درمان خانگی درد ساق پا

اگر سابقه دیسک کمر دارید، اگر ساق پای شما بی حس است، اگر همراه درد گزگز دارید، اگر همراه درد احساس ضعف حرکتی دارید، اگر این حس همراه با اختلالات مدفوعی و ادراری است، اگر دارای تورم دردناک و یک طرفه است احتمال لخته وجود دارد و اگر دو طرفه دچار ورم و درد شده اید احتمال اختلالات کبدی و کلیوی وجود دارد و در این صورت لازم است سریعا برای درمان درد ساق پا به متخصص ساق پا مراجعه کنید. در غیر این صورت می توانید از راهکار های خانگی در درمان درد ساق پا استفاده کنید.

درد ساق پا ، دردی است که شما به ناگهان حس می کنید که انگار چاقویی تیز وارد پای شما شده است و توانایی انجام فعالیت را از شما می گیرد و به هنگام راه رفتن احساس درد دارید. درد شدید پا می تواند به دلیل ضربه های جسمی ، آسیب ها و تصادفات رخ دهد در حالی که درد جزئی می تواند به دلیل انجام تمرینات شدید بدنی باشد. درد جزئی ساق پا با استراحت به طور طبیعی بهبود می یابد اما در موارد شدیدتر می توان به درمان پزشکی مداوم توسط بهترین پزشک پا همراه با چند روش درمانی طبیعی برای تسریع روند بهبودی پرداخت.

به طور کلی ، ایجاد برخی از تغییرات در سبک زندگی مانند انجام حرکات کششی ، تمرینات سبک و استفاده از یک رژیم غذایی غنی از خواص ضد التهابی به شما کمک می کند تا بر درد ساق پا غلبه کنید و مشکل را به طور ریشه ای برطرف کنید.

در این مطلب به بیان ۱۲ درمان خانگی ساق پا از زبان بهترین فوق تخصص ارتوپد می پردازیم.

کمپرس سرد

 کمپرس سرد

یک کمپرس سرد با کاهش جریان خون پس از تمرین یا جراحات ، باعث کاهش التهاب می شود. برای تسکین درد ، چند قطعه یخ را در یک حوله بپیچید و آن را روی مناطق آسیب دیده قرار دهید. حداقل ۱۰ تا ۱۵ دقیقه این کار را انجام دهید و چند بار در طول روز تکرار کنید.

نوشیدن آب بیشتر

کمبود آب بدن

کمبود آب بدن علت اصلی درد پا و گرفتگی عضلات است. با نوشیدن آب بیشتر در طول روز می توانید از این امر جلوگیری کنید. نوشیدن آب معدنی بهتر است زیرا حاوی بسیاری از الکترولیت های مفید است. از کافئین و الکل صرف نظر کنید زیرا این مواد در عدم تعادل الکترولیت ها و در نتیجه کمبود آب بدن نقش دارند.

حرکت پاها

ساکن نشستن در محل کار هیچ تاثیری در بهبود حرکت پاهای شما ندارد. اگر می خواهید گردش خون را تقویت کنید ، گرفتگی عضلات را کاهش دهید تا درد شما کاهش یابد سپس برخی از تمرینات کم فشار را انجام دهید. این روش یکی از بهترین روش های خانگی برای درمان درد ساق پا است. کشش عضله گوساله و همسترینگ بهترین تمرین است و وقتی تمرینات قدرتی کم فشار را انجام می دهید ، با افزایش تراکم استخوان، به استخوان ها و مفاصل شما سود می رساند.

سرکه سیب

سرکه سیب دارای خاصیت ضد درد است که به تسکین التهاب و درد پاها کمک می کند. شما می توانید یک یا دو قاشق غذاخوری از آن را با معده خالی صبح زود بنوشید . حتماً سراغ سرکه سیب خام ارگانیک بروید و اگر ترجیح می دهید آن را بنوشید و طعم تند آن برای شما اذیت کننده است ، از مقداری عسل استفاده کنید سرکه سیب یکی از بهترین داروها برای درد عصب پا است.

ورزش یوگا

ورزش یوگا

یوگا از تمریناتی استفاده می کند که انسداد بدن را برطرف می کند و کانال های انرژی را باز می کند. علاوه بر این ، برای بهبود پاهای شما فوق العاده است زیرا این تمرینات ماهیتی ترمیمی دارند ، بدن را سم زدایی می کنند و بهبودی را تسریع می کنند. تنها نکته این است که باید حالت ها یا تمرینات را به درستی انجام دهید و به خود آسیب نرسانید. به همین دلیل است که در کنار یک مربی یوگا یا یک متخصص کار کنید.

پیاده روی

پیاده روی

پیاده روی یکی از بهترین ، ارزان ترین و طبیعی ترین راه تسکین درد ساق پا است. این روش التهاب را کاهش می دهد ، گردش خون را افزایش می دهد و اندورفین را در بدن آزاد می کند. علاوه بر بالا بردن روحیه ، کمی از درد می کاهد.

افزایش مصرف پتاسیم و منیزیم

بهترین روش برای درمان درد ساق پا ، مصرف رژیم غذایی غنی از پتاسیم و منیزیم است. برخی از مواد شامل موز ، غلات کامل ، ماهی ، ماست ، خرما ، کشمش ، آلو ، آب گوجه فرنگی و سیب زمینی شیرین پخته شده است. کمبود این دو ماده مغذی منجر به درد پا می شود و وقتی آن را برطرف می کنید ، مشکل از ریشه حل می شود.

استفاده از کمپرس گرم

درمان خانگی درد ساق پا

اگر کمبود گردش خون دلیل درد پا باشد ، می توانید با استفاده از کمپرس گرم یا بسته های حرارتی به کاهش درد کمک کنید. یکی از این موارد را به مناطق آسیب دیده بمالید و اجازه دهید ۱۰ یا ۱۵ دقیقه بماند. خواهید دید که ماهیچه های شما را شل کرده و به کاهش درد شما کمک می کند.

حمام نمک اپسوم

حمام های نمکی Epsom برای تسکین برخی از التهابات و دردهای پا که تجربه می کنید فوق العاده هستند. این نمک ها سرشار از منیزیم است که ماده مغذی اصلی مورد نیاز برای رفع درد است. نصف فنجان نمک Epsom تهیه کنید و آن را به آب ولرم در وان اضافه کنید. مناطق متورم را به مدت ۱۵ دقیقه در آن خیس کنید تا حس بهتری را تجربه کنید.

ماساژ با روغن خردل

روغن دانه خردل

روغن دانه خردل یکی دیگر از داروهای خانگی شگفت انگیز برای درمان درد  ساق پا است. برای این منظور ۲۰۰ تا ۲۵۰ گرم دانه خردل گرفته و آن را با حدود ده گرم روغن کافور خیس کنید. بگذارید این مخلوط زیر آفتاب بماند تا جایی که متوجه حل شدن آن شوید. با استفاده از این دارو پاها را ماساژ دهید و به زودی متوجه رفع گرفتگی عضلات پا خواهید شد.

انجام حرکات کششی

انجام حرکات کششی

ورزش های کششی به از بین بردن گرفتگی در عضلات پا کمک می کنند و آن را به آرامش می رساند. برخی از تمرینات کششی که توصیه می کنیم حالت کشش زانو تا شانه مقابل ، کشش ستون فقرات و کشش همسترینگ به صورت ایستاده است.

استراحت

استراحت

اگر دلیل درد پاهای شما در وهله اول به دلیل فعالیت بدنی شدید است ، وقت آن است که استراحت کنید. خواب برای ریکاوری عضلات حیاتی است و روند بهبودی را تسریع می کند. اگر ۷ تا ۸ ساعت خواب ندارید ، قطعاً کار اشتباهی انجام می دهید. اگر از بی خوابی رنج می برید ، سعی کنید مقداری موز قبل از خواب بخورید. این مواد حاوی ملاتونین هستند که به عنوان یک کمک طبیعی در خواب عمل می کنند ، و عوارض جانبی آن صفر است.

در نهایت باید گفت مسیر بهبودی ممکن است برای شما طولانی باشد اما باید در تحمل درد صبور باشید. به همین خاطر روش های طبیعی و خانگی در درمان درد احتیاج به صبوری بیشتری دارد، اما اگر فعالیت های شما به دلیل درد شدید مختل شده است باید در اولین فرصت به دکتر پادرد مراجعه کنید تا همراه با درمان های خانگی، به شما در بهبود و تسکین هر چه سریعتر درد کمک کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *