خرید بهترین قوزبند

راهنمای خرید بهترین قوزبند و کتف بند طبی

ستون فقرات در قسمت‌های مختلف از بالا به پایین از چند بخش تشکیل شده است که یکی از آن‌ها مهره‌های پشت قفسه‌ی سینه است. ستون مهره‌ها در قسمت سینه، قوس رو به جلویی دارد که در حالت طبیعی زاویه‌ی این قوس بین 20 تا 45 درجه است. اگر این زاویه از 50 درجه بیشتر شود، غیرطبیعی است و به آن گوژ پشتی می‌گویند. این عارضه مربوط به تعدادی از مهره‌ها است که شکل هلالی به خود گرفته‌اند، اما گاهی اوقات تغییر شکل، تنها در یک مهره اتفاق می‌افتد و انحنای ستون مهره‌های سینه ای‌ای به شکل > درمی‌آید که به آن قوز می‌گویند. قوز کمر ممکن است بر اثر یک مشکل مادرزادی به وجود آید و یا در طول دوران رشد و نوجوانی دیده شود. اما عوامل ثانویه، مثل تخریب یا تغییر شکل مهره و ضعف عضلات ستون مهره‌ها نیز زمینه ایجاد این مشکل هستند. افزایش سن و به دنبال آن پوکی استخوان نیز می‌تواند زمینه شکستگی استخوان مهره‌ها و قوز کمر را به وجود آورد. اگر زاویه‌ی قوس سینه‌ای از 75 درجه بیشتر باشد، پزشک متخصص ممکن است روش جراحی را برای درمان کیفوز توصیه کند. قوزبند پل دار طب و صنعت مناسب استفاده پس از عمل جراحی در ناحیه ستون فقرات است. این قوزبند با قابلیت تنظیم ویژه‌ای که دارد به‌راحتی روی تنه بسته شده و با عقب و بالا بردن نوک شانه‌ها و نزدیک نمودن کتف‌ها به یکدیگر، فشاری مخالف وضعیت ایجادکننده قوز به وجود می‌آورد و با کاستن از قوز پشتی و حمایت از سایر بخش‌های ستون فقرات به کاهش درد کمک می‌کند. آتل‌های پلیمری به‌کاررفته در محصول، استحکام بالایی دارند و با فرم آناتومیک ناحیه‌ی کمر هماهنگ هستند. ازآنجایی‌که این اورتز باید در تمام طول روز مورد استفاده قرار گیرد، در ساخت این محصول از الیاف مخصوص استفاده شده و تهویه‌ی مناسبی در بستر خود دارد که امکان استفاده طولانی بدون عوارض پوستی را فراهم می‌کند. می‌توان با رعایت وضعیت صحیح نشستن و ایستادن و انجام حرکت‌های اصلاحی تقویت‌کننده‌ی عضلات کمر و پشت، از قوز کمر وضعیتی پیشگیری نمود یا از شدت آن کم کرد. برای شست‌وشوی محصول از آب سرد استفاده شود و از چنگ زدن و فشردن هنگام آبکشی خودداری نمایید.

بستن قوزبند چقدر در درمان قوز کمر تاثیر دارد؟

عدم درمان کیفوز (قوزکمر) یا مدیریت ضعیف آن می‌تواند منجر به مشکلات قلب و ریه شود. انحناهای ستون فقرات که در بزرگسالی ایجاد می‌شوند ممکن است به عمل جراحی فیوژن ستون فقرات احتیاج داشته باشند که اغلب به عنوان آخرین راه حل در نظر گرفته می‌شود. پوشیدن قوزبند می‌تواند حدود 60 تا 70 درصد از نیاز به جراحی جلوگیری کند.

قوزبند ها به عنوان راهنمایی برای هماهنگی صحیح عضلات شانه، گردن و قسمت تحتاتی و فوقانی کمر عمل می کند. قوزبند های طبی در کشیدن و نگهداشتن شانه ها به سمت پشت و تحریک بدن برای صاف و راست ماندن کمک می کند. قوزبند طبی برای افراد تمامی سنین که دارای مشکلاتی در خصوص حالت نامناسب کمر و هماهنگی نادرست دارند، مورد استفاده قرار می گیرد. برای درمان قوز کمر با قوزبند های طبی ابتدا باید مشخص شود که بیماری کیفوز از کدام نوع است و باتوجه به نوع قوز، بریس مورد نظر را استفاده نمود.

قوزبند تنها راه درمان است؟ 


 هدف از درمان، جلوگیری از پیشرفت انحنای ستون فقرات و جلوگیری از تغییر شکل آن است.و امکان دارد روش های فیزیوتراپی نیز پیشنهاد گردد و در آخر جراحی آخرین روش درمانی خواهد بود.

1 دیدگاه دربارهٔ «راهنمای خرید بهترین قوزبند و کتف بند طبی»

  1. سلام با توجه به مقاله ای که در رابطه با قوزبند در سایت درمان مدیکال خوندم یکی از اصلی ترین مسائل نشان دهنده کیفوز در بدن، تفاوت در ارتفاع شانه ها می باشد که برخی اوقات یک شانه ارتفاع بیشتری را دارد. این موضوع نشان از داشتن قوس کمر یا همان قوز بوده که باید با مشورت گیری از پزشک درمان شود

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *