OAB in Women

بهترین فعالیت ها برای درمان بی اختیاری ادرار (بیش فعالی مثانه OAB ) در زنان

مثانه بیش فعال (OAB) می تواند بسیار ناراحت کننده باشدو میتواند زندگی شما را مختل می کند. ممکن است منجر به بروز بی اختیاری و احساس خجالت شود.

اما اگر چند تمرین ساده بتوانید انجام دهید به شما در غلبه بر علائم OAB کمک کنند ، چطور؟ مطلب ما را برای کمک به درمان این بیماری بررسی کنید.

1-تمرینات کگل

تمرینات کگل


برای کمک به درمان OAB ، سعی کنید تمرینات کگل را به برنامه روزانه خود اضافه کنید. تکرار کگل می تواند ماهیچه های مثانه شما را تقویت کرده و کنترل مثانه شما را بهبود بخشد.

برای انجام تمرینات کگل ، کافی است عضلات کف لگن خود را فشار دهید. اگر مطمئن نیستید که چگونه می توانید این ماهیچه ها را جدا کنید ، دفعه بعد که به دستشویی می روید ، ادرار را در اواسط جریان خون متوقف کنید. ماهیچه هایی که برای قطع ادرار استفاده می کنید همان ماهیچه هایی هستند که باید در حین تمرینات کگل سفت کنید.

موسسه ملی دیابت و بیماریهای گوارشی و کلیوی (NIDDKD) توصیه می کند که هر فشار را به مدت سه ثانیه انجام دهید. به تدریج هر روز سه ست با 10 تکرار بسازید.

2-بیوفیدبک

بیوفیدبک


تکنیکی به نام بیوفیدبک می تواند به شما در انجام موثرتر تمرینات کگل کمک کند. در بیوفیدبک ، پزشک از نمودارهای رایانه ای و نشانه های صوتی برای تشخیص اینکه در حین تمرینات کگل در حال انقباض هستید ، استفاده می کند. اگر عضلات اشتباهی را منقبض کرده اید ، پزشک شما را در یافتن و درگیر کردن ماهیچه های مناسب برای نتایج بهتر کمک می کند.

3-نگه داشتن مثانه


آموزش مثانه همچنین می تواند به علائم OAB کمک کند. این تمرین مثانه شما را تربیت می کند تا ادرار بیشتری را قبل از تخلیه نگه دارد. هنگامی که مثانه شما می تواند ادرار بیشتری را در خود نگه دارد ، می توانید بین مراجعه به حمام بیشتر منتظر بمانید.

ابتدا میزان دفعات ادرار خود را در یک روز بطور متوسط ​​تعیین کنید. پس از مشخص کردن این مبنای اولیه ، مثانه خود را آموزش دهید تا ادرار بیشتری را نگه دارد و تا آنجا که ممکن است بین استراحت حمام صبر کنید ، حتی اگر ناراحت کننده باشد. پس از چند هفته تمرین ، باید بتوانید زمان بین مراجعه به حمام خود را افزایش دهید.

4-تحریک الکتریکی


تحریک الکتریکی همچنین ممکن است به شما در کنترل مثانه کمک کند. در این درمان ، از سیم موقت یا الکترود کاشته شده برای انتقال ضربه های الکتریکی به مثانه استفاده می شود. این سیگنال ها باعث انقباض ماهیچه های مثانه شما می شوند که می تواند به مرور زمان به تقویت ماهیچه ها کمک کند.

5-مخروط های واژن


مخروط های واژن به عنوان یک ابزار تمرین وزنه برای عضلات کف لگن شما عمل می کنند.

برای شروع ، یک مخروط را داخل واژن خود قرار دهید. از عضلات کف لگن خود برای بلند کردن آن استفاده کنید. بعد از اینکه می توانید مخروط های سبک تر را بدون ناراحتی نگه دارید ، می توانید ماهیچه های خود را برای بلند کردن مخروط های سنگین تربیت کنید. عضلات کف لگن شما در طول این فرآیند تقویت می شوند.

6-فراتر از علائم مثانه


دلایل زیادی برای افزودن تمرینات OAB به برنامه روزانه خود وجود دارد. تمرینات کگل و سایر فعالیت های تقویت کننده مثانه می توانند به شما در کنترل مثانه ، کاهش علائم و جلوگیری از حوادث احتمالی شرم آور کمک کنند. آنها همچنین ممکن است خطر ابتلا به عوارض جانبی مانند اختلال در خواب و ناراحتی احساسی را کاهش دهند. اگر بعد از انجام این تمرینات هنوز برای کنترل مثانه خود مشکل دارید ، با پزشک خود مشورت کنید. آنها ممکن است شما را تشویق کنند که این تکنیک ها را با دارو یا سایر روش های درمانی ترکیب کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *