پای پرانتزی و افزایش قد

عمل پای پرانتزی و افزایش قد

تاثیر پای پرانتزی بر قد

پای پرانتزی جز آن انحرافات استخوانی است که روی قد و قامت تاثیر دارد این تاثیر بسته به میزان انحراف زانو دارد در برخی افراد آنقدر میزان انحراف زیاد است که فرد با اصلاح انحراف زانو حدود 2 سانتی متر یا حتی 3 سانتی متر اثر خواهد گذاشت .

آیا با جراحی پای پرانتزی قد من افزایش می یابد؟

پاسخ : بله افرادی که پای پرانتزی یا برعکس آن دچار پای ضربدری و انحراف در ناحیه پا باشند بسته به میزان درجه انحرافی که دارند با اصلاح آن قدشان افزایش می یابد که یک چیز کاملا طبیعی است. میزان حدودی و معمول آن از یک سانتی متر و دو سانتی متر است.

جراحی پای پرانتزی به چه صورت است؟

عمل پای پرانتزی معمولا با روش جراحی استئوتومی درشت‌نی (High Tibial Osteotomy) شکل می گیرد قسمتی از استخوان را در نزدیکی مفصل زانو برش می دهند و زاویه آن را اصلاح کرده و قسمتی که استخوان کم دارد را با گذاشتن مقداری استخوان از جاهای دیگه بدن پر میکنند . این روش مطمئن ترین و متداول ترین روش اصلاح پای پرانتزی است که باعث افزایش طول استخوان نیز می شود.

جراحی پای پرانتزی با دستگاه الیزاروف و افزایش بیشتر قد ممکن است؟

بله این عمل ممکن است اما در شرایطی که جراح این عمل را بتواند انجام دهد و بیمار شرایط آن را داشته باشد صورت می گیرد. فیکساتور الیزاروف جز فیکساتور های قابل انعطافی هست که می تواند با آن هر نوع انحرافی در پا چه زانو و چه مچ پا را برطرف نمود و نتیجه آن بی تاثیر نخواهد بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *