برای درمان درد سر شانه با صدا دادن مفصل در زمان ورزش چه کنم؟

من در ورزش بدن سازی مشغول به کار هستم. دو سه ماه پیش در حرکت سرشانه احساس درد کردم. توجه به آن نکردم بعد از یک هفته متوجه صدا در سر شانه خود شدم. من ۵۰ درصد شاید هم بیشتر وزنه ی خود راسبک کردم و باز هم فرقی نکرد. دارو هایی هم که مصرف کردم فایده نداشته مانند کورتون،  گلو کوزامین و ژلوفن و چند قرص دیگر. به دکتر هم مراجعه کردم گفت التهاب تاندون هست و باید قرص ژلوفن و فیزیوتراپی بروید. باید چکار کنم چه قرصی پیشنهاد میکنید.

متاسفانه هر روز شاهد استفاده خودسرانه مردم و بخصوص جوانان و از آن دردناکتر جوانان ورزشکار از کورتون هستیم. یکی با تجویز مربی خود برای کاهش درد آمپول دگزامتازون میزند و دیگری به توصیه دوستش برای چاق شدن و افزایش وزن از قرص های پردنیزولون استفاده میکند غافل از اینکه استفاده نابجا از این داروها عوارض بسیار زیاد و جبران ناپذیری برای فرد به ارمغان میاورد.

متاسفانه حتی پزشکان هم که از این داروها در جای خود استفاده میکنند با عوارض زیاد آن مشکل دارند. پوکی شدید استخوان، افزایش فشار خون، سیاه شدن سر استخوان ران و ضعف شدید سشیتم دفاع ایمنی بدن از جمله عوارض مصرف این داروها است.

به همین خاطر شدیدا توصیه میشود از داروهای کورتن دار جز در مواردی که پزشک متخصص تجویز میکند استفاده نشود.

درد شانه در فرد ورشکاری که به ورزش بدنسازی مشغول است ممکن است علل متفاوتی داشته باشد. آسیب مفصل آکرومیوکلاویکولر، پارگی روتاتورکاف، التهاب تاندون دوسر بازویی، آسیب لابروم و علل دیگری میتوانند موجب بروز درد شانه در یک ورزشکار بدنساز شوند.

هر ورزشکار بعد از بروز درد اندام باید به پزشک مراجعه کند. پزشک بعد از صحبت با وی و کسب اطلاعات لازمه در مورد درد، وی را معاینه کرده و در صورت لزوم از روش های تصویربرداری برای تشخیص قطعی استفاده میکند. تنها پس از تشخیص علت درد است که پزشک میتواند درمان مناسب را برای بیمار انجام دهد

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *