عمل تعویض مفصل شانه

تعویض مفصل شانه Reverse shoulder replacement

روتاتور کاف گروهی از عضلات و تاندون ها است که مفصل شانه را در جای خود نگه داشته و به شما امکان می دهد بازو و شانه خود را حرکت دهید. مشکلات روتاتور کاف ممکن است باعث ضعف یا درد شده و حرکت را محدود کند. همچنین ممکن است باعث آسیب به مفصل شانه شود.

اغلب ، تاندون ها قابل ترمیم هستند. با این حال ، اگر تاندون ها به شدت آسیب دیده باشند ، عملیاتی به نام تعویض شانه معکوس ممکن است روش بهتری برای بهبود عملکرد مفصل و کاهش درد باشد ، به خصوص اگر مفصل تحت تأثیر آرتروز باشد.

این عمل را آرتروپلاستی معکوس نیز می نامند. “آرترو” به معنی مفصل است. “پلاستی” به معنای قالب گیری از طریق جراحی است.

قسمت بالای استخوان بازو در سوکت روی تیغه شانه قرار می گیرد. در یک تعویض شانه معمولی ، یک پوشش پلاستیکی به سوکت متصل شده است تا حرکت صاف را فراهم کند. جراح قسمت فوقانی استخوان بازو را برداشته و یک ساقه فلزی با یک توپ در انتهای آن وارد می کند. اما اگر روتاتور کاف به شدت آسیب دیده باشد ، ممکن است مفصل پایدار نباشد یا به درستی کار نکند.

در تعویض شانه معکوس ، ساختار عادی توپ و سوکت معکوس می شود. یک توپ مصنوعی به تیغه شانه وصل شده است. یک سوکت مصنوعی به بالای استخوان بازو متصل است. عضله بزرگ دلتوئید که شانه را می پوشاند به طور معمول قادر به حرکت دادن بازو است.

بیهوشی عمومی به شما داده می شود ، بنابراین شما از طریق عمل جراحی خواهید خوابید.

برش یا برش در جلوی بازو و شانه ایجاد می شود. جراح ماهیچه ها را جدا کرده و بافت ها را برش می دهد تا مفصل را در معرض دید قرار دهد.

استخوان بالای بازو از سوکت برداشته می شود. قسمت بالای استخوان بازو بریده شده و آماده دریافت یک قسمت مصنوعی است. سوکت نیز تهیه شده است. یک صفحه به سوکت پیچ شده و یک نیم کره متصل شده است. ساقه فلزی در استخوان بازو وارد می شود و یک سوکت پلاستیکی به قسمت بالا وصل می شود.

سوکت جدید در برابر توپ جدید تعبیه شده است تا حرکت روان را فراهم کند. بافت در اطراف مفصل دوخته شده و برش بسته است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *