صافی کف پا

آیا ارتباطی بین صافی کف پا ، دیسک کمر و کاهش بینایی وجود دارد؟

من دچار کف پای صاف و از نوع انعطاف دار هستم. در اثر راه رفتن زود خسته می شوم و سوزش و کشیدگی کف پا را دارم و بدنبال آن درد پنجه و قوزک و زانو و ران دارم و دچار کمر درد و کم حوصلگی می شوم. آزمایش نوار عصب را داده ام اعصاب کف پا موردی نداشته اند. چرا با این شرایط دچار کمر درد و کم حوصلگی و کم بینایی شده ام؟

برخلاف چیزی که بسیاری از مردم فکر میکنند صافی کف پا ارتباطی با کمردرد و یا کاهش بینایی ندارد. صافی کف پا موجب ضعیف شدن کمر نمیشود و ایجاد ضعف بینایی نمیکند ولی میتواند موجب درد در کف پا شود.

در کسی که کف پای صاف دارد در حین راه رفتن فاشیای کف پا تحت کشش زیادی قرار میگیرد. این افراد وقتی مدت زیادی می ایستند و یا مسافت های زیادی را راه میروند به علت کشش فاشیای کف پا دچار درد در این ناحیه میشوند. برای پیشگیری از این درد این افراد باید از کفش هایی استفاده کنند که در کف آنها قوسی شبیه به قوس کف پایی یک فرد طبیعی وجود دارد. وجود این قوس و برجستگی در داخل کفش موجب حمایت فاشیای کف پایی شده و مانع از بروز درد میشود.

مسلما در این بیماری چون مشکل عصبی وجود ندارد تست نوار عصبی نکته غیر طبیعی را نشان نمیدهد. تشخیص صافی کف پا بیشتر بر اساس معاینه است.

علت کمردرد را باید در مشکلات دیگری غیر از صافی کف پا جستجو کرد. شایعترین علت کمردرد ضعف عضلات کمر است که موجب فشار به دیسک بین مهره ای و ریشه ای عصبی آن میشود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *