعه باید عواملی مانند رژیم غذایی، تغذیه مناسب، ورزش و … طی دهه‌ها ادامه داشته باشد تا بتوانند تاثیر بگذارند.

درباره جراحی افزایش قد چه می دانید؟

بالاخره طاقت نمی‌آورید و ماجرا را جویا می‌شوید، ابتدا از جواب دادن طفره می‌رود و می‌گوید همیشه قدش همین بوده است، اما بالاخره اعتراف می‌كند كه جراحی افزایش قد انجام داده است.

با پیشرفت هر روزه علم، روش‌ها و تكنیك‌های جراحی جدیدی وارد حوزه پزشكی می‌شوند و این موضوع برای خیلی‌ها امیدبخش است. یكی از همین روش‌ها، جراحی افزایش قد است. خیلی از افراد قد كوتاه، جراحی را پایان كابوس كوتاهی‌ قدشان می‌دانند، ولی آیا در مورد جراحی افزایش قد اطلاع دارید؟ آیا می‌دانید هدف از ابداع این روش چه بوده است؟ چقدر از عوارض و مشكلات این نوع جراحی اطلاع دارید؟ آیا تصور می‌كنید برای افزایش استخوان محدودیتی وجود ندارد؟

بسیاری از متخصصان ارتوپد معتقدند خیلی از افرادی كه مراجعه می‌كنند، جزو افراد كوتاه قد به حساب نمی‌آیند. رشد اندام انسان به دو بخش تقسیم می‌شود؛ رشد طولی و رشد عرضی. رشد طولی در دخترها تا حدود چهارده سالگی ادامه دارد، در شانزده سالگی كند شده و بعد از آن بسیار كاهش پیدا می‌كند‌ ولی پسرها تا هجده سالگی رشد طولی دارند كه ممكن است رشدشان تا بیست و دو سالگی تا چند سانتی‌متر نیز ادامه داشته باشد.

به‌طور كلی رشد طولی از سلول‌های رشد كه در انتهای استخوان‌ها قرار گرفته است و ‌صفحه‌ رشد نام دارد، تامین می‌شود كه در دخترها بعد از شانزده سالگی و در پسرها پس از هجده سالگی بسته می‌شود، ولی افزایش رشد عرضی اندام می‌تواند تا چهل و پنج سالگی ادامه داشته باشد؛ زیرا رشد عرضی توسط بافت پوششی استخوانی كه «ضریب» نام دارد، تامین می‌شود، البته نوع فعالیت فرد (فشاری كه در طول روز با توجه به فعالیت، به اندام وارد می‌شود) در افزایش عرضی اندام تاثیرگذار است.

میانگین قد در هر جامعه‌ای متفاوت است؟


میانگین قد با توجه به نژاد هر ملت متفاوت است. میانگین قد هر جامعه را براساس منحنی رشد ‌- كه سن، وزن، سن اسكلتی و زمانی هر فرد در آن ترسیم می‌شود – و حد متوسط جامعه در نظر گرفته می‌شود. در این صورت اكثریت یا متوسط جامعه در این منحنی قرار می‌گیرند و درصد كمی‌ (كمتر از 5 درصد) در بالا یا پایین منحنی هستند. همچنین با استفاده از منحنی رشد‌ (در هر جامعه‌ای متفاوت است) می‌توان قد افراد را ارزیابی كرد و بلندی یا كوتاهی آنها را سنجید؛ ولی در ایران آمار دقیقی در این زمینه وجود ندارد و در كتاب‌های پزشكی ‌(رفرانس میانگین قد) جامعه آمریكا در نظر گرفته شده است‌ كه در ایران كاربرد ندارد؛ برای مثال در ناحیه شرق آسیا، چین، ژاپن و مالزی میانگین قدشان نسبت به میانگین قد جامعه آمریكا بسیار كوتاه‌تر است.

چه كسانی كاندیدای جراحی بلند شدن قد هستند؟


بسیاری از مردم تصور می‌كنند جراحی افزایش قد جزء جراحی‌های زیبایی است، در صورتی كه كسانی كه عدم نابرابری طولی اندام داشته باشند، برای مثال یك پای‌شان كوتاه‌تر یا بلندتر از پای سالم باشد، برای درمان، جراحی افزایش قد را پیشنهاد می‌كنیم. عوامل ژنتیكی (هنوز علت‌شان مشخص نیست)، تومور، عفونت‌ها، تروما یا ضربه (در شكستگی كه سلول رشد استخوان آسیب ببیند و رشد كافی نداشته باشد) باعث نابرابری طولی اندام می‌شود.

هر قدر نابرابری طولی اندام بیشتر باشد، فرد برای راه رفتن انرژی بیشتری مصرف می‌كند، زیرا مركز ثقل بدن خیلی جابه‌جا می‌شود و انرژی بیشتری از فرد طلب می‌كند. راه رفتن فرد طبیعی به‌دلیل انقباض تعدادی از عضلات اندام تحتانی با كوشش زیادی همراه نیست، از طرفی لگن این بیماران به طرف اندام كوتاه‌تر كج می‌شود؛ اگر این شرایط درمان نشود، لگن در حالت كج و انحراف ثابت می‌شود و به دنبال آن ستون فقرات (ستون فقرات در لگن پایه‌گذاری شده است) انحراف پیدا می‌كند كه با كمردرد همراه است.

در كوتاهی كمتر از پنج سانتی‌متر می‌توان از روش‌های دیگری نیز استفاده كرد. اگر كوتاهی یك یا دو سانتی‌متر باشد، با استفاده از لیفت و كفی در داخل كفش تعادل ایجاد می‌شود و اگر سه تا چهار سانتی‌متر باشد كفی زیر كفش قرار می‌گیرد ‌(یك پاشنه نسبت به پاشنه دیگر بلندتر است)‌ ولی در كوتاهی بیشتر از پنج سانتی‌متر درمان با جراحی توصیه می‌شود. روش جراحی افزایش قد به لحاظ درمانی و زیبایی یكسان است، ولی منطقی نیست كه عضو سالم، تحت جراحی پرخطر با عوارض و مشكلات فراوان قرار بگیرد.

فیلم عمل افزایش قد

در زیر یک انیمیشن برای عمل افزایش قد آورده ایم:

چند سانت افزایش قد می توان با جراحی داشت؟

سوال اکثر مراجعه کنندگان و متقاضیان است . چند سانت افزایش قد می توان با جراحی افزایش قد انتظار داشت ؟ در جواب باید بگوییم که اگر ممکن باشد و فرد بتواند عمل جراحی کند با یکبار عمل جراحی نهایت افزایش قد را برای او انجام می دهیم یعنی تا جایی که بدن او کشش داشته باشد که معمول آن 6 تا 8 سانتی متر است .بیشتر از این در موارد استثنا است و انتظار نداریم فردی بتواند دوبار عمل جراحی انجام دهد چرا چون باید عوامل دیگر را نیز در نظر بگیریم و فقط خواسته بیمار نیست . روش جراحی ، خود دکتر جراح و مهم تر از همه کشش و تحمل بیمار خیلی مهم است چون که این جراحی جز عمل های کم دردسر نیست.

قیمت هر سانت افزایش قد چقدر است؟

قیمت عمل افزایش قد به مقدار سانت بستگی ندارد. یعنی یکبار عمل جراحی می شوید و هرچقدر تحمل بدن باشد افزایش داده خواهد شد که این میزان حدود 6 تا 8 سانتی متر است.

عوارض جراحی افزایش قد چیست؟


هر عمل جراحی، در هر قسمت از بدن می‌تواند عوارضی به همراه داشته باشد. بیمارانی كه تحت درمان جراحی افزایش قد ‌(به لحاظ درمانی و زیبایی) صورت قرار می‌گیرند باید كنترل دقیق و پیگیری مرتبی داشته باشند.

یكی از عوارض شایع در جراحی افزایش قد احتمال عفونت در ناحیه‌ای كه دستگاه به پوست متصل بوده است (حدود یك سال، این دستگاه از طریق پوست به استخوان وارد می‌شود) كه رعایت بهداشت فرد در اولویت قرار می‌گیرد، در جراحی افزایش قد محدودیتی برای افزایش استخوان وجود ندارد؛ البته باید به تدریج و آرام باشد، ولی اگر عضله بیش از اندازه كشیده شود، سفت می‌شود و محدودیت حركتی در مفاصل ایجاد می‌كند برای مثال، اگر ساق پا را بیش از حد بلند كنند، عضله سه سر ساقی یا تاندون آشیل سفت می‌شود، پا به سمت پایین منحرف شده و نوك پنجه به سمت پایین تمایل پیدا می‌كند. بنابراین برای جراحی بلند كردن، فیزیوتراپی دقیق و كامل تحت نظر پزشك اهمیت ویژه‌ای دارد.

از عوارض دیگر آن، تاخیر در جوش خوردن‌ (اگر استخوان‌سازی به اندازه صورت نگیرد) است كه می‌توان از پیوند استخوانی برای تحریك جوش خوردن استفاده كرد. در این روش از سلول‌های استخوان‌ساز در ناحیه لگن برای ساق و ران پا استفاده می‌كنیم، دررفتگی یا نیمه دررفتگی مفاصل بالا و پایین ران یا ساق پا از دیگر مشكلاتی است كه فرد را درگیر می‌كند، كسانی كه حفره لگن‌شان به اندازه عمق نداشته باشد و یك مفصل ناپایدار در لگن داشته باشند، وقتی قد فرد را بلند می‌كنند، دررفتگی در مفصل ران ایجاد می‌شود. البته پزشك با رادیوگرافی قبل از جراحی، میزان تحمل مفصل ران را بررسی می‌كند.

مشكل دیگر، آسیب‌های عصبی است. وقتی وایرها و پین‌ها را از پوست به استخوان وارد می‌كنند، ممكن است اعصاب آسیب ببیند یا به دلیل افزایش استخوان، رشته‌های عصبی بیش از حد كشیده شوند كه پزشك در ویزیت‌های مكرر عصب‌ها را بررسی می‌كند. در واقع جراحی افزایش قد یك فرآیند طولانی با عوارض نسبتا طولانی و غیرقابل پیش‌بینی است، بنابراین پزشك قبل از جراحی مشكلات و عوارض را با بیمار در میان می‌گذارد، حتی با افرادی كه این عمل را انجام داده‌اند جلسه‌هایی می‌گذارند تا فرد تصمیم منطقی بگیرد.

عمل افزایش قد

عمل افزایش قد (بلند کردن قد)، در ابتدا استخوان‌ها را شكسته ‌(ران یا ساق پا) و اطرافش را دریل ‌(سوراخ) می‌كنند. البته سعی می‌شود در شكستن كورتكس استخوان ‌(لایه بیرونی استخوان) به مغز استخوان و عروق اطراف صدمه كمتری وارد شود سپس دستگاه مخصوص به نام «الیزاروف» را به‌وسیله پین‌ها و سیم‌هایی به دو سوی استخوانی كه شكسته شده، وصل می‌كنند. این دستگاه دارای پیچ‌هایی است كه هر شش ساعت باید 25 درصد میلی‌متر چرخانده شوند تا استخوان‌ها را از هم دور كنند تا آنها در فضای خالی رشد كنند. نكته مهم این است كه پزشك باید به طور مرتب با رادیوگرافی فاصله دو استخوان را بررسی كند.

مراحل افزایش طول استخوان در عمل جراحی

گاهی ممكن است استخوان‌سازی به اندازه كافی نباشد، در این صورت فرآیند را متوقف می‌كنند تا استخوان‌سازی صورت گیرد و استخوان‌ها به هم نزدیك شوند سپس ادامه می‌دهند. با توجه به این‌كه فرآیند جراحی افزایش قد طولانی مدت است برای هر یك سانتی‌متر در سن بلوغ، حدود یك ماه و برای سنین بالاتر یك ماه و نیم طول می‌كشد؛ بنابراین در سن بلوغ رشد استخوانی بیشتری دارند و نتیجه بهتری حاصل می‌شود.

گول تبلیغات برای افزایش قد را نخوریم


با توجه به این‌كه افرادی كه تمایل به افزایش قد دارند، بیشتر در سنین 15 تا 25 سال هستند، تحت تاثیر تبلیغات افزایش قد مانند برچسب، كفی، قرص، آمپول و… قرار می‌گیرند حال آنكه این روش‌ها از نظرعلمی تائید نشده‌اند.

آیا کلینیک افزایش قد وجود دارد؟

افزایش قد مثل سایر عمل های زیبایی همچون کاشت مو یا بینی و … مرکز خاصی ندارد چون این عمل هنوز به صورت متعارف در جامعه انجام نمی شود.

نکات مهم در جراحی افزایش قد

در ارتباط با این عمل قبل از تصمیم‌ گیری به چند نکته مهم باید توجه داشت:

سرعت افزایش طول استخوان تقریباً روزی یک میلیمتر می‌باشد که در طول دوره افزایش متغیر است.

در طول دوره افزایش قد امکان حضور در محل کار وجود ندارد.

در این مدت دستگاه اکسترنال فیکساتور (که در این روش فیکساتور الیزاروف ) روی هر دو ساق یا ران قرار دارد که ایجاد محدودیت و درد می‌کند.

تقریباً در تمام طول مدت افزایش باید فیزیوتراپی انجام گیرد.

برای افزایش قد حدود شش سانتیمتر در صورتی‌که همه اصول رعایت شود از ابتدا تا انتها معمولاً حدود ۸–۹ ماه طول می‌کشد تا فرد به وضعیت عادی برگردد.

این عمل به هیج وجه برای افراد سیگاری سودمند نیست و اگر اصرار داشته باشند باید حداقل سه ماه از ترک سیگار گذشته باشد.

در برخی از کشورهای جهان از جمله آمریکا، چین و ایتالیا جراحی افزایش قد بیش از چند دهه در حال انجام است.

اولین روش مورد استفاده برای این جراحی روش الیزاروف بوده‌است.

عمل جراحی افزایش قد به تازگی شیوع بسیاری در بین افراد پیدا کرده است. این نوع جراحی گاهی می‌تواند تا هفت سانتیمتر قد افراد را بلندتر کند، از این رو برای افراد کوتاه‌ قد نوعی معجزه است، اما باید بدانید که این معجزه هزینه و دردی بسیار را به همراه خواهد داشت. عمل جراحی افزایش قد با روش جراحی استئوتومی یا همان برش استخوان انجام می‌شود؛ به این صورت که هر دو ساق پا یا ران‌های فرد با استفاده از دستگاهی در چند نقطه شکسته شده و پس از شکسته شدن استخوان‌ها را به صورت تلسکوپی در چندین مرحله از هم فاصله می‌دهند تا به مرور زمان فضای خالی بین آنها با استخوان پر شود. بنابر آزمایش‌های انجام شده استخوان شکسته شده می‌تواند حداکثر تا یک میلیمتر در روز رشد کند تا فضای خالی بین آن‌ها پر شود؛ با توجه به فاصله ایجاد شده در پی انجام این جراحی، ساخته شدن مجدد بافت استخوان پس از انجام جراحی حدود سه ماه زمان می‌برد، اما برای محکم شدن استخوان‌ها و آنکه فرد بتواند مانند افراد عادی از پاهایش استفاده کند چندین ماه زمان لازم است و معمولا در طول این مدت فرد با استفاده از بستن کرم‌های خاصی به مرور شروع به راه رفتن و فعالیت می‌کند.
این عمل جراحی علاوه بر هزینه‌های بالا که به بیمار تحمیل می‌کند دوره‌های درمان طولانی و آزار دهنده‌ دارد؛ کسانی که تجربه این عمل جراحی را داشته‌اند از رنج و درد غیرقابل تحمل این جراحی و آزار دهنده بودن دوره طولانی نقاهت آن صحبت می‌کنند. همچنین در صورتی که بدن فرد پذیرای تغییرات ایجاد شده نباشد یا اگر جراحی اولیه به خوبی انجام نشده باشد برای به دست آوردن نتیجه مناسب به انجام جراحی مجدد احتیاج است که به اندازه جراحی اولیه هزینه و دوره نقاهت به همراه دارد.

در انجام این جراحی ریسک‌ها و خطراتی همواره فرد را تهدید می‌کند زیرا استخوان فرد به ۲ بخش تقسیم شده و از همدیگر فاصله می‌گیرد و در واقع این روش به توانایی طبیعی استخوان‌ها برای رشد و احیا متکی‌اند. اما در صورتی که سرعت ایجاد فاصله و جدا شدن استخوان‌ها از سرعت رشد آن‌ها بیشتر باشد این احتمال وجود دارد که ۲ بخش استخوان جدا از هم مانده و به صورت یک فرم رشد نکنند.
همچنین جراحی افزایش قد به کشیده شدن رگ‌های خونی و اعصاب محیطی پا منجر می‌شود،‌از این رو ممکن است آسیب‌دیدگی‌هایی را در پی داشته باشد؛ چنانچه سرعت افزایش طول استخوان‌ها بیش از حد آهسته باشد پیش از تکمیل فرآیند افزایش قد استخوان‌ها بهبود پیدا کرده و جوش می‌خورند و در واقع جراحی علی رغم هزینه و دردی که برای بیمار به همراه داشته است بی‌اثر خواهد ماند.

علاوه بر مشکلات بالا افزایش قد منجر به ایجاد برخی مشکلات مثل عفونت، باقی ماندن جای زخم، دورماندن از کار و درآمد و سایر مشکلات می‌شود و یا اگر فردی که شرایط مناسب برای انجام این

عمل را ندارد مانند افراد سیگاری تحت انجام این عمل قرار گیرند، ممکن است عوارض جبران ناپذیری را در پی داشته باشند، اما ممکن است این روش آخرین راه کار برای کمک به برخی افراد باشد.

آیا عمل جراحی افزایش قد فلج می کنه ؟

سوال خیلی از متقاضیان است که آیا بعد از جراحی افزایش قد می شه فلج شد یا دیگه نتونیم راه بریم. در پاسخ باید بگیم که خیر این اتفاق اصلا نمی افتد. عمل جراحی افزایش قد بر خلاف باور مردم عمل خطرناکی نیست اما عمل پر دردسری است که طول درمان بالا و دقت بالایی در مراقبت لازم است. یعنی شرایط بیمار (کشش و توانایی بیمار) خیلی خیلی مهم است در حین طول درمان و اینکه گزینه جراح و جراحی بعد از آن مهم است.

عمل جراحی قد در شیراز

مدت استراحت هم بستگی داره 3 ماه اول که دستگاه الیزاروف روی پا هست تا به مرور استخوان جوش بخورد
البته ما پکیج افزایش قد هم داریم که شامل فیزیوتراپی و اقامت در شیراز که شرح آن در زیر امده
۱- برای بیمارانی که از شهر های دورتر به شیراز مراجعه میکنند، توصیه ما اقامت حداقل به مدت دو ماه و نیم (برای ۷سانتیمتر) افزایش قد است. این مدت معادل تعداد روزهایی است که استخوان بلند میشود و نیاز به مراقبت و فیزیوتراپی شدیدتر است.
۲- آزمایش های اولیه شامل آزمایش خون برای بررسی سلول های خونی، کلسیم و ویتامین دی می باشد.
همچنین عکس مخصوص از کل طول اندام. برای افراد با قد بالای ۱۵۰سانتیمتر مشاوره روانپزشکی نیز توصیه میشود
۳- سوابق پزشکی، آزمایشات و عکسها، و وسایل لازم برای اقامت برای بیماران خارج از شیراز
۴- درصورتی که تمام آزمایشات و عکس ها آماده باشد و نیاز به درمان دارویی قبلی نباشد میتوان در طول یک هفته برای جراحی برنامه‌ریزی کرد.
این هزینه شامل ویزیت های هفتگی بعد از عمل، فیزیوتراپی و مراقبت در منزل به علاوه وسایل جراحی می‌باشد
5- در حالت کلی محدودیتی برای میزان افزایش طول قد وجود ندارد. اما حالت ایده آل که کمترین خطر را در بر دارد معادل ۲۰ درصد طول اندام است که به طور معمول حدود ۶-۸ سانتی متر برای ساق می باشد.افزایش قد بیشتر از 15 سانتی متر در شرایط خیلی خاص انجام می شود که بهتر است این مطلب را بخوانید: افزایش قد تا 20 سانتی متر امکان پذیر است؟
جراحی هم زمان ساق و ران جز در موارد خاص توصیه نمی شود.
6- ترخیص از بیمارستان یک روز بعد از جراحی می باشد
7- ویزیت پزشک حداقل هفته‌ای یک بار جهت عکسبرداری و تنظیم فیکساتور است.
فیزیوتراپی و مراقبت در منزل از این معاینات مجزا می باشد
.

هزینه عمل جراحی افزایش قد در شیراز

هزینه خود عمل جراحی افزایش قد در شیراز 100 میلیون تومان می باشد. این عمل به روش الیزاروف در حال حاضر انجام می شود.

بقیه هزینه ها مربوط به هزینه های مراقبتی می باشد که توسط بیمار در طول درمان و بعد از جراحی انجام میشود که قابل مدیریت و کنترل است. مثل هزینه فیزیوتراپی یا هزینه دارو و پانسمان و بعضی از تجهیزات.

تجربه کسانی که عمل افزایش قد انجام داده اند :

شما هم اگر عمل جراحی افزایش قد داده اید در زیر تجربه خود را بنویسید

2.3 4 رای ها
امتیاز دهید
اشتراک در
اطلاع از
guest
24 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
hamed
hamed
5 ماه قبل

سلام آدرس یا شماره تلفنی نداشتین که تماس بگیریم برای نوبت گرفتن ؟؟
لطفاً اگه ممکنه شماره تماس رو بگین که تماس بگیرم

۰۰۰۰۰
۰۰۰۰۰
6 ماه قبل

چرا ی شماره تماس درست وحسابی نمی‌ ذارید ک پاسخ بده
میخواستم بدونم همچنان عمل افزایش قد انجام می دن یا خیر
اگه هست ی شماره تماس کلا ی راه ارتباطی بزارید

علی
علی
9 ماه قبل

سلام من میخوام نوبت بگیرم لطفا راهنمایی بفرمایید کجا مراجعه کنم

Erfan
Erfan
10 ماه قبل

سلام با چ شماره باید تماس گرفت

mohsen
mohsen
10 ماه قبل

سلام خسته نباشید،بعداز تایمی که عمله ساق پا انجام شده،عمل ران هم میتونیم انجام بدیم داخل شیراز؟یعنی دکتر عمل ران هم انجام میده؟

سپهر
سپهر
1 سال قبل

سلام وقتتون بخیر امکان انجام این عمل برای منی که روماتیسم ستون فقرات دارم و ایندومتاسسین میخورم ممکن هست؟ شدید نیست

_admin
مدیر
1 سال قبل
پاسخ به  سپهر

سلام باید آزمایش و معاینه شوید .

سپهر
سپهر
11 ماه قبل
پاسخ به  _admin

حتما مراجعه می کنم فقط میشه بگید درصدی چقدر ممکنه بشه؟ اگه با وجود رماتیسم بدن سر حال باشه امکانش هس؟

Faroogh
Faroogh
1 سال قبل

سلام ببخشید میخواستم بپرسم این عمل توی شیراز فقط در ساق انجام میشه یا در ران هم میتونید انجام بدید برای افزایش قد بیشتر

مهدی
مهدی
1 سال قبل

سلام ببخشد تا چند وقت بعد از عمل افزایش قد میشه بدنسازی کار کرد؟آیا اگه بدنسازی حرفه ای باشه مشکلی پیش میاد؟

حامد
حامد
2 سال قبل

سلام آدرس یا شماره تلفن مرکز که عمل انجام میدن رو لطف میکنید!؟

علی رضا
علی رضا
2 سال قبل

سلام خدمت شما یه سوال داشتم قیمت تقریبیش چه قدره اخه بعضی جاها خوندم سیصد میلیون یا دویست میلیونه واقعا اینقدر گرونه یا پایین تره ؟

فرزاد
فرزاد
2 سال قبل

سلام بسیار خوشحالم از اینکه این جراحی در شیراز انجام میگیرد..چندتا سوال داشتم..هزینه جراحی رو که گفتین هزینه های بعدش تو این چند ما تقریبا چقد میشود؟؟ و درد بعد از جراحی در تمام این چند ماه یکسان هست ؟

سعید محمدی
سعید محمدی
2 سال قبل

سلام ببخشید طول درمان جراحی افزایش قد چقدر است ؟

زهرا
زهرا
1 سال قبل
پاسخ به  گیگل

سلام ببخشید دوتاسوال داشتم هزینه کلی در۳یا۴ماه عمل افزایش قد چقدره؟ واینکه امکان فلج شدن وجودداره تاحالا همچین اتفاقی افتاده یانه؟

احمد
احمد
2 سال قبل

چند مصارف میاید پول

24
0
لطفا نظر دهید.x