درد زانو ناشی از آسیب آرتروز

درد زانو ناشی از آسیب آرتروز

بسیاری از مشکلات زانو در هنگام فعالیت های ورزشی یا تفریحی ، کارهای مربوط به کار یا فعالیت های روزانه رخ می دهد. مشکلات زانو همچنین ممکن است به دلیل آسیب دیدگی ، بیماری ، استفاده بیش از حد یا فقط ساییدگی ظاهر شود.یکی از مفاصل اصلی تحمل کننده وزن در بدن شما زانو می باشد ، و این یکی از دلایلی برای ایجاد مشکلات زانو و یکی از شایعترین آسیب دیدگی مفاصل است.

آرتروز زانو

اگرچه انواع مختلفی از آرتروز وجود دارد که می تواند به طریقی زانوها را تحت تأثیر قرار دهد ، اما تا کنون شایع ترین آنها آرتروز و آرتریت روماتوئید است که هر دو قابل درمان هستند.

آرتروز زانو

آرتروز نوعی بیماری است که به تدریج باعث از بین رفتن غضروف درون زانوی شما می شود و در نتیجه هنگام مالش استخوان بر روی استخوان مجاور درد ایجاد می شود. این بیماری بیشتر اوقات با کهولت سن بیشتر می شود و معمولاً در سنین بالاتر از 50 سال شروع می شود ، اگرچه در افراد جوان نیز مشخص نیست. آرتروز ممکن است نتیجه طولانی مدت یک آسیب جدی قبلی باشد.
آرتریت روماتوئید معمولاً افراد جوانتر را مبتلا می کند و یک بیماری خود ایمنی است ، به این معنی که سیستم ایمنی بدن به برخی از بافتهای بدن حمله می کند. در این حالت ، به غشایی (سینوویوم) که مفصل زانو را پوشانده حمله می کند ، اما ممکن است غضروف ، استخوان و گاهی عضلات ، تاندون ها و رباط ها را نیز از بین ببرد.
سایر اشکال شایع آرتروز زانو شامل نقرس (کریستال های زائد اسید اوریک در مفاصل) ، لوپوس (بیماری خودایمنی) ، آرتریت پسوریازیس (مفاصل ملتهب به عنوان پیش ماده پسوریازیس) و آرتریت عفونی (که توسط عوامل عفونی مانند اینها ایجاد می شود) باکتری یا ویروس)
درمان آرتروز در زانوی شما با توجه به نوع و شدت آرتروز تعیین می شود. در مراحل اولیه آرتروز ، می توانید از طریق مسکن های بدون نسخه و اصلاح سبک زندگی مانند کاهش وزن و انجام ورزش های آرام که باعث تقویت عضلات چهارسرران را تقویت می کنند ، از درد خود راحت شوید.

اگر آرتروز پیشرفت کرده است دستیابی به تسکین درد سخت تر خواهد بود و شیوه زندگی شما به شدت به خطر خواهد افتاد، ممکن است ایجاد سطح زانو یا تعویض کامل زانو راه حل پایان دادن به درد باشد.

افراد مبتلا به انواع دیگر بیماری آرتروز زانو مانند آرتریت روماتوئید و لوپوس اغلب به داروهایی نیاز دارند که برای کنترل بیماری زمینه ای تولید می شوند که دلیل اصلی مشکلات زانوی آنهاست.این نوع داروها معمولاً بعد از داروهای کم مصرف تجویز می شوند دیگر موثر نیستند.

آسیب به رباط ها

پیچ خوردگی زانو ، رباط های پاره شده
پیچ خوردگی زانو ، رباط های پاره شده

ما معمولاً آرتروز زانو را با پارگی یا کشیدگی رباط ها اشتباه میگیریم. از آنجایی که زانو بزرگترین و پیچیده ترین مفصل در بدن است ، از این رو تنوع رباط ها و عضلات اطراف آن زیاد است. غالباً غضروف های مفصل و دو رباط صلیبی که دو استخوان زانو (استخوان ران و استخوان درشت نی) را در کنار هم نگه داشته و عملکرد صحیحی دارند ، متداول ترین ساختارهایی است که در آرتروز باعث آسیب خواهند شد.

شروع درد پس از آسیب به یک یا چند رباط شدت می گیرد و با حرکت دادن آن بدتر می شود و یا با فعالیت طولانی مدت می تواند ایجاد شود. علاوه بر این ، آسیب به هر یک از رباط های صلیبی می تواند با احساس دردشدید در عمق زانو همراه باشد. این نوع آسیب همیشه با ورزش های شدید مانند فوتبال و والیبال همراه است.

درمان اولیه پیچ خوردگی رباط شامل استفاده از کیسه های یخ ، بالا بردن زانو و بی حرکتی آن است. آسیب های شدیدتر ممکن است نیاز به جراحی باز زانو یا جراحی آرتروسکوپی داشته باشد. امروزه روش های بازسازی جراحی رباط های زانو به طور چشمگیری جز عمل های موفق محسوب می شود.

درد در رباط های زانو

تاندونیت Tendonitis اصطلاحی برای التهاب هر تاندون یا رباط است. التهاب معمولاً با هر فعالیت تکراری که تاندون را خسته می کند ، ایجاد می شود. تاندونیت تاندون کشکک جلویی کاملاً شایع به عنوان زانوی جهنده patella tendinopathy شناخته می شود زیرا در ورزشهایی که به پرش احتیاج دارند ، مانند بسکتبال ، انقباض عضله و نیروی برخورد به زمین پس از پرش، باعث کشیدگی تاندون می شود. پس از پرش های مکرر ، ممکن است تاندون ملتهب یا حتی پاره شود.

استفاده از کیسه یخ در تسکین درد زانو

درمان شامل ترکیبی از استفاده از کیسه یخ ، بی حرکتی ، استراحت و مصرف داروهای مسکن ساده مانند استامینوفن است. اگر درد قابل توجه باشد ، داروهای تجویز شده ممکن است مناسب باشند. در حالی که استراحت مهمترین عامل در بهبود التهابات مفاصل است ، اما تمریانت کششی ملایم و ورزش به بازگشت مجدد تاندون ها به فعالیت طبیعی کمک می کند. در موارد شدید ، مانند پارگی تاندون ، ممکن است خونریزی در زانو همراه با درد شدید همراه با حرکت زانو باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *