مهمترین توصیه ها برای سلامت زنان

فهرست مطالب

هرچند واقع گرایانه نیست که فرض کنیم بیشتر خانم‌ها می‌توانند هر شب در منزل غذای ارگانیک تهیه کنند، هر روز ساعت هفت صبح تمرینات ورزشی انجام بدهند و یا براحتی همه رسانه‌های اجتماعی را کنار بگذارند. با این حال راه‌های واقع گرایانه ای برای ایجاد عادت‌های سالم وجود دارند.

10 تا از مهمترین کارها برای برای سلامتی زنان

1.کاهش استرس

بزرگترین مسئله را میتوان مدیریت استرس نامید زیرا با سبک زندگی که در حال حاضر در دنیا شکل گرفته، باعث میشود ما در زندگی روزمره در موقعت های زیادی که استرس میدهند قرار میگیریم.

استرس پاسخ بدن شما به حوادث روزمره ای است که در زندگی شما رخ می دهد. همه استرس را تجربه می کنند. استرس می تواند مثبت باشد و انگیزه زنان را برای دستیابی به اهداف برجسته ایجاد کند.

اما استرس همچنین می تواند منفی و مخرب باشد و در بسیاری از مناطق زندگی خود را تحت تأثیر قرار دهد. وقتی استرس مزمن یا بیش از حد می شود ، سازگاری و کنار آمدن با آن دشوارتر می شود. استرس مزمن افزایش می یابد به طوری که استرس برای برخی از زنان به عنوان یک روش طبیعی زندگی به نظر می رسد.

بسیاری از اوقات زنان آنقدر شلوغ هستند که وقت کافی برای کاهش سرعت را ندارند و فکر نمی کنند که استرس چه تاثیری منفی روی آنها می گذارد.

استرس می تواند عواقب قابل توجهی در سلامتی داشته باشد ، از ناباروری گرفته تا خطرهای بالاتر افسردگی ، اضطراب و بیماری های قلبی. روش کاهش استرس که برای شما مناسب است را پیدا کنید و به آن پایبند باشید تا بتوانید استرس خود را از بین ببرید.

2.تمرینات ورزشی کوتاه و منظم

لازم به گفتن نیست که بزرگ ترین عادت سالم برای همه خانم‌ها، تمرینات ورزشی مرتب حتی به مدت کوتاه است. شواهد فزاینده ای وجود دارند که نشان می‌دهند ورزش‌های کوتاه اما مستمر، فواید زیادی برای سلامتی دربردارند. به عنوان مثال، براساس مطالعه‌ای که درAmerican Journal of Sports Medicine منتشرشد، قدم زدن کوتاه پس از یک شام مفصل، در کاهش سطح چربی و تری گلیسیرید خون، مؤثرتر از جلسات طولانی تمرینات ورزشی است.

3.عدم مصرف شکر

اگر امروز می‌خواهید چیزی را از رژیم غذایی خود حذف کنید، بگذارید آن چیز شکر باشد. شکر هیچ گونه ماده مغذی، پروتئین، چربی سالم یا هیچ گونه آنزیمی ندارد و خالی از کالری بوده و تأثیرات مخربی بر سلامت ما می‌گذارد.

4.رابطه جنسی مناسب

رابطه جنسی استرس را کاهش می دهد و ممکن است خطر بیماری مزمن را کاهش دهد – اما فقط در صورت لذت بردن از آن. اگر چیزی مانع تحقق جنسیت مانند خشکی یا درد است ، با پزشک خود صحبت کنید تا راه حلی پیدا کنید.

5.نوشیدن نوشیدنی سالم در صبح ها

صبح‌ها پیش از هرچیز یک لیوان آب ولرم با مقداری آبلیمو (و اگر توانستید مقداری فلفل قرمز) بنوشید. این نوشیدنی ارگان‌های بدن را به کار می‌اندازد. آبلیموی تازه و فلفل قرمز هر دو دارای خواص ضد قارچی و سم زدایی بوده و سیستم ایمنی را تقویت می‌کنند. آبلیمو همچنین بهترین ابزار طبیعی برای کمک به تنظیم دستگاه گوارش و از بین بردن باکتری‌ها و تصفیه آن است.

6.استفاده از رتینول

به جای صرف پول روی آخرین کرم‌های ضد پیری پوست، از پزشکتان بخواهید تولیدات خوبی از «رتینول» (خالص ترین شکل ویتامین A) را برای از بین بردن چین و چروک صورت شما تجویز کند. رتینول تنها چیزی است که می‌تواند واقعاً مؤثر باشد.

7.به هنگام سیری چیزی نخورید

خوردن بدون فکر، چاقی و احساس سیری ناپذیری را به دنبال دارد. مطمئن شوید وقتی چیزی می‌خورید که بدنتان به شما می‌گوید، از نظر جسمی به غذا نیاز دارید، نه زمانی که خسته، پر استرس و نگران هستید.

8.کاهش مصرف گوشت

مطالعات دانشگاه «هاروارد» نشان می‌دهد، حذف گوشت-حتی حذف یک وعده در هفته- خطر حملات قلبی را تا 19 درصد کاهش می‌دهد. ثابت شده است که یک رژیم غذایی حاوی مقادیر زیاد گوشت قرمز و دیگر گوشت‌های فراوری شده، خطر دیابت، چاقی و دیگر مشکلات سلامت را افزایش می‌دهند. سعی کنید یک روز در هفته را به طور کامل به سبزی‌های تازه، میوه‌ها، حبوبات، غلات و دانه‌ها اختصاص بدهید.

9.متوقف کردن رژیم برای برای سلامتی زنان

خانم ها دقت داشته باشند برای سلامتی خود از گرفت رژیم های سنگین و بیهوده خودداری کنند. خوردن غذای سالم به این معنا نیست که مجبور باشید هر از گاهی از یک لیوان نوشابه یا یک قطعه کیک شکلاتی مورد علاقه خود چشم پوشی کنید.

کلید این مسئله اعتدال است. ترکیبی از پروتئین های بدون چربی ، چربی های سالم ، کربوهیدرات و فیبر را تهیه کنید.

10. در مصرف کلسیم متعادل باشید

کلسیم زیاد جذب شده می تواند خطر ابتلا به سنگ کلیه را افزایش دهد و حتی ممکن است خطر بیماری قلبی را افزایش دهد. اگر کمتر از 50 سال سن دارید ، روزانه 1000 میلی گرم کلسیم مصرف کنید ، در حالی که اگر بیش از 50 سال سن داشته باشید باید 1200 میلی گرم در روز مصرف کنید. بخش اصلی باید از طریق رژیم غذایی وارد بدن شود – حدود سه وعده غذای غنی از کلسیم مانند شیر ، ماهی آزاد و بادام.

اگر از قرص کلسیم استفاده میکنید، بهترین زمان برای مصرف این قرص در شب است.

منبع: بلدشیم

0 0 رای ها
امتیاز دهید
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
لطفا نظر دهید.x