پسوریازیس پوست سر

پسوریازیس پوست سر | علائم و درمان

پسوریازیس پوست سر چیست ؟

پسوریازیس پوست سر یک اختلال پوستی شایع است که باعث ایجاد لکه های برجسته، قرمز رنگ و اغلب پوسته پوسته در پوست سر می شود. می تواند به صورت یک تکه یا چند تکه ظاهر شود و حتی می تواند کل پوست سر شما را تحت تاثیر قرار دهد. همچنین می تواند به پیشانی، پشت گردن، یا پشت و داخل گوش گسترش یابد. شما نمی توانید پسوریازیس پوست سر را از شخص دیگری بگیرید.یعنی قابل سرایت نیست.

علل بیماری پسوریازیس

شما نمی توانید پسوریازیس پوست سر را از شخص دیگری بگیرید. دقیقا مشخص نیست چه چیزی باعث این بیماری می شود. پزشکان بر این باورند که مشکلی در سیستم ایمنی بدن شما ایجاد می‌شود که باعث می‌شود سلول‌های پوست خیلی سریع رشد کرده و به صورت تکه‌هایی ساخته شوند. اگر پسوریازیس در خانواده شما وجود داشته باشد، ممکن است احتمال بیشتری برای ابتلا به پسوریازیس پوست سر وجود داشته باشد.

مطالعات علمی ارتباط احتمالی بین کمبود ویتامین D و پسوریازیس، از جمله پسوریازیس پوست سر را گزارش کرده‌اند. افراد مبتلا به پسوریازیس سطوح پایین تری از ویتامین B12 دارند که اغلب همزمان با سطوح پایین ویتامین D3 در خون اتفاق می افتد. کمبود ویتامین D در پسوریازیس بسیار مهم است.

علائم :

علائم ممکن است شامل پوسته پوسته شدن ریز باشد که شبیه شوره سر است یا به صورت پلاک های ضخیم و پوسته دار ظاهر شود که کل پوست سر را می پوشاند. سایر اختلالات پوستی، مانند درماتیت سبورئیک، ممکن است شبیه پسوریازیس باشد. با این حال، پسوریازیس پوست سر پودری با درخشندگی نقره ای به نظر می رسد، در حالی که درماتیت سبورئیک مایل به زرد و چرب به نظر می رسد.

لکه های قرمز و سفید به نظر می رسد مناطقی با لکه های ضخیم، متورم و قرمز رنگ با لبه های کاملا مشخص. در بالای این مناطق، فلس های نقره ای-سفید قرار دارند. از بین بردن آنها و ایجاد خونریزی آسان است، بنابراین وقتی موهایتان را شانه می کنید، شامپو می زنید یا کلاه می گذارید و برمی دارید مراقب باشید.

آیا باید هر روز موهایم را با پسوریازیس پوست سر بشورم؟

شستن موهای خود هر بار که دوش می گیرید یا حمام می کنید موهای خود را بشویید. شامپوی بدون نسخه برای افراد مبتلا به پسوریازیس را امتحان کنید. به دنبال کتوکونازول یا اسید سالیسیلیک باشید. شامپو شوره سر نیز ممکن است کمک کند.

آیا پسوریازیس ناشی از استرس است؟

استرس یک محرک رایج برای پسوریازیس است. استرس همچنین می تواند خارش را بدتر کند. این امر مدیریت استرس را برای افراد مبتلا به پسوریازیس به یک مهارت مهم تبدیل می کند. راه های زیر را در نظر بگیرید که برخی از افراد مبتلا به پسوریازیس و آرتریت پسوریاتیک به طور موثر استرس را در زندگی خود کاهش می دهند.

مصرف موز ممکن است برای افراد مبتلا به پسوریازیس مفید باشد. استفاده از لایه بردارها روی پوست ممکن است فوایدی مانند آنتی اکسیدان، رطوبت و اثر ضد التهابی داشته باشد.

نور طبیعی خورشید اشعه های UVB در درمان علائم پسوریازیس موثرتر هستند زیرا سرعت رشد و ریزش پوست را کاهش می دهند. اگرچه نور خورشید می تواند برای پسوریازیس مفید باشد، اما باید مراقب باشید که از خود در برابر آفتاب سوختگی محافظت کنید.

چرا ناگهان دچار پسوریازیس شدم؟

افزایش سطح استرس یا زندگی با استرس مداوم و مزمن می تواند باعث تشدید پسوریازیس شما شود. خود پسوریازیس نیز می تواند منبع استرس باشد.همچنین هوای سرد و خشک نیز موثر است.

چگونه از شر پسوریازیس پوست سرم خلاص شدم؟

محصولات بدون نسخه (OTC) را روی پوست سر خود بمالید تا به نرم شدن پوسته ها و راحت تر کنده شدن آنها کمک کند. به دنبال محصولاتی با مواد فعال اسید سالیسیلیک، اسید لاکتیک، اوره، پیریتیون روی یا سولفید سلنیوم باشید. با یک برس یا شانه دندانه دار به آرامی فلس ها را ضعیف کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *