هزینه جراحی تعویض مفصل لگن در سال ۱۴۰۲

فهرست مطالب

در حال حاضر در فروردین ماه سال ۱۴۰۱قیمت پروتز تعویض مفصل لگن حدوداً از ۱۴ میلیون تا ۲۰ میلیون تومان می باشد. و با هزینه بیمارستان و جراحی این هزینه متغیر است.

هزینه جراحی تعویض مفصل لگن

همانطور که می دانید هزینه ای که بیماران باید بپردازند دو قسمت است یکی هزینه ای است که برای خرید پروتز اختصاص داده می شود و دوم هزینه ای است که برای عمل جراحی و روزهای بستری در بیمارستان به بیمارستان پرداخته می شود و به غیر از این دو هزینه هزینه دیگری برای بیماران تعریف نشده است.

هزینه خرید مفصل

در مورد هزینه خرید مفصل با توجه به اینکه بیمار به چه دلیلی قرار است که  تعویض مفصل انجام بدهد هزینه ها کاملاً متفاوت است.

مثلاً بیماری که به جهت سیاه شدن سر استخوان کاندید جراحی تعویض مفصل لگن است پروتز مفصل ساده برای آن استفاده می‌شود و بیماری که قبلا جراحی لگن انجام داده و به دلیل عارضه عفونت و یا هر عارضه دیگری مجددا نیاز به تعویض مفصل پیدا کرده است نوع دیگری از پروتز که گران تر است نیاز دارد .

و یا برای مثال بیماری که به دلیل آرتروز نیاز به تعویض مفصل لگن پیدا کرده با بیماری که به دلیل دررفتگی مادرزادی شدید نیاز به تعویض مفصل لگن پیدا کرده دو نوع کاملا متفاوت از مفصل را نیاز دارند.

قیمت پروتز مفصل لگن

یعنی قیمت پروتز می‌تواند متناوب باشد که با توجه به دلیل انجام تعویض مفصل لگن می تواند مفصل ساده و یا نوع خاصی از مفصل باشد اما این تفاوت قیمت خیلی فاحش نیست.

در حال حاضر در فروردین ماه سال ۱۴۰۱قیمت پروتز تعویض مفصل لگن حدوداً از ۱۴ میلیون تا ۲۰ میلیون تومان می باشد.

لازم به ذکر است با توجه به نگرانی زیاد بیماران مبنی بر تقلبی بودن پروتز ها این نکته را یادآور شویم که پروتز تقلبی یا چینی در ایران وجود ندارد و تنها تعداد کمی شرکت به تعداد انگشتان دست در ایران این خدمات را ارائه می دهند که آن ها نماینده رسمی آمریکا در ایران هستند و بنابراین هیچ پروتز تقلبی در ایران وجود ندارد.

قیمت پروتز لگن آمریکایی

پروتزهای آمریکایی به علت اینکه طرفداران زیادی دارد و جنس آن ها بهتر از بقیه برندها است گران قیمت تر هستند مثلا برند دپوی پروتز لگن آمریکایی حدودا ۱۶ میلیون تومان در سال ۱۴۰۱ می باشد.

بهترین مارک پروتز لگن

بهترین مارک پروتز لگن برندهای آمریکایی هستند اما این به این معنا نیست که بقیه مارک ها کیفیت پایینی دارند و همگی دریک رنج هستند.

هزینه تعویض مفصل بدون بیمه

هزینه دیگری که بیماران می پردازند هزینه بیمارستان است که در حدود ۱۲ تا ۱۵ میلیون تومان متغیر است با توجه به اینکه شاید بیمار نیاز به بستری در بخش مراقبت های ویژه پیدا کند و یا روز قبل از جراحی که بیمار بستری شده است ضمن چکاب کامل و بررسی های ریه و قلبی نیاز به بررسی خاص و یا اقدام خاصی باشد که این نیز هزینه بیمار را کمی افزایش بدهد.

هزینه هایی که در بالا ذکر شد برای بیمارانی است که هیچ گونه بیمه ای نداشته باشند یعنی بیمار به صورت کاملاً آزاد پروتز را خریداری کرده و بدون بیمه و کاملاً آزاد در بیمارستان بستری شده است.

هزینه تعویض مفصل با بیمه

اما بیمارانی که بیمه تکمیلی داشته باشند با توجه به این که میزان پوشش هزینه ها از طریق بیمه تکمیلی آنها چقدر باشد هزینه ی مابه التفاوت را بیمار باید پرداخت کند مثلاً بیماری که بیمه تکمیلی بدون سقف دارد یعنی تمام هزینه‌ها را پوشش می‌دهد و بیمار پولی بابت پروتز و یا بیمارستان پرداخت نخواهد کرد.

و برای مثال بیماری که بیمه تکمیلی او مبلغ ۱۰ میلیون تومان را پوشش می دهد باید مابه التفاوت ده میلیون تومان با هزینه بیمارستان را خودشان بپردازند و همچنین هزینه پروتز نیز به صورت آزاد به عهده بیمار می باشد.

هزینه جراحی تعویض مفصل لگن

بنابراین هزینه کلی تعویض مفصل لگن در بیمارستان های خصوصی کاملاً بستگی به بیمه تکمیلی بیمار دارد که چه مبلغی را پشتیبانی خواهد کرد.

و اما در بیمارستانهای دولتی که طرف قرارداد با بیمه های تامین اجتماعی و بیمه های سلامت و بیمه های روستایی بهزیستی کمیته امداد هستند هزینه بیماران بسیار کم خواهد بود.اما پروتزی که در بیمارستان های دولتی استفاده می شود عین همان پروتزیست که در بیمارستان خصوصی بیماران خریداری می کند و تفاوتی از این نظر وجود ندارد.اما با توجه به زیاد بودن متقاضیان جراحی تعویض مفصل لگن در مراکز دولتی نوبت های عمل بسیار طولانی است که این موضوع ممکن است بیماران را آزار بدهد.

33 پاسخ

  1. من ۵۲سالمه تو بیمارستان عسگری اصفهان پروتز گزاشتم و بیماری قلبیم دارم و هنوز بعد از ۵ماه درد دارم و پای راستمم نیاز به پروتز داره لطفان یک دکتر خوب بم معرفی کنید و علت درد پایی که پروتز کردم رو بگید.

  2. سلام من ۳۰سالمه و هر دو لگنم باید تعویض مفصل بشه و من با دکتر منصوری تماس گرفتم هزینه هر لگن رو۱۶۰ملیون گذاشتن میخواستم بدونم چرا ایشون انقد زیاد گفتن؟

    1. چیزی که زیاده پزشک حاذق در زمینه تعویض مفصله. اصلا پزشک را باید مبلغ بگه در صورتی که بیمار باید فقط با بیمارستان طرف حساب باشه. چرا زیاد گفته؟ چون بعضی از این پزشکا سیرمونی ندارن.

  3. سلام
    مرد ۵۳ ساله هستم در ۱۳سالگی بر اثر سل مفصل ران راستم بی حرکت شد و بعدا ز سه سال پلاتین گذاشتند حال بعد از ۴۲ سا ل بی حرکت بودن مفصل را ن آیا امیدی به تعویض مفصل برایم وجود دارد؟

  4. سلام من باید پورتز لکن انجام بدم ممنون میشم قیمت پروتز ویرایش رو بهم بگین..

  5. باسلام فردی ۵۲ساله(مرد)هستم نیاز به عمل توتال هیپ پای راست دارم،آیا بیمه سلامت با ۵سال سابقه جهت عمل موثر است؟

  6. سلام وعرض ادب من در رفتگی مادرزادی با۷سانتکوتاهی دارم آیامیتوانم بیمه تکمیلی بگیرم واینکه هزینه روقبول میکنداین شرکت ویا اگرهزینه پروتز روخودم بدم آیاهزینه های دیگرکه شامل بستری ودرمان روقبول میکنه ویا اگرراه دیگری هست لطفا راهنمایی کنید.

    1. سلام باید از بیمه تکمیلی سوال بپرسید که آیا شامل شرایط شما می‌شود یا خیر. احتمالا در صورت قبول ، تمام هزینه ها رو پرداخت کنند.

  7. سلام من یه شهروند افغانستان هستم مفصل هیپ راستم را یک بار جراحی کردم در سن سیزده سال نسبت به سیاه شدن مفصل لگن حال چهارده سال میشود داکتران میگن که حالا باید تعویض مفصل توتال هیپ را باید انجام دهم مشوره شما چه و هزینه اش چقدر است

  8. من اتباع افغانستانی هستم. ۲۲ سالمه، بخاطر آرتروز شدید هر دوتا لگنم آسیب دیده و نیاز به تعویض مفصل دارم. رفتم دکتر ایشون به من گفتند که هر دو لگن جداگانه و در دو جلسه باید جراحی شود و هزینه هر جلسه ۷۰ میلیون تومان می شود؛ در کل من باید ۱۴۰ میلیون تومان بپردازم. واقعاً همینقدر گران است؟ من که از پس چنین هزینه نجومی بر نمی آیم. میشه کمی شما رهنماییم نماید…

    1. با سلام متاسفانه هزینه این عمل بسیار بالاست و این قیمت به نظرم مناسب است البته این هزینه برای یک فرد ایرانی نیز بالاست . بیمه های تکمیلی و نیروهای مسلح بیشتر هزینه را پوشش میدهد اما به صورت آزاد این هزینه با احتساب پروتز که به دلار وابسته است و هزینه جراح همین حدود قیمت است. پیشنهاد میگردد باز نیز جست و جو کنید تا در شهرهای دیگر ایران با قیمت مناسب تر پیدا کنید.

  9. سلام .دوستان من یه پروتز امریکایی لگن دارم که استفاده نشده و پلمپ هست و قصد فروش دارم ۰۹۳۸۸۰۹۹۶۰۱

  10. با تشکر از سایت خوبتون
    خداروشکر ما بعد کلی سختر گیری تصمیم به عمل گرفتیم و برای عزیزانی میخوان عمل کنن چون خیلی ها از خانواده ها سوال دارن قیمت الان مفصل ران ۱۵ میلیون اگر بیمه تکمیلی باشید بیشترشو برمیگردونن + هزینه ها بیمارستانی + آزمایش و تست ها قبل عمل هست به امید اینکه کسی مفصل لگنش و زانو مشکل پیدا نکنه

    1. زیمر در تمام استان ها نمایندگی دارد شما میتوانید از نمایندگی ها تهیه کنید البته پزشک و جراح ارتوپد نیز باید با برند کار کند.

  11. درود و خسته نباشید
    قیمت الان مفصل لگن چقدر شره و بیمه تکمیلی تا حد ۵۰ میلیون نوشته که تقبل میکنه آیا همه مبلغ عمل و پول دکتر و خود پروتز لگن رو تقبل میکنه ؟
    با تشکر

    1. سلام هزینه تعویض مفصل لگن متغیر است و بسته به نوع پروتز و دکتر جراح و نوع بیمارستان و شرایط بیمار دارد . بیمه تکمیلی تقریبا تمام هزینه را پرداخت می کند.

  12. فرد مسن ۹۰ ساله احتمال داره با عمل کردن لگن اتفاق خاصی برایش بیفتد ؟)خدایی نکرده منجر به فوت بشه ؟

  13. سلام
    امروز ۲ شهریور ۱۴۰۱
    در بیمارستان مهراد تهران بستری شدم و فردا عمل تعویض مفصل لگن می شم
    فعلا ۸۰ میلیون علل حساب دادم
    پروتز ۳۰ میلیون شده
    ۳۵ هزینه عمل جراح
    علل حساب ۱۵ میلیون بیمارستان

  14. سلام. من ۲۴ سالمه. سال ۹۶تصادف کردم بعد ران پای چپم پلاتین گذاشتن.و این ۲ سانت ران پام کوتاه شد ک میلنگم ب تعویض مفصل لگن کوتاهی پا هم رفع میشه؟

    1. سلام باید عکسبرداری و معاینه کامل بشید و علت کوتاهی و لنگیدن مشخص شود . اصلا نمی توان نظر داد . اما به احتمال خیلی زیاد قابل درمان باشد . ?

  15. ۲۴ سالمه باید هردو مفصلمو عوض کنم در اینده مشکلی برام پیش نمیاد
    و هزینه یک مفصل بین ۱۲تا ۱۸ میلیون هست یا هر دو

    1. با سلام و خسته نباشید علت تعویض مفصل زانو شما نمیدونم چیه .تعویض مفصل زانو در هر سنی می تواند انجام شود و حداقل ۲۰ تا ۲۵ سال عمر مفصل مصنوعی است . در صورت تجویز خیر مشکلی به وجود نمیاد. تعویض مفصل زانو و لگن یکی از رایج ترین و موفق ترین عمل هاست که البته اکثرا در سنین بالا انجام می شود.البته فعلا هزینه هر پا ۱۲ میلیون تومان است.

    1. با سلام .. شما در صورت مشاوره می توانید با همکاران ما تماس بگیرید و راهنمایی می کنند . شماره تماس در قسمت تماس با ما وجود دارد.

    2. من هم در همین سن عمل کردم الان ۱۳سال می‌گذرد خیلی راضی هستم درد هم ندارم اصلا نترس انجام بده،من قبل از عمل پام کوتاه شده بود درد شدیدی داشتم به سختی راه میرفتم اصفهان دکتر مطیعی فر عمل کرد

    1. خیر ، در صورت اینکه پروتز از پلمب بیرون نیامده باشد بسته به نوع و برند پروتز شاید مورداستفاده همان برند قرار بگیرد.

      1. سلام باید توسط پزشک این موارد تایید شود. برای مشاوره میتوانید به واتساب همکاران ما در پایین صفحه وصل شوید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *