تا چند روز بعد عمل بینی باید سربالا باشد؟

تا چند روز بعد عمل بینی باید سربالا باشد؟

میانگین زمان بهبودی جراحی بینی یک سال است. این ممکن است طولانی به نظر برسد، اما زمانی که به یک جدول زمانی تقسیم شود، بسیار قابل کنترل‌تر می‌شود. نقاط عطف بهبود زیر ممکن است از بیمار به بیمار دیگر متفاوت باشد، ممکن است مشتاق باشید که فوراً نتایج عمل زیبایی بینی (تغییر شکل بینی) خود را ببینید، اما روند بهبودی زمان بر است. در طول این مدت، مراحلی وجود دارد که می توانید برای سرعت بخشیدن به کارها و اطمینان از اینکه همه چیز به درستی بهبود می یابد، بردارید.در این مقاله به این سوال مهم که تا چند روز بعد عمل بینی باید سربالا باشد پاسخ می دهیم.

اما به طور کلی، مراقبت های بعد از عمل بینی چیزی شبیه به موارد زیر است :

هفته اول بعد از عمل بینی : می‌توان آتل را از روی بینی برداشت و بدون اینکه علائم قابل‌توجهی از عمل جراحی ظاهر شود، در مکان‌های عمومی بیرون بروید، مگر اینکه اطراف چشم‌ها کبودی داشته باشد. رفع این مشکل ممکن است ۲ هفته طول بکشد. از سرگیری فعالیت های روزمره زندگی بی خطر است.

هفته دوم: بیشتر تورم صورت فروکش کرده است و بیشتر کبودی ها باید برطرف می شد.

هفته سوم تا چهارم : می توانید با خیال راحت به فعالیت های قلبی عروقی مانند دویدن، شنا و دوچرخه سواری بازگردید.

تا هفته ششم : استخوان ها پایدار هستند، می توانید تمرینات مقاومتی (وزنه برداری)، عینک زدن خود را از سر بگیرید.

3-6 ماهگی: بی حسی و احساس غیر طبیعی در بینی و پوست بینی شما باید برطرف شود.

1 سال: روند بهبود کامل است – تورم باید کاملاً فروکش کرده باشد و شکل جدید بینی کاملاً اصلاح شود.

آیا راهی وجود دارد این روند سریع تر انجام شود ؟

بله اگر موارد زیر را رعایت کنید بهترین نتایج را بعد از عمل زیبایی بینی خواهید گرفت.

1-در مرحله اول به دستورالعمل پزشک خود عمل کنید :

اول از همه، دستورالعمل های پزشک خود را دنبال کنید. شما می توانید صدها مقاله در اینترنت مانند این مقاله در مورد بهبود جراحی بینی بخوانید، اما هیچ چیز با اطلاعاتی که از جراح پلاستیک صورت خود دریافت می کنید قابل مقایسه نیست. دستورالعمل های خاصی در مورد داروهایی که باید مصرف کنید، زمان مصرف آنها دریافت خواهید کرد.
نحوه مراقبت از محل جراحی برای جلوگیری از عفونت، و زمانی که باید برای معاینه مجدد مراجعه کنید.

2-به بدن و احساس بعد از عمل خود توجه کنید :

پزشک شما می‌تواند ببیند که بهبودی جراحی بینی شما از بیرون چگونه پیش می‌رود، اما فقط شما می‌دانید که چه احساسی دارید. به بدن خود گوش دهید – اگر چیزی بعد از جراحی درست نشد، فوراً آن را با پزشک خود در میان بگذارید.

3-سر خود را بالا نگه دارید :

تا چند روز بعد عمل بینی باید سربالا باشد؟ خوابیدن به پهلو بعد از جراحی بینی فقط ناراحت کننده نیست، بلکه می تواند با ایجاد کبودی و تورم اضافی، زمان بهبودی شما را طولانی تر کند. ترسناک تر، می تواند بینی شما را تغییر دهد. برای جلوگیری از این امر، باید به مدت 6 هفته پس از جراحی سر خود را در شب بالا نگه دارید.
یکی از ساده ترین راه ها برای انجام این کار این است که سر خود را روی دو یا سه بالش قرار دهید یا از فوم استفاده کنید. خوابیدن در یک صندلی نیز به خوبی کار می کند. اگر تمایل به پرتاب کردن و چرخاندن دارید، می توانید سر خود را با یک بالش مسافرتی در جای خود فیکس کنید یا با حوله های پیچیده شده خود را احاطه کنید.

4-استفاده از کمپرس سرد :

در 72 ساعت اول پس از جراحی، استفاده از کمپرس سرد می تواند به کاهش تورم کمک کند. فقط مراقب باشید که کمپرس را مستقیماً روی بینی خود قرار ندهید. در عوض، آن را روی گونه های خود بمالید تا به طور تصادفی هیچ استخوان یا غضروفی جابجا نشود.

5-استراحت کافی داشته باشید :

احتقانی که بعد از جراحی احساس می کنید ممکن است به خواب رفتن را دشوارتر کند، اما استراحت بخشی حیاتی از روند بهبودی است. بدن شما از انرژی برای بهبودی خود استفاده می کند و 7یا 8 ساعت خواب کامل در هر شب به بدن شما زمان می دهد تا این انرژی را بازیابی کند.

6-یک رژیم غذایی سالم داشته باشید :

خوردن سبزیجات چه ربطی به بهبودی بعد از عمل بینی دارد؟ خیلی زیاد، در واقع. داشتن یک رژیم غذایی متعادل پس از جراحی می تواند با دادن مواد مغذی مورد نیاز بدن برای بهبودی خود، به سرعت بخشیدن به بهبودی شما کمک کند. پروتئین یک واحد ساختمانی ضروری پوست، ماهیچه، غضروف و خون است.

رژیم غذایی متشکل از آجیل، گوشت، تخم مرغ، ماست، ماهی و سایر غذاهای غنی از پروتئین به بدن شما کمک می کند تا بافت آسیب دیده داخل و اطراف بینی را بازسازی کند. همچنین باید مطمئن شوید که ویتامین های زیادی در رژیم غذایی خود دریافت می کنید، یعنی ویتامین A و ویتامین C. ویتامین A که معمولا در سبزی های تیره و برگ دار مانند اسفناج و کلم پیچ یافت می شود.

این یک تقویت کننده عالی سیستم ایمنی است که می تواند به شما در مبارزه با عفونت ها بعد از جراحی کمک کند. ویتامین C نقش مهمی در بازسازی کلاژن، پروتئینی که بافت پوست شما را به هم متصل می کند، ایفا می کند. منابع خوب ویتامین C مرکبات، کلم بروکسل و کلم بروکلی هستند.

7- خودتان را خنک نگه دارید

دوش های بخاردار، کاسه های داغ سوپ و سوناهای آرامش بخش ممکن است احساس خوبی داشته باشند، اما برای بینی متورم شما چندان خوب نیستند. گرما باعث می‌شود بافت‌های بینی بیشتر متورم شوند، به همین دلیل بهتر است رژیم غذایی حاوی غذاهای خنک و با دمای اتاق را رعایت کنید، دوش آب ولرم بگیرید.
و در هفته های بعد از عمل تغییر شکل بینی خود را از گرما دور نگه دارید.

8-بینی خود را فین نکنید

پس از جراحی، برای چند هفته، شاید حتی چند ماه، دچار احتقان خواهید شد. این احساس ناشی از متورم شدن بافت های بینی است. در مقابل تمایل به فین کردن بینی خود مقاومت کنید و با پزشک خود در مورد استفاده از اسپری بینی سالین برای مرطوب کردن مجرای بینی خود تا زمانی که تورم کاهش یابد، صحبت کنید.
بعد از 6 هفته از جراحی می توانید در بینی خود باد کنید یا فین کنید.

عوارض فین کردن پس از عمل بینی :

  • فین کردن باعث می شود که به بافت های بینی فشار وارد شود و یا بخیه ها پاره شوند.
  • احتمال گسسته شدن مخاط بینی که بعد از جراحی به وسیله بخیه ها به هم متصل شده اند نیز وجود دارد.
عوارض فین کردن پس از عمل بینی

تمیز کردن بینی بعد از جراحی :

استفاده از پولیسپورین برای بهبودی خون خشک شده، لخته های خون و همچنین جلوگیری از عفونت داخل بینی می توان استفاده کرد. البته این موارد را نیز همان دستورالعمل پزشک استفاده کنید.

برای باز کردن راه تنفسی هرگز لخته ها را با گوش پاک کن و یا انگشت جدا نکنید. برای تمیز کردن و نرم شدن لخته ها می توانید از محلول آب نمک یا نرمال سالین استفاده کنید. علاوه بر این به حفظ رطوبت داخل بینی نیز کمک می کند.

در مورد عطسه چطور؟ کنترل عطسه دست خودتان نیست . در عوض، سعی کنید به جای بینی از طریق دهان عطسه کنید. بد به نظر می رسد، اما بهتر از آسیب رساندن به مجاری شکننده بینی و کند کردن زمان بهبودی جراحی بینی شما است.

9-از ورزش های شدید اجتناب کنید

در اکثر بیماران، تقریباً 6 هفته طول می کشد تا استخوان های بینی شما پس از جراحی بهبود یابند. در این مدت باید از ورزش های شدید خودداری کنید. حتی حرکاتی که بی ضرر به نظر می رسند مانند کشش، بلند کردن یا خم شدن می توانند تورم بینی را افزایش دهند.
صبر کنید تا پزشک به شما چراغ سبز نشان دهد تا فعالیت عادی خود را از سر بگیرید و سپس به تمرین روتین خود بازگردید.

10-عینک نزنید (عینک آفتابی، مطالعه و حتی طبی ) :

هر چیزی که به بینی شما فشار وارد کند در حین بهبود می‌تواند باعث کبودی، تورم یا حتی فرورفتگی‌های اضافی شود که به جراحی زیبایی بینی نیاز دارد. جراح پلاستیک صورت به شما توصیه می کند که چه زمانی استفاده مجدد از عینک بی خطر است.
اگر نمی‌توانید، سبک‌ترین قاب‌های ممکن را استفاده کنید و فقط در مواقعی که کاملاً نیاز دارید، آنها را بزنید.

11-دور از آفتاب باشید :

همیشه ایده خوبی است که از پوست خود در برابر قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور خورشید محافظت کنید، اما این امر به ویژه بعد از عمل بینی مهم است. نه تنها بینی شما در هفته‌ها و ماه‌های بعد از عمل بیشتر مستعد آفتاب‌سوختگی است، بلکه آفتاب بیش از حد نیز می‌تواند باعث تیره شدن هر جای زخم و افزایش تورم شود.

12-سیگار نکشید :

هم قبل و هم بعد از عمل، مهم است که سیگار نکشید و در صورت امکان از دود سیگار خودداری کنید. نیکوتین موجود در محصولات تنباکو، جریان خون را محدود می‌کند و ترمیم خود را برای بدن دشوارتر می‌کند و در بهبود جراحی پلاستیک شما اختلال ایجاد می‌کند.

13-صبور باشید :

مهمتر از همه صبر داشته باشید شما بهبود خواهید یافت و نتایج جراحی بینی را که می خواهید خواهید داشت – فقط زمان می برد. پیروی از مراحل بالا روند بهبودی یک ساله را به یک هفته تبدیل نمی کند، اما به تسریع کار و بهبود تجربه پس از جراحی شما کمک می کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *