هشدار کرونا

هشدار ستاد کرونا درباره درگیری بالای بیشتر استان‌ها با ویروس دلتا

سخنگوی ستاد کرونای ایران درباره «درگیری بالای» بیشتر استان‌ها با ویروس «دلتا» هشدار داد و از قرمز شدن وضعیت ده شهر در استان تهران خبر داد.

همزمان با اعلام خبرهایی از خیز دوباره کرونا که دولت ایران از آن با عنوان «موج پنجم» نام می‌برد، علیرضا رئیسی، سخنگوی ستاد کرونا، روز شنبه، ۱۲ تیرماه، گفت که وجود ویروس دلتا «در جای جای کشور پیدا شده و بیش از نیمی از استان‌های کشور درگیر این ویروس هستند».

به گفته آقای رئیسی، استان‌های اصفهان، ایلام، خراسان شمالی و جنوبی، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان و مرکزی در ابتدای درگیری با این ویروس هستند، اما میزان درگیری باقی استان‌ها بالا است.

سخنگوی ستاد کرونا در ادامه همچنین از شیوع ویروس دلتا در ده شهر استان تهران شامل اسلامشهر، بهارستان، پاکدشت، پردیس، تهران، دماوند، ری، شمیرانات، فیروزکوه، قرچک و شیوع سراسری آن در استان سیستان و بلوچستان خبر داد.

فارس، کرمان و هرمزگان استان‌های دیگری بودند که آقای رئیسی شیوع گسترده ویروس دلتا در آن‌ها را بالا خواند.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت، سویه جدید «دلتا» از ترکیب جهش‌های ویروس کرونا در هند و بریتانیا به وجود آمده و از قدرت سرایت‌پذیری بالاتر و میزان کشندگی بیشتری برخوردار است.

در همین حال وزارت بهداشت ایران در روز شنبه، ۱۲ تیر، اعلام کرد که در یک شبانه‌روز گذشته ۱۱۱ نفر دیگر در کشور بر اثر کرونا جان خود را از دست داده و بیش از ۸ هزار بیمار شناسایی شده‌اند.

به این‌ ترتیب، تعداد کل جان‌باختگان کرونا در ایران به ۸۴ هزار و ۶۲۷ و مجموع بیماران کووید ۱۹ به سه میلیون و ۲۴۱ هزار و ۳۷ نفر رسیده است.

وزارت بهداشت ایران در حالی که از ارائه آمار تفکیکی خودداری می‌کند، به طور روزانه آمار مربوط به ابتلا و مرگ ناشی از کرونا را در اختیار رسانه‌های قرار می‌دهد، آماری که منابع مستقل درباره درستی آن تردید دارند.

بنا بر این گزارش، در حال حاضر ۹۲ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۱۸۳ شهر در وضعیت نارنجی و ۱۷۳ شهر در وضعیت زرد قرار دارند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *