اقدامات قبل از عمل تعویض مفصل زانو

آیا شما در آینده نزدیک قصد جراحی تعویض مفصل زانو دارید؟ آیا می دانستید باید قبل از عمل اقدامات آماده سازی خودتان را داشته باشید . با مجله طب دائم همراه باشید تا شما را برای این عمل جراحی آماده کنیم .

1-برنامه ریزی زود هنگام :

حتی قبل از تعیین تاریخ ، به این فکر کنید که چگونه یک عمل بر زندگی شما تأثیر خواهد گذاشت. حداقل ممکن است چند هفته بعد از تعویض مفصل ، همه چیز استرس زا باشد. اکنون آماده شوید تا عمل جراحی بدون نقص انجام شود و روند بهبودی شما سریعتر شود.

2-پرسش این سوالات از پزشک:

با اینکه پزشک معالج شما اطلاعات شما را دریافت می کند اما بهتر است سوالا زیر را از او بپرسید:

جراحی چه مدت طول خواهد کشید؟ آیا می توانم سرپایی ، جراحی را انجام دهم؟ به چه نوع بیهوشی نیاز خواهید داشت؟ این عمل چه فوایدی برای شما خواهد داشت ؟ بعد از انجام عمل به چه نوع وسایل کمکی نیاز دارم(واکر و …)؟ آیا قبل از عمل باید خون بدهم؟ چه مدت به احتمال زیاد از کارافتاده خواهید شد؟ پاسخ ها را بنویسید. با این وجود بهتر است یک دوست یا یکی از اعضای خانواده قابل اعتماد برای ملاقات به جلسه مشاوره خود بیاورید.

3-حرکات مناسب و کاهش وزن:

در صورت امکان ، سعی کنید قبل از عمل جراحی حرکات مناسب بدنی داشته باشید. اگر از نظر جسمی خوب باشید ، سریعتر بهبود خواهید یافت. قبل از عمل از پزشک خود بپرسید که چه تمریناتی را باید انجام دهید. مثلاً کار کردن بازوها و نیم تنه بالایی شما را راحت تر می کند تا بتوانید با عصا یا واکر حرکت کنید. اگر سنگین هستید ، هدف خود را کاهش وزن دهید تا فشار روی زانو برداشته شود.

4-استعمال دخانیات و سیگار را ترک کنید:

4-استعمال دخانیات و سیگار را ترک کنید:

اگر از سیگار یا سایر دخانیات استفاده می کنید ، ترک کنید و یا آن ها را کاهش دهید. استعمال سیگار بهبودی شما را کند می کند و باعث می شود زخم های شما مدت بیشتری به بهبودی برسد. همچنین احتمال بروز عوارض و عفونت در حین و بعد از عمل را افزایش می دهد.

5-آشنایی با تمرینات فیزیوتراپی برای پس از عمل :

قبل از عمل ، تمرین های فیزیوتراپی را که بعداً به آن نیاز دارید بیاموزید. آنها را تست کنید. اگر حالا به آن ها عادت کنید ، بعداً راحت تر عمل می کنید. اگر به عصا یا واکر احتیاج دارید ، آن را نیز تست کنید.

6-آماده سازی لیست زیر قبل از عمل :

احتمالاً ، در هفته‌های آینده اطلاعات پزشکی و بیمه را از شما درخواست خواهند کرد. موارد مفید زیر را انجام دهید:

  • تمام داروهای و مکمل های مصرفی شما
  • اطلاع از وضعیت سلامتی که دارید.
  • دفترچه بیمه و سلامت
  • نام و شماره پزشکان شما
  • افرادی که می توانند در مواقع اضطراری با آن ها تماس بگیرند

7-داشتن همراه بیمار :

شما حتما به یک همراه نیاز خواهید داشت. اگر تنها زندگی می کنید ، از یکی نزدیکان خود بخواهید تا مدتی در کنار شما باشد.. قبل از رفتن به بیمارستان وعده های غذایی اضافی را یخ زده یا انبار خود را جمع کنید.

8-منزل خودتان را آماده کنید :

چگونه برای عمل تعویض مفصل زانو آماده شوید؟

 وسایل را در خانه خود را منظم کنید . شاید لازم باشد یک اتاق خواب موقت را در طبقه اول آماده کنید. راهروهای خود را خالی کنید تا جایی برای ویلچر یا واکر ایجاد شود.

9-به دستورات پزشک قبل از عمل گوش دهید:

پزشک به شما دستور خواهد داد که در چند روز قبل از عمل چه کارهایی باید انجام دهید. ممکن است برخی از دستورالعمل های بقیه پزشکان ، به ویژه مواردی که می توانند در طی عمل جراحی خونریزی بیشتری برای شما داشته باشند را متوقف کنید. دستورالعمل ها را دقیق را در یک تقویم علامت گذاری کنید تا فراموش نکنید.

جهت مشاوره وخرید تجهیزات پزشکی طب دائم در ارتباط باشید .

شماره تماس:09046285161

اینستاگرام:tebdaem

ادرس:شیراز بلوار کریم خان زند نبش ک 42 ط فوقانی فروشگاه کوثر شرکت پزشکی طب دائم

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *