زانو درد کودکان

زانو درد در کودکان | علت ها و درمان

زانو درد در کودکان نشانه چیست؟

زانو درد در کودکان می تواند ناشی از عوامل زیادی باشد. اغلب در نتیجه استفاده بیش از حد در نوجوانان فعال است، اما همچنین می تواند ناشی از یک ضربه یا شرایط خاص باشد. بسیار رایج است که کودکان از درد زانو بدون داشتن هیچ نوع ضربه یا آسیب شکایت کنند، مخصوصاً نوجوانان ورزشکار.
تغییر در سطح فعالیت یا ورزش ممکن است با شروع علائم مرتبط باشد، معمولاً شروع زانو درد پس از تاخیر قابل توجهی رخ می دهد.

علائم زانو درد در کودکان چیست؟

معمولاً در درد قدامی زانو درد معمولاً به تدریج شروع می شود و با افزایش سطح فعالیت بدتر می شود. زمانی که کودک شما فعالیت هایی را انجام می دهد که زانو را به طور مکرر خم می کند (پریدن، دویدن و سایر تمرینات) ممکن است درد شعله ور شود.

بدون درمان،همچنین ممکن است کودک شما دچار ضعف عضلات ران (چهارسر ران) شود. زانوهای کودک شما ممکن است به دلیل درد شروع به کمانش یا انقباض کنند. اگر زانو درد ناشی از ضربه باشد، ممکن است کودک شما هنگام بالا رفتن از پله ها، ایستادن یا راه رفتن صداهای ترکیدن یا تروق زدن در زانو را تجربه کند. این ممکن است منجر به تجربه یک زانوی ناپایدار شود که ممکن است این معمولاً نتیجه آسیب رباط است. اگر کودک شما زانو درد دارد که فعالیت های روزانه او را محدود می کند. اگر آنها قادر به تحمل وزن روی پا نیستند، یا اگر زانو قرمز یا متورم است، باید به پزشک مراجعه کنید زیرا ممکن است به عکس برداری با اشعه ایکس یا ام آر آی نیاز باشد.

علت زانو درد در کودکان چیست؟

شایع ترین دلیل زانو درد در کودکان استفاده بیش از حد است. آناتومی مفصل زانوی کودک نسبت به مشکلات کوچک در تراز، تمرین و استفاده بیش از حد بسیار حساس است. فشار ممکن است کاسه زانو را به طرفی از شیار بیرون بکشد و باعث درد در اطراف کاسه زانو شود.
این اغلب به عنوان درد قدامی زانو شناخته می شود. در نوجوانان، تعدادی از عوامل ممکن است دخیل باشند.
عدم تعادل ماهیچه های ران که از مفصل زانو حمایت می کنند انعطاف پذیری ضعیف مشکلات هم ترازی استفاده از تکنیک ها یا تجهیزات ورزشی نامناسب بیش از حد فعالیت های ورزشی ضربه مستقیم همچنین می تواند باعث درد زانو به دلیل آسیب به رباط ها و تاندون ها شود، این موارد عبارتند از:

  • آسیب رباط صلیبی قدامی
  • آسیب رباط متقاطع خلفی
  • آسیب رباط جانبی
  • آسیب دررفتگی کاسه زانو

شرایط دیگری نیز وجود دارد که از دلایل شایع زانو درد در کودکان است.

اینها عبارتند از:

  • بیماری آزگود
  • شلاتر سندرم سیندینگ
  • لارسن جوهانسون آرتریت نوجوانی
  • استئوکندریت دیسکانس

موارد زیادی وجود دارد که می تواند باعث درد زانو در کودکان شود. بنابراین مهم است که یک ارزیابی برای فرزندتان با یک فیزیوتراپیست اطفال ترتیب دهید تا آنها بتوانند علت دقیق را تشخیص دهند و مناسب ترین درمان را شروع کنند.

درمان زانو درد کودکان

  • یخ: برای تسکین تورم و التهاب، یخ پیچیده شده در حوله را روی زانوی درد خود بمالید.
  • استراحت: تا زمانی که بافت ها بهبود پیدا کنند، از انجام فعالیت هایی که باعث درد زانو شما می شود دست بردارید.
  • توانبخشی: فیزیوتراپیست به کاهش درد و کاهش هرگونه تورم کمک می کند. سپس فیزیوتراپ شروع به توانبخشی زانوی کودک شما می کند تا دامنه حرکتی، قدرت، قدرت، استقامت، سرعت، چابکی و هماهنگی را به دست آورد.

آیا زانو درد در کودکان عوارض طولانی مدتی دارد؟

با ورودی صحیح فیزیوتراپی، اکثر بیماری‌های دوران کودکی که باعث درد زانو می‌شوند برطرف می‌شوند و منجر به درد طولانی مدت زانو نمی‌شوند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *