تعمیر اره و دریل ارتوپدی

تعمیر اره ارتوپدی با طب دائم

به منظور ارائه خدمات بهداشتی بدون وقفه و موثر در بیمارستان ها، علاوه بر پرسنل بهداشتی، به مواد، دستگاه ها (مانند ابزارهای برقی جراحی ارتوپدی) و خدمات بسیار متنوعی نیاز است. تقریباً 7000 تا 10000 مورد از مواد در بیمارستان ها استفاده می شود. با توجه به تاثیر کیفیت و زمان عرضه این مواد بر سلامت انسان، پیچیدگی و اهمیت فرآیندهای خرید آشکارتر می شود.

تسلط بر ویژگی های فنی مواد و دستگاه ها در همه موارد برای پرسنل بخش خرید بسیار دشوار است. به همین دلیل در این مقاله سوالاتی از قبیل ابزار برقی ارتوپدی چیست، حداقل و حداکثر ویژگی های فنی که باید داشته باشد چقدر است و علاوه بر مشخصات فنی در هنگام خرید ابزار برقی ارتوپدی چه مواردی را باید در نظر گرفت. .

ابزارهای اره جراحی ارتوپدی چیست و کجا استفاده می شود؟

  ابزارهای برقی جراحی به شکل دادن به سطح استخوانی که پروتز (ایمپلنت) روی آن قرار می گیرد کمک می کند.

این سیستم ها را می توان با نام های مختلفی در زمینه استفاده مواجه کرد. مته جراحی، اره جراحی، مته ارتوپدی، سیستم مته و اره، ابزار برقی جراحی با باتری، ابزار برقی جراحی پنوماتیک، برخی از آنها هستند.

ظاهر بیرونی آنها دقیقاً مشابه مته هایی است که ما در خانه خود استفاده می کنیم. تفاوت آنها با این مته ها این است که می توانند در دماهای بالا (134 درجه سانتیگراد) استریل شوند زیرا دستگاه هایی که در زمینه جراحی استفاده می شوند باید قبل از جراحی استریل باشند. در عین حال ابزارهای برقی جراحی باید در برابر مایعات مقاوم باشند تا بتوانند خون و باقی مانده های بافت پاشیده شده روی آنها را پس از عمل تمیز کنند

چگونه می توان مشخصات فنی ابزارهای قدرت جراحی ارتوپدی را ارزیابی کرد؟

ابزارهای برقی جراحی ارتوپدی به صورت سیستم های باتری، کابل یا هوا (پنوماتیک) تولید می شوند. امروزه سیستم های پنوماتیکی ترجیح داده نمی شوند. می توانید مقاله ما در این زمینه را در لینک زیر بیابید.


انتخاب ابزار برقی با باتری یا کابل کاملاً اولویت پزشک است. در گذشته، از آنجایی که فناوری باتری چندان پیشرفته نبود، سیستم های کابلی و پنوماتیکی ترجیح داده می شدند. با این حال، با ورود فناوری یون لیتیوم به زندگی ما، سیستم های باتری و کابل می توانند همان ویژگی های فنی (قدرت، گشتاور، سرعت و …) را به کاربران ارائه دهند. از آنجایی که ابزارهای برقی جراحی که با باتری کار می کنند اکنون می توانند انرژی بیشتری ذخیره کنند، می توانند به راحتی یک عمل جراحی را در طولانی ترین دوره استفاده انجام دهند.

هندپیس ابزار برقی جراحی ارتوپدی باید با یک دست قابل کنترل باشد و بنابراین کلید ایمنی سمت راست و چپ باید در مجاورت ماشه باشد.

سرعت (RPM) مورد نیاز اره ارتوپدی

سرعت مته تمام برندهای ابزار برقی جراحی ارتوپدی بین حداقل 500 دور در دقیقه و حداکثر 1500 دور در دقیقه متغیر است.  حداکثر سرعت ابزارهای برقی مورد استفاده در این ناحیه به منظور تامین نیروی مورد نیاز (گشتاور) در استخوان های بزرگ در این سطح است. برخی از برندها از سرعت مته بالا به عنوان استدلال بازاریابی استفاده می کنند. با این حال، مطالعات بالینی نشان می‌دهد که سرعت بالای ریم باعث سوزش در ناحیه استخوانی می‌شود که در آن سوراخ‌کاری انجام می‌شود. این گرمای تولید شده منجر به نکروز (مرگ) سلول های استخوانی می شود.


هدف باید بهبودی سریع بیمار باشد نه جراحی سریع. به همین دلیل، استفاده از مته های جدید یا غیر بلانت به جای انتخاب ابزارهای برقی جراحی با سرعت مته بیش از 750 – 1000 دور در دقیقه، عملکرد حفاری را افزایش می دهد.

گشتاور (Nm) مورد نیاز برای عملیات Reaming

برای انجام عمل جراحی ارتوپدی، ابزار برقی جراحی باید قوی بوده و در هنگام تماس با استخوان متوقف نشود. برای اینکه ابزار برقی جراحی متوقف نشود، کافی است مقدار گشتاور (Nm) بین حداقل 15 نیوتن متر و حداکثر 20 نیوتن متر تولید شود .

یک آداپتور ریمر برای فرآیند ریمینگ به ابزار برقی جراحی وارد می شود. هنگام خرید این آداپتور، باید دقت کرد که با اتصالات موجود در مجموعه پروتز مورد استفاده بیمارستان سازگار باشد.

سرعت (CPM) و قوس نوسانی (°) مورد نیاز برای عملیات برش

برای اینکه فرآیند برش به طور موثر و در کمترین زمان انجام شود، سرعت ابزار برقی اره باید حداقل 11000 cpm و حداکثر 15000 cpm باشد. سرعت های بسیار بالا می تواند کنترل پزشک را کاهش دهد.

مقاله – اهمیت گرما در روش های برش و سوراخ کردن استخوان در عمل های ارتوپدی

قوس نوسانی تیغه اره جراحی معمولاً بین 3 تا 5 درجه متغیر است. برای برش موثر نباید از 3 درجه پایین بیاید و برای برش کنترل شده تر نباید از 5 درجه تجاوز کند.

سرعت (RPM) و محدوده اندازه (میلی‌متر) مورد نیاز برای عملیات راندن سیم – پین

سرعت مورد نیاز در فرآیندهای راندن سیم و پین باید حداقل 500 دور در دقیقه و حداکثر 1500 دور در دقیقه مانند هندپیس مته باشد. درایورهای سیم و پین باید بتوانند سیم و پین هایی با قطر 0.5 تا 4 میلی متر را هدایت کنند.

هندپیس ابزار برقی جراحی ارتوپدی باید حداقل 4 میلی متر کانوله شود . یعنی از پشت موتور تا سر که ضمیمه ها وارد می شوند باید کانالی به قطر 4 میلی متر داشته باشد که سیم ها از آن عبور کنند.

مقاله – مقایسه حالت‌های ابزار برقی مورد استفاده برای راندن سیم Kirschner: حالت جلو و عقب (F&R) – حالت نوسان

مشخصات فنی باتری، شارژر، کابل داده (برای سیستم های کابلی).

برای اره جراحی باتری، توصیه می شود که باتری لیتیوم یونی باشد. شارژر باید بتواند میزان شارژ باتری را نشان دهد. باتری ها باید حداکثر ظرف مدت 1 ساعت شارژ شوند.

برای ابزارهای برقی کابلی، طول کابل داده اتصال موتور و منبع تغذیه باید حداقل 2.5 متر و حداکثر 4 متر باشد و باید قابل استریل شدن باشد.

وزن هندپیس اره ارتوپدی چگونه باید ارزیابی شود؟

سیستم های ابزار قدرت جراحی روش های تولید متفاوتی دارند. تولیدکنندگان می‌توانند عناصر وزن‌ساز داخل هندپیس را به لوازم جانبی اضافه کنند. به عنوان مثال، موتور و درایور داخلی را می توان در باتری قرار داد یا جعبه دنده را می توان در ضمیمه ها قرار داد. این می تواند باعث شود که وزن هندپیس سبک در نظر گرفته شود.

به همین دلیل، هنگام ارزیابی وزن هندپیس ابزار برقی جراحی، باید تمام لوازم جانبی مورد استفاده در عمل در نظر گرفته شود.

تعمیر اره ارتوپدی (سرویس فنی)

یکی از مهمترین معیارها در هنگام خرید ابزار برقی جراحی، پشتیبانی فنی است. اگر اره ارتوپدی به اندازه کافی در بیمارستان وجود نداشته باشد، عدم بازگشت دستگاه ارسال شده به خدمات فنی برای ماه ها ممکن است مانع از انجام عملیات شود. به همین دلیل باید با برندی کار کرد که از سرعت خدمات فنی مطمئن باشد و فاکتور غافلگیر کننده ای نداشته باشد.

در صورت خرابی اره ارتوپدی به سرویس فنی مجاز برده شود. از آنجایی که این دستگاه‌ها در تماس مستقیم با بیمار هستند، باید تست‌های ایمنی الکتریکی خاصی (EMC، LVD) را در محدوده CE پشت سر بگذارند. مواد الکترونیکی مورد استفاده در دستگاه باید به طور خاص برای بخش پزشکی تولید شود. تعویض هر قسمت از دستگاه با قسمتی خارج از خدمات فنی صرفاً به دلیل هزینه کمتر، هم بیمار و هم پزشک را در معرض خطر قرار می دهد.

متخصیین پزشکی طب دائم با سابقه 10 ساله و همکاری با مراکز معتبر امادگی ارائه خدمات تعمیرات دستگاههای زیر دارند
تعمیرات تخصصی دریل های چینی bojin گارانتی رایگان
تعمیر انواع اره های پزشکی
تعمیر انواع دریل های پزشکی
انواع باطری اره و دریل پزشکی
هند پیس دریل جمجمه
تعمیر انواع اره های گچ بری
اره ساجیتال ارتوپدی
تعمیر باطری های دریل و اره
تعمیر هند پیس دریل گالنولیتد ارتوپدی
تعمیر انواع لوازم برقی توانبخشی ارتوپدی
اماده همکاری با مراکز جراحی بیمارستانها و شرکتهای تجهیزات پزشکی
جهت هماهنگی با کارشناسان ما در ارتباط باشید


تعمیرات تخصصی انواع اره @ایرانی و برندهای چینی تعمیر اره ارتوپدی تعمیر دریل ارتوپدی تعمیر باطری ارتوپدی تعمیر اره ارتوپدی بوژین تعمیرات اره و دریل تمامی برند ها تعمیرات تخصصی انواع دریل ایرانی و برندهای چینی تعمیرات تخصصی انواع باطری ارتوپدی ایرانی و برندهای چینی تعمیر دریل چینی تعمیر اره استرنوم تعمیرات اره گچ بری تعمیر اره و دریل استرایکر همکاری با مراکز دولتی و خصوصی تعمیرات شیور ارتروسکوپی و کورد نور

09046285161

مشخصات آگهی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *