درمان سه سوته دندان درد |روش خانگی

دندان درد یکی از بدترین درد های عمر یک انسان می تواند باشد مخصوصا وقتی درد می‌گیرد آدم دوست دارد سنگ را گاز بزند و تا رسیدن به پزشک معالج شاید یک شب تا صبح طاقت آدم را به سر بیاورد.

مخصوصا شب ها به علت خواب خون در ناحیه سر بیشتر جمع شده و به شدت درد افزوده می شود بنابراین وقتی دندان درد دارید راه رفتن بهتر از خوابیدن است چون با راه رفتن تجمع خون در قسمت فک و لثه کمتر شده و درد کاسته می شود در هر حال مصرف موارد زیر باعث تسکین فوری دندان درد می شود.

۱-گذاشتن روغن یا قطره میخک روی دندان

میخک معجزه می کند برای تسکین درد فوری دندان در سه سوت حتی ژله ای در داروخانه ها موجود است بنام پماد میخک که میتوانید تهیه کنید و باعث بی حسی ناحیه در قسمت دندان می شود البته مصرف مداوم این ماده باعث مقاومت بدن نسبت به آن شده و برای مدت زیاد اصلا توصیه نمی شود باید حتما بعد از این به دندان پزشک مراجعه کنید و دندان خود را ترمیم کنید یا بکشید.

۲-گذاشتن سیر در گوش یا گذاشتن آن روی لثه

سیر فوق العاده است برای تسکین درد دندان حتما امتحان کنید همیشه سیر در منزل داشته باشید . شما می توانید یک قطعه سیر درون گوش آن قسمت که درد دندان دارد قرار دهید و بخوابید. مخصوصا اگر درد دندان شما از عفونت باشد.

۳-مصرف خمیر زردچوبه

زردچوبه برای التهاب عالی است مخصوصا وقتی درد دندان دارید مقداری زردچوبه را در آب خمیر کنید روی یک پنبه یا دستمال کاغذی قرار دهید و آن را روی دندان خود قرار دهید .متوجه می شوید که درد دندان تسکین پیدا می کند.

۴-اسپیلانتس و درمان فوری درد دندان

شاید اسم اسپیلانتس را نشنیده باشید اما مصرف این گیاه، درد دندان تاثیر غیرقابل انکاری دارد. گل‌های این گیاه را مستقیم روی دندانی که دردناک است قرار دهید تا ویژگی بی حس کننده اش، از درد دندان تان بکاهد.

۵-پیاز

اگر هیچ کدام از موارد بالا نباشد معمولا پیاز پیدا می شود مخصوصا پیاز را رنده کنید و روی یک دستمال کاغذی بزارید و روی دندان خود قرار دهید اگر پیاز را ترکیبی با زردچوبه بزارید فوق العاده است.

۶-بومادران

هر وقت دندان درد داشتید، برگ‌های گیاه بومادران را بجوید و آن را روی محل دردناک قرار دهید. خیلی سریع اثرش را می‌بینید و موقتا از شر درد دندان خلاص می‌شوید.

۷-زنجبیل

اگر زنجبیل به صورت ریشه دارید حتما قسمتی از آن را بجویید و روی دندانی که درد میکند قرار دهید متوجه می شوید چقدر تاثیر دارد.

۸-سرکه سیب و آب ولرم

اگر سرکه سیب دارید مقداری از آن را در آب ولرم به صورت دهانشویه مصرف کنید و چند بار امتحان کنید مقداری نمک نیز در آب قرار دهید تا تاثیر آن بیشتر شود برای تسکین فوری درد دندان فوق العاده است.

۹-مقداری یخ

گذاشتن تکه ای یخ روی دندان تاثیر زیادی خواهد داشت که موقت باعث کاسته شدن دندان درد می شود یخ باعث بی حسی می شود. پس میتوانید از آن استفاده کنید .

۱۰-استفاده از چای کیسه ای

یک چای کیسه ای در آب جوش بگذارید و روی دندان خود قرار دهید. چای کیسه ای باعث تسکین درد ناشی از دندان درد می شود.

۱۱-استفاده از برگ نعنا

برگ نعنا تازه اگه دارید می توانید بجوید و روی دندان خود قرار دهید .

۱۲-استفاده از کلم برای دندان درد

استفاده از کلم باعث می شود دندان درد شما تسکین پیدا کنید مثل نعنا قسمتی کلم را بجوید و روی لثه خود قرار دهید .

مصرف اسطوخودس و بابونه و آویشن و لیمو ترش نیز باعث تسکین فوری دندان می شود اما همه این موارد موقتی هستند و باید فورا به پزشک مراجعه کنید .عفونت دندان می تواند با دوام و خطرناک باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *