تاثیر دارچین روی زانو درد

تاثیر دارچین روی زانو درد

دارچین یک منبع سرشار از آنتی اکسیدان ها محسوب می شود. علاوه بر این، این ماده حاوی ویتامین های A، E، D و K است. افزون بر این، دارچین از خواص ضد التهابی و ضد میکروبی قوی بهره می برد که برای تسکین درد زانو می توان از آن استفاده کرد.

درمان آرتریت با دارچین و عسل

آرتریت می تواند موجب درد فراوان در زانو و سایر مفاصل شود و اثر منفی بر میزان تحرک فرد داشته باشد. همچنین شما می توانید از عسل و دارچین برای تسکین آرتریت استفاده کنید. این دو ماده به حفظ سلامت استخوان و تسکین درد مفصل کمک می کنند.

دارچین دارای خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی است که به کاهش تورم، قرمزی و سفتی در مفاصل تحت تاثیر قرار گرفته کمک می کنند. افزودن عسل بر خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی می افزاید.

برای مصرف خوراکی، یک قاشق غذاخوری عسل خام را با نصف قاشق چایخوری پودر دارچین در یک فنجان آب گرم ترکیب کنید. این نوشیدنی را هر روز صبح با معده خالی مصرف کنید.

برای استفاده موضعی، به نسبت مساوی پودر دارچین و عسل را با یکدیگر ترکیب کنید. این ترکیب را در ناحیه تحت تاثیر قرار گرفته بمالید. اجازه دهید 30 دقیقه به همان حالت باقی بماند و سپس با استفاده از آب ولرم شستشو را انجام دهید. این کار را دو بار در روز انجام دهید.

نکته: اگر دارچین در پوست احساس سوزش ایجاد می کند از روش موضعی استفاده نکنید.

تسکین درد و ورم زانو با دارچین و نحوه استفاده از آن

یکی از شایعترین علائم بیماری های آرتریت (التهاب مفاصل)، درد و تورم در زانو و دیگر مفاصل است. معمولا این دردها هنگام فعالیت جسمی مانند برخاستن، نشستن و یا راه رفتن تشدید می شوند. بیشتر افراد مبتلا به این بیماری، استفاده از مسکن های قوی را برای کاهش درد انتخاب می کنند اما، همان طور که می دانید استفاده مصرف بی رویه داروهای مسکن عوارض جانبی برای بدن دارد. به همین علت یکی از ساده ترین و در عین حال موثرترین روش خانگی را معرفی خواهم کرد. جالب است بدانید که استفاده از دارچین می تواند درد را تسکین دهد. دارچین یک ادویه خوش عطر و طعم است که خواص درمانی بسیاری دارد. در این مقاله با راه های تسکین درد و ورم مفاصل با دارچین و نحوه استفاده از آشنا شوید.

نحوه استفاده از دارچین برای تسکین درد و ورم مفاصل

خمیر دارچین

چند قطره آب را با پودر دارچین مخلوط کنید. این خمیر را روی زانو و نواحی درد قرار دهید و سپس آن را با یک پارچه نرم بپوشانید و به مدت طولانی آن را نگه دارید. دارچین حاوی داروهای ضد درد و خواص ضد التهابی است. بنابراین برای درد و التهاب ناشی از انواع آرتریت ها بسیار مفید است.

تاثیر دارچین روی زانو درد باعث تسکین می شود بجای استفاده از مسکن ها می توانید از دارچین و یا زردچوبه و سایردرمان خانگی برای زانو درد استفاده کنید. حتما به یاد داشته باشید که درصورتی که درد شما ادامه می یابد باید حتما به متخصص ارتوپدی و مفاصل مراجعه کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *