آنکور سوچر suture anchors 2023

آنکور سوچر  به طور گسترده برای اتصال بافت نرم (مانند تاندون‌ها، رباط‌ها و منیسک) به استخوان استفاده می‌شوند و به وسیله‌ای ضروری در پزشکی ورزشی و در طی جراحی آرتروسکوپی تبدیل شده‌اند. همانطور که استفاده از  آنکور سوچر افزایش یافته است، مزایا و چالش های مختلفی برای مواد خاص گزارش شده است.
تمام آنکور سوچر ها از گسترش بخیه های داخل سطحی برای تثبیت لنگر خود و مجوز به سوراخ های کوچک دریل با کمترین آسیب استخوانی استفاده میکنند.
آنکور سوچر امکان تثبیت مطمئن بافت نرم روی استخوان را فراهم می کند و به ابزاری ارزشمند برای جراحان ارتوپدی پزشکی تبدیل شده است.آنکور سوچر بیش از 3 دهه پیش ساخته شد که یک نخ بخیه به یک پیچ بدون سر متصل شد.از آن زمان، آنکور سوچر ها دستخوش تغییرات زیادی در طراحی شده اند تا استحکام را افزایش دهند و امکان کاربردهای جدید بر اساس شواهد بیومکانیکی و بالینی را فراهم کنند.
زنجیره آنکور سوچر:شامل آنکور به تثبیت استخوان، رابط آنکور سوچر، خود بخیه و رابط بخیه به بافت نرم است.آنکور سوچر های اولیه معمولاً به دلیل بیرون آمدن یا شکستن لنگر شکست می‌خوردند.نگرانی های اولیه در مورد عوارض فلزکاری، معرفی لنگرهای بخیه قابل تجزیه زیستی، در اصل پلیمرهای اسید لاکتیک و سپس کامپوزیت های زیستی رسانای استخوانی بود.بهبود در طراحی لنگر باعث شد که بخیه به حلقه اصلی شکست تبدیل شود تا زمانی که مواد بخیه جدید ساخته شده از پلی اتیلن با وزن مولکولی فوق العاده بالا به وجود آمد.
آنکور سوچر

شکست شکل بخیه در چشمک آنکور از طریق برش منجر به طراحی مجدد رابط آنکور سوچر با طرح های جدید چشمک شد.نوآوری های بیشتر در رابط آنکور سوچر، ظهور آنکورهای بدون گره، به ویژه در جراحی آرتروسکوپی مفید است.جدیدترین محصولات، آنکورهای تمام بخیه هستند که استحکام چشمگیری از خود نشان می‌دهند و در عین حال آسیب‌های ناخوشایند را کاهش می‌دهند.

روش استفاده از آنکور سوچر ها:
برای قرار دادن دقیق ایمپلنت روی لبه گلنوئید یا توبروزیته از راهنماهای مته استفاده کنید. متناوباً، لنگر باید در استخوان تحت دید مستقیم قرار گیرد و بافت نرم کافی برای تأیید موقعیت لنگر برداشته شود.

توسعه بیومکانیکی بیشتر آنکور سوچر ها احتمالاً طرح‌های جدیدی را تولید می‌کند که در عین مدیریت الزامات اندازه برای کاربردهای بالینی مناسب، به افزایش استحکام ادامه می‌دهند.اختراع لنگر بخیه انقلابی در جراحی ارتوپدی و پزشکی ایجاد کرده است و امکان تثبیت سریع و کارآمد بافت نرم روی استخوان را در جراحی باز و آرتروسکوپی فراهم کرده است.تکامل در طراحی آنکور سوچر برای برآورده کردن خواسته‌های جدید پزشک ها و غلبه بر کمبودهای بیومکانیکی نشان‌داده شده.

نمونه خوبی از نوآوری مبتنی بر شواهد است.آنکور ها کاربرد غالب در اطراف شانه پیدا کرده‌اند، اما معمولاً در دست،مچ دست و مفاصل در اندام تحتانی نیز استفاده می‌شوند.در حالی که کاربردهای آن بسیار زیاد است و تعمیرات جراحی می تواند بسیار پیچیده باشد، برای تشکیل یک نقطه قوی و پایدار از تثبیت استخوان تنها عملکرد لنگر بخیه ساده است.

پیشرفت های متعددی در طراحی لنگر با هدف به حداکثر رساندن این عملکرد با تغییرات در شکل و خواص مواد برای بهینه سازی عملکرد رخ داده است. نیازهای عملیاتی مدرن توسعه لنگرهای معاصر با طراحی کوچکتر برای استفاده در مکان های محیطی تر،و استفاده از مواد زیست تخریب پذیر برای مبارزه با مشکلات درک شده با لنگرهای فلزی پایدار، و همچنین توانایی استفاده از لنگرهای پیشرفته در روش های آرتروسکوپی را شاهد بوده است.

آنکور سوچر

با توجه به ویژگی‌های مختلف طراحی، ارزیابی کارآیی لنگر ساده است، و مناسب بودن آن به سه اصل کلی طبقه‌بندی می‌شود:

1) حداکثر کردن قدرت بیرون‌کشی

2) به حداقل رساندن آسیب حاد یاتروژنیک

3) به حداقل رساندن پتانسیل طولانی‌مدت پیش‌آرتریت

معمولاً با بارگذاری کششی درون خطی که اغلب توسط دستگاه تست مواد انجام می‌شود (اینسترون، نوروود، ایالات متحده آمریکا) اندازه‌گیری می‌شود و مقدار حداکثر باری را که لنگر آنکور سوچر می‌تواند قبل از شکست و استخراج از استخوان تحمل کند، می‌دهد (سازمان غذا و داروی ایالات متحده، 2017)

آزمایش درون خطی، نیروی بیرون کشیدن نماینده بدترین سناریو را ارائه می‌دهد، با هر زاویه کمتر از 90 درجه نسبت به استخوان که نیروی کمکی حاصل از استخراج را کاهش می‌دهد.

به حداقل رساندن آسیب iatrogenic یک معیار عملکرد ثانویه است. با این حال، اندازه راه اصلی برای انتخاب یکآنکور بخیه بر روی دیگری برای یک هدف جراحی خاص است. هدف از این بررسی گزارش تاریخچه طراحی لنگر، عملکرد ایمپلنت های قدیمی و امروزی و در نظر گرفتن مناسب بودن آنها برای کاربردهای مختلف است. علاوه بر این، با توجه به ایجاد یک پایه محکم برای امکان انتخاب بهتر لنگرها و نوآوری در طراحی مداوم، در مورد درس‌های آموخته‌شده از تغییرات طراحی قبلی، نظراتی ارائه می‌شود.

بخش قطعات:

پنج لنگر اول بخیه طراحی شده مکانیسم های مختلفی را برای تثبیت استخوان نشان دادند.

چند ایراد اولیه به سرعت اصلاح شد، اما بسیاری از موضوعات مشهود به محصولات آینده منتقل شدند

اولین لنگر بخیه توسط Goble and Somers در سال 1985 ثبت شد و با نام Statak (زیمر سابق، ورشو، ایالات متحده آمریکا) به بازار عرضه شد.

هی پیوند یک پلی استر بافته شده شماره 2 را به یک پیچ شش گوش بدون سر بدون دریل و ضربه زدن توصیف کرد که امکان تطبیق پذیری بخیه و استحکام و سهولت یک بخیه را فراهم می کند.

آیا لنگرهای بخیه دائمی هستند؟
بسیاری از لنگرهای جدید در واقع از موادی شبیه استخوان ساخته شده اند که با گذشت زمان به آرامی به استخوان واقعی تبدیل می شود. بنابراین تا زمانی که جراح در ابتدا لنگر را به خوبی در استخوان قرار دهد، به تدریج به خود استخوان تبدیل می شود. گاهی اوقات استخوان آنقدر ضعیف است که نمی تواند لنگرها را به خوبی نگه دارد.

نویسنده:کارشناس فروش طب دائم:09046422055

instagram:@tebdaem

آدرس سایت:tebdaem.com

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *