قیمت دریل ارتوپدی 1402

دریل ارتوپدی
دریل ارتوپدی طب دائم

شرکت پزشکی طب داِئم در تهیه و توزیح انواع دریل ارتوپدی Orthopedic drill فعالیت دارد به شرح زیر است

دریل ارتوپدی قدرتی کاناتیتد و دریل سرعتی کانولیتد ارتوپدی استاندارد و دریل ارتوپدی مینی و که قیمت ان هم اکنون 60 میلیون تومان است.

این دریل ارتوپدی دارای قابلیت های چون اتوکلاو وشارز مجدد باطری و راست گرد چپ گرد با قابلیت کنترل سرعت و تمام استریل قابل سفارش با سه نظام اتوماتیک به این صورت که بدون استفاده از اچار استفاده نمود و شارزر و باطری استاندارد و کانکشن استیلیزاسیون استاندارد را دارا می باشد .

و لوازم جانبی درخواستی که به این دریل ارتوپدی میتوان موارد زیر را اضافه نمود

شفت اسکرو استاندارد -سه نظام استاندارد اتوماتیک -شفت اسکرومینی-کوپلینگ اسکولاپ-کوئیک کوپلینگ -سه نظام استاندارد

مته ها ابزارهای برشی هستند که برای استخراج مواد و ایجاد سوراخ، اغلب در اطراف مقاطع، استفاده می شوند. این مته های ارتوپدی دارای الگوهای زیر هستند:

  • مته اتصال سریع استاندارد
  • مته کالیبره شده فلوت
  • مته اتصال سریع فلوت استاندارد

ما همچنین سفارشی سازی ابزار را بر اساس نیاز و تمایل شما ارائه می دهیم. همه ابزارهای ضد زنگ ما برای اینکه بخشی از کیت جراحی شما باشند عالی هستند.

شرکت پزشکی طب دائم در زمینه فروش انواع باطری ها و تعمیرات و همچنین اجاره ان ها فعالیت دارد .

https://tebdaem.com/wp-admin/post.php?action=edit&post=964678

نکات ایمنی استفاده از دریل ارتوپدی

به موارد زیر هنگام استفاده از دریل ارتوپدی توجه بفرمایید

1-قبل از انجام عمل از سالم بودن دستگاه اطمینان حاصل فرمایید

2- در هنگام عمل دست خود را نزدیک به قسمت چرخان و سرمته نفرمایید چرا این کار سبب گیر کردن دستکش و پیچش ان دور دستگاه و شکستگی انگشت میشود .

3- از سرمته کند و خراب استفاده نفرمایید چون عمر دستگاه را کوتاه و موجب خرابی زود هنگام دستگاه می شود .

4- باطری های دریل ارتوپدی به هیچ عنوان قابل اتوکلاو نیست

دریل ارتوپدی

ک دستگاه دریل ارتوپدی چند منظوره، از جمله یک موتور تنظیم کننده سرعت، از این جهت مشخص می‌شود که شامل یک اتصال دستی، یک مجموعه انتقال انعطاف‌پذیر، یک مته استخوانی، یک سر برش نیمکره، یک سر کاتر تعمیر صورت انتهایی، یک جمجمه است. مته، استئوتوم، اره رفت و برگشتی، اره نوسانی موازی محوری، اره نوسانی عمودی محوری یا اره دایره ای. مدل سودمند پنج عملکرد اصلی دریل ارتوپدی بیش از ده عملکرد جزئی را ادغام می‌کند.بعضی از ابزارهای مورد استفاده در جراحی ارتوپدی را می‌توان با اتوکلاو به طور کلی استریل کرد.دریل ارتوپدی موفق، دریل ارتوپدی باید قدرتمند، کارآمد و سبک باشند.دستگاه دریل ارتوپدی چند منظوره مدل کاربردی متعلق به ابزار یا دستگاه های جراحی است و مربوط به یک دستگاه جراحی دریل ارتوپدی با عملکردهای متعدد مانند ابزارهای مته کاری، اره کردن و جایگزینی سر استخوان ران است و به ویژه برای استفاده در عملیات ارتوپدی مناسب است.ابزارهای جراحی دریل ارتوپدی پزشکی موجود عموماً از یک کانکتور دستی، یک موتور متصل به دو سر کانکتور دستی و یک چاقو، مته یا اره تشکیل شده اند؛ از آنجایی که موتور به طور ثابت به کانکتور دستی متصل است، به سختی جدا می شود و با اتوکلاو به طور کلی نمی توان آن را استریل کرد


دستکاری ارتوپدی “حفاری استخوان” بیشترین اجرا را در جراحی ارتوپدی در مورد درمان جراحی شکستگی استخوان است. فرآیند حفاری با تعدادی از پارامترهای ورودی و خروجی مشخص می شود. مهمترین پارامترهای ورودی، نرخ تغذیه [mm/s] و سرعت مته [rpm] است. آنها نقش مهمی در نتیجه نهایی (پارامترهای خروجی) دارند: آسیب های حرارتی و مکانیکی بافت استخوان و همچنین کیفیت سوراخ. در حین حفاری دستی، این پارامترها توسط جراح بر اساس مهارت های عملی وی کنترل می شود. اما نتایج بهینه دستکاری ها تنها زمانی قابل اطمینان است که پارامترهای ورودی در طول اجرای خودکار فرآیند حفاری تحت کنترل باشند. این کار ویژگی های عملکردی سیستم رباتیک دستی ODRO (ربات حفاری ارتوپدی) را برای حفاری خودکار استخوان ارائه می دهد. برخی از نتایج تجربی نیز نشان داده شده است. مقایسه‌ای بین سیستم‌های مشابهی که در ادبیات شناخته شده‌اند، که برخی از آنها در بازار موجود هستند، انجام می‌شود. زمینه های کاربرد ODRO در عمل جراحی ارتوپدی زیر خط کشیده شده است.

عملیات سوراخ‌کاری در جراحی ارتوپدی به‌صورت دستی (غیر خودکار) با مته‌های دستی انجام می‌شود و عملکرد سوراخ‌کاری به مهارت‌های دستی جراح و «دریل کردن با احساس» بستگی دارد [ این بدان معنی است که تشخیص پیشرفت (شناسایی لحظه زمانی که مته از قشر دوم خارج می شود)، کار با سرعت حفاری به اندازه ای خوب است که آسیبی به استخوان یا بافت های نرم بسته به آن وارد نشود

تأثیر عامل ذهنی یک پیش نیاز برای ظهور تعدادی از مشکلات در حفاری دستی است. مهمترین آنها عبارتند از:

تشخیص نادرست تشخیص پیشرفت در حفاری استخوان دو قشر. این بدان معناست که وقتی مته بلافاصله پس از خارج شدن از دیواره دوم استخوان متوقف نمی شود، خطر آسیب به استخوان، ماهیچه ها، اعصاب و بافت های وریدی وجود دارد.استئونکروز حرارتی سلول های استخوانی در نتیجه فرآیند حفاری استخوان. این به معنای کاهش قدرت بیرون کشیدن ایمپلنت-استخوان است.

استئونکروز نوعی وضعیت سلامت بسته به شرایط مختلف است که منجر به مرگ استخوان می شود [4]. نتیجه از دست دادن خون رسانی یا مرگ سلول های استخوانی است. می توان آن را به عنوان عروقی، عفونی، دارویی یا سمی، التهابی، مادرزادی، خود ایمنی، تروماتیک و غدد درون ریز یا متابولیک طبقه بندی کرد. یک نوع خاص از استئونکروز تروماتیک، نکروز حرارتی استخوان است.

سوال کاهش فاکتور ذهنی پاسخ خود را دارد – سوراخ کردن خودکار استخوان. استفاده از ربات ها نقش مهمی در حذف یا به حداقل رساندن خطای انسانی خواهد داشت.

از سال 2000 امکان استفاده از ربات ها در جراحی ارتوپدی افزایش یافته است [5، 6]، اما به دلیل هزینه بالایشان همچنان نادر هستند. برای مثال، ROBODOC (Curexo Technology Corp.) برای آرتروپلاستی مفصل ران استفاده می شود و هزینه آن 600000 دلار است در حالی که RIO (MAKO Surgical Corp.) – 1000000 دلار است با این وجود، هزینه های عمل در بعد اجتماعی کاهش می یابد: دوره بهبودی بیمار کمتر از دوره معمولی است. پیچیدگی دستکاری های جراح و خطر خطاهای بالقوه او کمتر می شود از سوی دیگر، کاربرد ربات در جراحی نیازمند نگهداری و آموزش خاص کادر پزشکی با هدف تضمین ایمنی بیمار است.اولین تلاش ها برای کاربرد ربات در جراحی ارتوپدی بر اساس سیستم های دستکاری صنعتی است. گرایش پیشرفته به طراحی سیستم‌های دستکاری با توجه به ویژگی‌های دستکاری‌های ارتوپدی بتن با هدف ساده‌سازی حداکثری مکانیک ربات است

بنابراین به اصطلاح سیستم های رباتیک دستی ظاهر می شوند سیستم های رباتیک دستی به طور کامل یا جزئی به تعاریف ربات [12] پاسخ می دهند و امروزه جراحی رباتیک تعریف از انجمن جراحان دستگاه گوارش و آندوسکوپی آمریکا و انجمن رباتیک کم تهاجمی (SAGES–MIRA) را پذیرفته است. و در حال حاضر به دلیل کمبود و قیمت بالا از همان روش قبلی یعنی استفاده از دریا ارتوپدی و سرمته رایج است .

دریل ارتوپدی چیست و چکارهایی انجام میدهد

دریل ارتوپدی یک دستگاه پنوماتیک یا الکتریکی است که توسط جراح ارتوپد برای ایجاد سوراخ در استخوان‌ها برای ثابت کردن پیچ‌های بی‌حرکتی، سیم‌ها، صفحات، ایمپلنت‌ها و نصب دستگاه‌های مصنوعی و غیره استفاده می‌شود. اگر شکستگی داشته‌اید، درمان شامل اطمینان از همه موارد است. قطعات استخوانی به درستی تنظیم شده و در موقعیت اصلی خود در کنار هم قرار می گیرند. علاوه بر این، آنها باید بی حرکت شوند تا زمانی که به خودی خود به طور کامل بهبود یابد. ابزارهای برقی جراحی در کاربردهای مختلفی مانند میکروسرجری (به ویژه در میکرونورولوژی و میکروسرجری گوش و حلق و بینی) و جراحی های ارتوپدی مورد استفاده قرار می گیرند

حفاری Manman Ortho بر روی کاربرد، در نظر گرفتن سایر پارامترها در انتخاب ابزار جراحی مهم است.

نسبت قدرت به وزن ابزار: ابزارهای برقی فشرده و سبک جراحی برای جراح راحت هستند، مخصوصاً در طول عملیات طولانی. ابزارهایی که با باتری کار می‌کنند، در حالی که آزادی حرکت را می‌دهند، به دلیل وزن باتری، وزن بیشتری نیز دارند. ابزارهای الکتریکی سبک تر هستند. داشتن یک ابزار جراحی قدرتمند و در عین حال سبک تر برای کاربردهایی مانند جراحی ارتوپدی یا دامپزشکی هنگام کار بر روی حیوانات بزرگ ضروری است، زیرا جراحی می تواند طولانی تر باشد. در چنین مواردی نسبت توان به وزن مهم است. از سوی دیگر، برای میکروسرجری، قدرت موتور مهمترین عنصری نیست که باید در نظر گرفته شود.
شکل ابزار: ابزارهای برقی جراحی تفنگی در عمل های ارتوپدی روی استخوان های بزرگ مفید هستند. مته های قلمی کوچکتر برای جراحی میکروسکوپی یا استخوان های کوچک مناسب تر هستند.
تطبیق پذیری دستگاه: برخی از مدل ها تنها یک عملکرد دارند، بنابراین باید دستگاه را در حین جراحی تغییر داد. در مدل‌های دیگر، می‌توان قطعات دستی را به طور متناوب بین ابزارها (اره، ریمر، مته و غیره) تغییر داد.
همچنین مهم است که به سراغ مدل‌های بدون نویز بروید، زیرا مدل‌های پر سر و صدا می‌توانند به خصوص در عملیات طولانی مدت استرس‌زا باشند

کارکرد دریل ارتوپدی

قطعه دستی به صورت ارگونومیک با باتری قابل جدا شدن در انتهای پایین طراحی شده است. تنظیم سرعت با ماشه انگشت در قطعه دست انجام می شود. گزینه های حفاری رو به جلو و عقب با دکمه های فشاری جداگانه در دو طرف درست بالای ماشه انگشت هستند. تنظیم سرعت دیگری در سطح بالایی دستی وجود دارد که به ترتیب با علامت 1 و 2 برای سرعت آهسته و بالا مشخص شده است. همه دکمه های تنظیم به راحتی با رنگ نارنجی/قرمز برای شناسایی آسان مشخص شده اند.

به همراه باتری در یک کیس پلاستیکی متحرک عرضه می شود. برای حفظ استریل بودن مته، قرص های فرمالین داخل این کیس قرار داده می شود. در زمان جراحی، مته از جعبه خارج می شود، یک پارچه جوراب استریل روی آن کشیده می شود و استفاده می شود پس از استفاده، جوراب ساق بلند برداشته می شود، خون در صورت وجود با نمک پاک می شود. برای تمیز کردن قطعه دهان پس از باز و بسته شدن کامل فک ها دقت ویژه ای می شود. کل مته با ماده الکل یا الکل پاک می شود و دوباره داخل کیس قرار می گیرد و قفل می شود.

انواع سیستم های تامین انرژی دریل ارتوپدی

3 نوع دریل ارتو بر اساس منبع تغذیه آنها وجود دارد: باتری، پنوماتیک و برقی. بیایید نگاهی به مزایا و معایب هر نوع بیندازیم.


باتری 1. باتری ها آزادی حرکت زیادی را فراهم می کنند
2. اضافه شدن ویژگی های اخیر در سیستم های جراحی باتری
3. وجود ویژگی دو ماشه به شما این امکان را می دهد تا با فشار ساده یک انگشت، جهت پیچ و/یا سوراخ کردن دستگاه را تغییر دهید.


پنوماتیک 
1. سیستم های پنوماتیک از واحد هوای فشرده برای تغذیه ابزارهای جراحی مانند مته ارتو استفاده می کنند. این بدان معناست که نباید نگران قطع برق باشید.
2. تعمیر آنها در مقایسه با باتری و گزینه های برقی ارزان تر است

برق 
1. منبع تغذیه پیوسته در مقابل برق باتری
2. تعمیر و نگهداری ارزان تر و کم
3. سبک تر از اکثر گزینه های پنوماتیک و باتری

آزادی حرکت در جراحی بزرگترین مزیت دریل ارتو با باتری است. مته های جراحی الکتریکی یا پنوماتیکی حرکات را به دلیل سیم برق یا شیلنگ برای تامین گاز محدود می کنند. طرف مقابل خطر از بین رفتن باتری در حین جراحی و نیاز به تعویض است. فرد باید دائماً باتری بخرد و ذخیره کند. هزینه باتری می تواند به هزینه عملیاتی بالا کمک کند. اگر OEM سیستم را به عنوان پایان عمر اعلام کند و تولید باتری را متوقف کند، ممکن است مجبور شوید مته را ارتقا دهید. استفاده از باتری های سازگار غیر OEM ممکن است همیشه یک گزینه نباشد.

لیتیوم در مقابل NiCad

باتری‌های لیتیوم یون (یا لیتیوم یون) از نظر اندازه کوچک‌تر، سبک‌تر، کم تعمیر و نگهداری هستند و انرژی بیشتری نسبت به باتری‌های NiCad ارائه می‌کنند. آنها همچنین از نظر زیست محیطی ایمن تر از باتری های NiCad هستند. در صورت استفاده از باتری‌های NiCad، هنگام دور انداختن باتری‌ها باید مراقب باشید زیرا کادمیوم سمی و خطرناک است. برای بیمارستان‌ها حتی اگر باتری‌های لیتیوم یونی ممکن است هزینه بیشتری داشته باشند، ممکن است در مقایسه با باتری‌های NiCad به دلیل ماندگاری و زمان کار طولانی‌تر، بهتر باشند.

با این حال، حمل و نقل یا مسافرت با مته Ortho ممکن است مشکل ساز باشد زیرا خطوط هوایی اجازه استفاده از باتری های Li-ion را نمی دهند.

ابزارهای جراحی الکتریکی
اگر منبع تغذیه مداوم و پشتیبان یو پی اس در بیمارستان دارید، دریل های ارتو برقی گزینه بسیار خوبی هستند. با مته های برقی نباید نگران تمام شدن باتری باشید. دریل های ارتو برقی نیز نسبت به سایر مته ها سبک تر و در مقایسه با مته های پنوماتیکی کم تعمیر و نگهداری هستند.

مته های برقی که از طریق سیم برق وصل می شوند ممکن است در مقایسه با سیستم باتری دار آزادی حرکت را نداشته باشند، اما استفاده از آنها همچنان آسان است.

چه زمانی برای دریل پنوماتیک ارتو برویم
با یک ابزار پنوماتیک باید از تامین گاز/هوای ثابت اطمینان حاصل کنید و با شلنگ متصل کار کنید. با این حال، اگر بیمارستان شما در یک شهر کوچکتر با منبع تغذیه نامنظم است، این ممکن است بهترین گزینه باشد.

مته‌های ارتو پنوماتیک نیز از نظر سرمایه‌گذاری اولیه ارزان‌تر و همچنین نگهداری ارزان‌تر در مقایسه با هزینه ثابت باتری‌های گران قیمت هستند.

دریل های پنوماتیک ارتو نیاز به تمیز کردن و نگهداری منظم دارند. اگر منبع گاز به اندازه کافی تمیز نباشد، ممکن است نیاز به سرویس مکرر تجهیزات داشته باشد. خطر هجوم مایع وجود دارد که ممکن است قطعه دست را متوقف کند. حتی اگر مته‌های ارتو بادی نیاز به تعمیر و نگهداری منظم دارند، تعمیر آنها در مقایسه با مته‌های ارتو برقی یا باتری ارزان‌تر است. در دسترس بودن قطعات جایگزین نیز برای مته های پنوماتیک بهتر است.

استریل کردن - همیشه دستورالعمل OEM را برای استریل کردن قطعات دستی مته ارتو برای جلوگیری از خوردگی و آسیب دنبال کنید.

1-کاربرد دریل ارتوپدی :

باید اره و دریلی انتخاب کنیم که مختص جراحت استخوان و مفاصل باشد . دریل های که برای فک استفاده میشوند با دریل هایی که برای استخوان ها ومفاصل استفاده میشود لزوما یکسان نیستند.

2-ارگونومی دریل ارتوپدی :

منظور از ارگونومی بودن در واقع همان خوش دست بودن و مطابق دست جراح و ناحیه جراحی بیمار بودن است. عمدتا به وزن دریل یا اره هم بر می گردد یادتان باشد اره یا دریلی بهتر است که در هین فشرده بودن برای جلوگیری از لغزش حین کار سبک نیز باشد.

3-شکل دریل ارتوپدی :

برخی از دریل ها و اره های جراحی برای عمل روی استخوان های بلند به شکل تفنگی هستند . برخی دیگر به شکل قلم هستند که بیشتر برای جراحی های ظریف و یا استخوان های کوچک مناسب است.

4-منبع تغذیه دریل ارتوپدی:

ابزارهای برقی جراحی می توانند پنوماتیک ، برقی یا باتری دار باشند .میزان نگهداشتن منبع برق جز مواردی است که می توانید به آن توجه کنید.

5-تطبیق پذیری دریل ارتوپدی:

امکان جایگزینی ابزار مورد استفاده وجود دارد (اره ، ریمر ، مته). بعضی از مدل ها فقط یک عملکرد دارند ، بعضی دیگر چندین عملکرد را با تغییر سرمته یا تیغ اره دارند. در حالت دوم ، می توان هد دستگاه را تغییر داد.البته اکثر دستگاه چند منظوره هستند.

6-میزان سر و صدا دستگاه دریل ارتوپدی:

برخی از مدل ها پر سر و صدا هستند که می توانند کار را مختل کنند و یا باعث افزایش فشار روانی در حین عمل شوند. ترجیح داده می شود مدل آرام و کم صداتر را انتخاب کنید.

7-وجود ماشه تغییر جهت ساعتگرد و پاد ساعتگرد دریل ارتوپدی :

با این کار می توانید جهت پیچ و یا سوراخ کردن دستگاه را با فشار ساده انگشت تغییر دهید.

8-قابلیت استریل شدن دریل ارتوپدی:

دستگاهی مناسب است که بتوان بعد از عمل آن را استریل کرد و در دستگاه اتوکلاو آن را قرار داد البته این ویژگی را تقریبا همه دریل های ارتوپدی باید داشته باشند.

9-کانولیتد بودن دریل ارتوپدی :

این ویژگی باعث می شود که دستگاه قابلیت انعطاف پذیری بیشتری به خاطر وجود کانال در دستگاه برای تنظیم ریمر باشد.

10-گارانتی بودن و خدمات پس از فروش دریل ارتوپدی :

این ویژگی هم که یک ویژگی عمومی برای همه لوازم برقی است مدت گارانتی بودن دستگاه و یا تعمیر دستگاه در صورت خرابی بسیار مهم است.

11-قدرت دریل ارتوپدی:

داشتن یک ابزار جراحی قدرتمند به این معنا است که دریل کردن یا اره کردن را دقیق و قوی انجام دهد قدرتمند بودن دستگاه بیشتر به نوع و جنس موتوری است که در دریل یا اره قرار گرفته است.

دریل ارتوپدی از نظر سبک وسنگینی

سبک :از ابزار سبک برای جراحی های ظریف در نواحی کوچک مثل دست استفاده می شود،

سنگین :برای جراحی روی قسمت های بزرگ بدن استفاده می شود. دریل ها می توانند مکانیکی، برقی، شارژی باشند

تاریخچه ساخت دریل

دریل  یکی از پرکاربردترین ابزار در صنایع و پزشکی است ولی بیشتر مردم از کارایی و توانایی این وسیله به خوبی اطلاع ندارند. همه ما می‌دانیم که برای سوراخ‌کاری، از دریل استفاده می‌شود ولی دریل کاربردهای متعددی دارد و به همین محدود نمی‌شود. تعداد مختلفی از دریل‌ها هستند که هر کدام از آن‌ها کاری متفاوت انجام می‌دهند. در هر صنعتی، استفاده ابزاری مانند دریل ضروری است. در ادامه تاریخچه دریل را از دریل کمانی تا دریل شارژی بیان می‌کنیم.

خرید دریل‌ها فقط مخصوص کارگاه‌های صنعتی نیست و دارای کاربردهای خانگی پزشکی و ارتوپدی نیز هستند. به همین دلیل دریل‌ها در انواع متفاوت و هرکدام در ابعاد مختلف تولید می‌شوند و کارایی مخصوص به خود را دارند. به همین دلیل باید قبل از هر اقدامی با انواع دریل و کاربرد آن‌ها آشنا شوید تا بتوانید دریل مخصوص به کارتان را تهیه کنید.

دریل وسیله‌ای برای سوراخ کاری و اتصال بعضی از قطعات است. معمولا دریل‌ها را با اضافه کردن قطعه‌ای، می‌توان تبدیل به پیچ گوشتی برای باز و بسته کردن پیچ و اتصالات کرد. در قسمت انتهایی هر دریل، قسمتی به نام سه نظام وجود دارد که هرگاه بخواهید قطعه‌ای به کار متصل کنید از آن استفاده می‌شود.

بطور معمول این وسیله در فلز‌کاری، نجاری و ساخت و ساز مورد استفاده قرار می‌گیرد. دریل‌ها در انواع مختلف هستند و بعضی از آن‌ها در صنایع خاص مثل داروسازی و ارتوپدی و پزشکی عملیات‌های فضایی مورد استفاده قرار می‌گیرد. در کل دریل‌ها دارای ظرفیت و قدرت فراوانی هستند.

تاریخچه اولیه دریل، این ابزار پرکاربرد، برمی‌گردد به زمانی که انسان‌ها برای ساخت ابزار اولیه خود نیاز به این داشتند که بتوانند چیزی را سوراخ کنند که این کار را با وسایل دست سازی مانند چوب‌های نوک تیز و سر سنگ‌های چاقو مانند انجام می‌دادند. گفته می‌شود اولین دریل‌های دستی توسط مصری‌های باستان ساخته شده است. بعد از آن دریل‌های کمانی نیز اختراع گردید که در حدود ۱۰۰۰۰ سال قدمت داشتند.

اما دریل‌های امروزی و ساخت این ابزار مهم و کاربردی به شکل امروزی، به کشور انگلستان که در سال‌های ۱۷۸۰ تا ۱۷۹۰ میلادی بر می‌گردد. اولین دریل‌ها و مته‌ها در این کشور ساخته شدند و به تولید رسیدند.

تاریخچه دریل‌های الکتریکی به اواخر قرن ۱۹میلادی بر می‌گردد. در سال ۱۸۸۹میلادی، آرتور جیمز آرنات، ابداع کننده استرالیایی، این نسل از دریل را که به دریل الکتریکی معروف است، اختراع کرد. اما این مدل از دریل به دلیل منبع تغذیه بزرگی که داشت دارای وزن سنگینی بود و قابل حمل نبود و افراد کمی می‌توانستند از آن‌ها استفاده کنند. این مسئله یکی از ضعف‌های بزرگ این ابزار به شمار می‌رفت.

بعد از گذشت چند سال یک شرکت در آلمان توسط برادران فین تاسیس شد؛ که به وسیله یک موتور الکتریکی قابل حمل و ابزار الات دستی توانستند یک دریل الکتریکی تولید کنند که قابل حمل باشد. به این ترتیب دریل‌های قابل حمل به بازار راه پیدا کردند. با اینکه موتورهای آن‌ها به نسبت نسل قدیمی دریل‌ها از قدرت بالاتری برخوردار بودند، ولی همچنان سرعت کمی داشتند.

شرکت پزشکی طب دائم

جهت مشاوره و خرید با ما در ارتباط باشید .

شماره تماس 09046285161

اینستاگرام : TEB DAEM

ادرس : شیراز بلوار کریم خان زند نبش ک 42 زند ط فوقانی فروشگاه کوثر شرکت پزشکی طب دائم

https://tebdaem.com/wp-admin/post.php?action=edit&post=6309

https://tebdaem.com/wp-admin/post.php?action=edit&post=12019

https://tebdaem.com/wp-admin/post.php?action=edit&post=964678

https://tebdaem.com/wp-admin/post.php?action=edit&post=964678

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *