بهترین دکتر ارتوپد

انتخاب یک دکتر خوب برای تعویض مفصل زانو


تصمیم برای تعویض مفصل زانو قدمی مهم در جهت احیای زندگی سالم است. مهم است که در انتخاب خود اطمینان داشته باشید که پزشک ارتوپد شما در زمینه تعویض مفصل زانو تخصص داشته باشد.

یافتن یک جراح مناسب ، جراحی با سابقه جراحی های موفقیت آمیز برای تعویض مفصل زانو ، به شما اطمینان می دهد که یک عمل جراحی موفقیت آمیز داشته باشد.

پزشکی طب دائم در مطلب زیر ویژگی های لازم برای انتخاب یک جراح ارتوپدی جهت مشاوره و درمان مشکلات زانو به ویژه در زمینه تعویض مفصل زانو آورده است.

در مرحله اول بسیار مهم است که شما با جراح خود احساس راحتی داشته باشید و احساس کنید می توانید نگرانی ها و سوالات خود را صریحاً با آنها در میان بگذارید.

در اینجا کاری است که می توانید انجام دهید تا بهترین جراح را برای خود پیدا کنید:

درخواست مراجعه کنید
پزشکان فعلی شما
برای یافتن لیستی از جراحان ارتوپدی که متخصص تعویض مفصل زانو هستند و یا با تجربه هستند ، با پزشک خانواده خود مشورت کنید. مطمئن باشید که چرا این توصیه های خاص برجسته است. اگر با سایر پزشکان و فیزیوتراپی ها تماس بگیرید ، مانند پزشکانی که مطب مشترکی با پزشک عمومی شما دارند ، می توانید لیست جراحان احتمالی خود را افزایش دهید.

از دوستان ، آشنایان و یا بیماران قبلی پزشک تحقیق کنید


اگر کسی را که تحت عمل جراحی تعویض مفصل زانو قرار گرفته است می شناسید ، از آنها بپرسید که چه کسی جراحی خود را انجام داده است یا خیر؟

ببینید بیمه شما با چه کسی طرف قرارداد است


شما می خواهید بدانید که آیا جراحی که انتخاب می کنید تحت پوشش بیمه شما قرار دارد یا خیر. انتخاب یک جراح خارج از برنامه بیمه شما ممکن است در هزینه های شخصی شما تأثیر داشته باشد.

پرس و جو از بخش های ارتوپدی بیمارستان ها


بعضی از بیمارستان ها دارای یک بخش عالی برای جراحی ارتوپدی هستند. اگر در شهر شما وجود دارد ، بررسی کنید و در این صورت ، با آنها مشورت کنید.

جست و جو در اینترنت


تعدادی از پایگاه های اطلاعاتی آنلاین راهی برای شناسایی جراحان تعویض مفصل زانو با تابلو و بررسی مدارک آنها ارائه می دهند. انجمن های پزشکی زیر لیستی از جراحان واجد شرایط را ارائه می دهند:

انجمن جراحان ارتوپدی ایران ،
انجمن جراحان مفصل ران و زانو
وبسایت های معروف مثل دکتر تو نیز پایگاه داده ای از کلینیک های تعویض مفصل را ارائه می دهد که در زمینه تعویض مفصل زانو و سایر روش ها تخصص دارند.

سابقه جراح را ارزیابی کنید

تحصیلات و مدارک تحصیلی جراح را مرور کنید
مدتی را به بررسی سوابق جراح اختصاص دهید ، از جمله:

  • تحصیلات
  • درجه
  • مدارک
  • آموزش
  • بفهمید که جراح دارای مجوز هیئت مدیره است و توسط کدام انجمن است. سه انجمن متداول انجمن های ذکر شده در بالا هستند. با مراجعه به سایت هر انجمن می توانید اطلاعات بیشتری در مورد شرایط صدور گواهینامه کسب کنید.

تعداد جراحی های انجام داده در سال

عاقلانه است که بفهمید پزشک موردنظر سالیانه چند عمل انجام داده است . مطالعات نشان می دهد که جراحانی که سالانه 12 یا بیشتر کل تعویض مفصل زانو را انجام می دهند ، به احتمال زیاد سابقه موفقیت دارند. به همین ترتیب ، بیمارستان هایی که سالانه یا بیشتر انجام می دهند مقبول ترین مراکز هستند . بهترین جراحان اغلب سالانه صدها عمل را انجام می دهند.

تخصص و آموزش مطابق با تکنولوژی روز

متخصصان تعویض مفصل زانو عمدتاً با انجام عمل هایی تجربه ارزشمندی کسب می کنند ، اما همچنین می توانند دانش خود را از طریق ادامه تحصیل گسترش دهند. این شامل یادگیری در مورد:

تکنولوژی روز
روش های جراحی فعلی
پروتزهای جدید
اگر فکر می کنید یک وسیله خاص یا یک روش جراحی برای شما مناسب است ، تعیین اینکه آیا جراح احتمالی شما در آن منطقه آموزش دیده است یا قادر به کاشت آن پروتز است ، مهم است. به طور معمول ، به منظور استفاده از روش یا دستگاه جراحی خاص ، یک جراح آموزش را از سازنده دریافت می کند. بیمارستان ها گاهی اوقات تولیدکنندگان و پروتزهای خاصی را ترجیح می دهند. با مراجعه به وب سایت تولیدکننده ، احتمالاً جراحی را پیدا خواهید کرد که در آن روش آموزش دیده باشد.

در عین حال ، مهم است که به توصیه های جراح خود احترام بگذارید. آنها بهترین تجهیزات را برای تعیین اینکه پروتز مناسب شما است ، دارند. برای درک انتخاب آنها با جراح خود کار کنید و از پرسیدن سوال نترسید.

درمیان گذاشتن سابقه بیماری و پزشکی خود

قبل از جراحی حتماً سابقه پزشکی کامل خود را با جراح در میان بگذارید. این اطمینان می دهد که آنها قادر به پاسخگویی به نیازهای شما و هرگونه عوارض احتمالی ممکن است باشند.

به عنوان مثال ، اگر بیماری قبلی از قبیل کم خونی یا دیابت دارید ، یا ضربه دیگری داشته اید که ممکن است جراحی را پیچیده کند ، از تجربه جراح در رسیدگی به این موارد استفاده کنید.

با جراح خود ملاقات حضوری داشته باشید

هنگامی که لیست کوتاهی از جراحان بالقوه را تهیه کردید ، می خواهید با هر یک مشاوره تعیین کنید. در طول این جلسات ، شما می خواهید:

در مورد وضعیت خود صحبت کنید
هر سوالی دارید بپرسید
نظر خود را جویا شوید
تصمیم بگیرید که آیا آنها جراح مناسب شما هستند یا خیر
قبل از انتخاب اطمینان حاصل کنید که درک کاملی از سطح درد و سابقه زانو داشته باشند. ممکن است مفید باشد که یک ارزیابی و ارزیابی آنلاین درد زانو انجام دهید و نتایج خود را ارزیابی کنید.

جهت انتخاب پزشک مناسب در زمینه تعویض مفصل زانو می توانید با کارشناس طب دائم تماس حاصل فرمایید

09170024615

منبع : طب دائم

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *