قیمت عمل رباط صلیبی زانو در شیراز

قیمت عمل پارگی رباط زانو در شیراز

عمل پارگی رباط های صلیبی عمل جراحی متداولی است که در مراکز درمانی انجام می شود و هزینه آن بسته به نوع بیمارستان، جراح و اینکه تاندون را از بیرون از بدن فرد تامین کنند یا خیر و مخصوصا نوع بیمه کاملا متغیر است اما به صورت حدودی و بدون احتساب هزینه های بیمه و کلی حدودا 12 تا 20 میلیون تومان در تاریخ آذر 1400 خواهد بود.

عمل رباط صلیبی در شیراز به دلیل وجود متخصص های مجرب و ماهر در شیراز با قیمت کمتری نسبت به سایر شهر ها می باشد.

رباط صلیبی قدامی (ACL) زانو چیست؟

ACL یکی از رباط های کلیدی است که به تثبیت مفصل زانو کمک می کند. ACL استخوان ران شما (فمور) را به استخوان ساق پا (درشت نی) متصل می کند. معمولاً در طول ورزش هایی که شامل توقف های ناگهانی و تغییر جهت می شود – مانند بسکتبال، فوتبال، تنیس و والیبال پاره می شود.

علت پارگی رباط صلیبی چیست؟

۱ -عوامل محیطی: ورزش هایی که با پریدن و دویدن در ارتباطند احتمال آسیب رباط زانو را افزایش می دهند مخصوصا زمانی که زانو ناگهانی در جهت چپ یا راست تکان می خورند.

۲ -علل آناتومیک: احتمال آسیب رباط متقاطع جلویی در قسمت میانی، بیشتر از نواحی دیگر است.همچنین در خانم های ورزشکار، پارگی رباط بیشتر اتفاق میافتد.

۳ -علل هورمونی: با افزایش سطح هورمون استروژن، احتمال پارگی ACL بیشتر است.

از کجا بفهمیم رباط صلیبی زانو پاره شده است؟

پارگی رباط صلیبی می تواند به صورت کاملی یا ناقص باشد. پارگی این رباط اغلب همراه با آسیب رباط های دیگر، کپسول مفصلی، غضروف و یا منیسک است. اگر ورزشکار از لحاظ اسکلتی به بلوغ نرسیده باشد، شاید دچار کندگی خار استخوان تیبیا هم شود.

تشخیص پارگی رباط صلیبی بالینی است. معاینه توسط فرد حاذق حتی بر MRI هم اولویت دارد. در اکثریت موارد تورم مفصل به علت خونریزی داخلی وجود دارد و این تورم در عرض چند ساعت بروز می کند. گاهی به علت گیر افتادن انتهای باقی مانده رباط صلیبی پاره شده، باز شدن کامل زانو غیرقابل انجام می باشد. باید دقت داشت که پارگی رباط صلیبی قدامی ممکن است همراه با دررفتگی یا نیمه در رفتگی کشکک زانو باشد بنابراین باید کشکک زانو هم با دقت معاینه شود.

چه مراکزی عمل رباط صلیبی در شیراز عمل می کنند؟

بیمارستان های کوثر، رجائی، بعثت،نمازی،اردیبهشت از جمله بیمارستان هایی هستند که در شیراز رباط صلیبی را عمل میکنند.

چه پزشکی درشیراز، بهترین جراح های رباط صلیبی زانو هستند؟

دکتر محمد سعید مهاجری ، دکتر فرید شهریور جز پزشکانی هستند که در این زمینه تجربه ی کافی دارند البته پزشکان ارتوپد زیادی هستند که در این پست شاید معرفی نشده اند.

چه بیمه هایی و چند درصد عمل رباط صلیبی زانو را پرداخت می کنند؟

  • بیمه درمان تامین اجتماعی : درصدی از هزینه- معمولا در بیمه اجباری حق بیمه پرداختی 30% از حقوق فرد است
  • بیمه خدمات درمانی : درصدی از هزینه
  • بیمه درمانی نیروهای مسلح : با مراکز تحت قرارداد تمام هزینه را تقریبا با قیمت کم حساب میکند و شاید هم رایگان.
  • بیمه درمان تکمیلی : همه هزینه درمان رباط صلیبی و بقیه جراحی های درمانی را پرداخت می کند

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *