تشخیص پای پرانتزی در خانه

تشخیص پای پرانتزی در خانه

افراد اغلب با پاهای پرانتزی به دنیا می‌آیند زیرا در رحم در قسمت تحت فشار قرار داشتند. پاهای پرانتزی به معنای انحنای زانوها به سمت بیرون است و فضای بازی را باقی می گذارد. پاهای کمانی وضعیتی است که کودکان نوپا معمولاً تا سن 2 سالگی از آن خارج می شوند. اگر پاهای کمانی بیش از 2 سالگی ادامه یابد، گزینه های درمانی شامل آتل، گچ گرفتن،ممکن است از بریس و جراحی استفاده شود.

بهترین راه حل تشخیص پای پرانتزی در خانه :

برای تشخیص پای پرانتزی در خانه کافی است به صورت ایستاده مچ پاهای خود را در کنار هم بهم بچسبانید اگر زانوهای شما از ناحیه زانو از هم فاصله داشته و بهم نچسبد دچار زانو پای پرانتزی هستید.

تشخیص پای پرانتزی در خانه
تشخیص پای پرانتزی در خانه– شخصی که پای پرانتزی دارد زانوهاش در حالتی که مچ پایش کنار هم هست، بهم نمی رسد.

عوامل دیگر می تواند :

  • درد در زانو یا ران
  • دامنه حرکت در لگن کاهش می‌یابد
  • مشکل در راه رفتن یا دویدن
  • بی ثباتی زانو
  • احساسات ناخوشایند از ظاهر

پای ضربدری هم می توانید تشخیص دهید : مقاله تشخیص پای ضربدری در خانه

تشخیص پاهای پرانتزی توسط پزشک

پزشک معاینه فیزیکی انجام می دهد و در مورد سابقه پزشکی شما می پرسد. اما اگر کودک شما زیر 2 سال سن دارد، احتمالاً پزشک شما هیچ آزمایش دیگری انجام نخواهد داد به خودی خود حل می‌شود.
اگر فرد بزرگتر از 2 سال است، پزشک ممکن است پاهای شما را اندازه بگیرد و راه رفتن را تماشا کند. آنها ممکن است آزمایش‌های تصویربرداری مانند اشعه ایکس را برای مشاهده استخوان‌های پاها و زانوهای کودک شما درخواست کنند. آنها ممکن است آزمایش خون را برای تعیین اینکه آیا پاهای کمان ناشی از شرایطی مانند راشیتیسم است یا خیر، درخواست کنند.
پزشک ممکن است شما را به یک دکتر متخصص استخوان (متخصص ارتوپدی) ارجاع دهد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *