درد پاشنه پا

درمان درد پاشنه پا که به علت خار پاشنه است چیست؟

همسر اینجانب 35 ساله مدت چند ماه است که دچار درد پاشنه در پای راست شده . مادرش نیز همین مشکل را دارد و تشخیص خار پاشنه برایش داده شده و عکس رادیولوژی هم وجود یک زایده را در زیر پاشنه نشان می دهد. درمورد درمان قطعی و روش های موجود و مراکز درمانی مربوطه نیازمند اطلاعات هستم. همینطور در مورد روش شوک ویو تراپی و موثر بودن آن

درمان خار پاشنه معمولاً غیر جراحی است. درمان این بیماری مانند بسیاری بیماری های دیگر نگهدارنده است به این معنی که با رعایت دستورات خاصی خوب میشود و اگر آن دستورات رعایت نشوند علائم مجدداً برمیگردند. رعایت موارد زیر کمک کننده است.

تا چند ماه زیاد سر پا نایستید و زیاد راه نروید. در صورتی که فعالیت ورزشی انجام میدهید آن را کمتر کنید. وزن خود را کاهش دهید. از راه رفتن روی زمین های ناهموار اجتناب کنید. از کفی های طبی که در زیر پاشنه و در کفش استفاده میشوند استفاده کنید. در منزل از دمپایی نرم استفاده کنید. سرمای موضعی در ناحیه پاشنه ممکن است در کاهش درد مفید باشد. داروهای ضد التهابی مانند ناپروکسن یا سلکوکسیب میتواند درد را کاهش دهد. شوک ویو تراپی در بعضی بیماران ممکن است مفید باشد.

در صورتی که اقدامات ذکر شده موثر نباشند پزشک معالج ممکن است از تزریق کورتیکوستروئید در ناحیه درد در پاشنه استفاده کند. اگر با وجود اقدامات ذکر شده درد همچنان ادامه داشته باشد ممکن است نیاز به عمل جراحی وجود داشته باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *