Femoral Recon Nail

سیستم نیل فمورال Recon

Femoral Recon Nail System

سیستم نیل فمورال ریکان (FRN) ، که توسط گروه متخصص نیلسازی سازی ایمپلنت دندان ایجاد شده است ، گزینه های ورود به مرحله جراحی و لاکینگ را برای تنظیمات مختلف ارائه می دهد ، جراحان را قادر می سازد طیف گسترده ای از شکستگی های پیچیده استخوان ران را درمان کنند. این نیل به منظور افزایش تناسب آناتومیکی و جلوگیری از عوارضی مانند گرفتگی دیستال فمور طراحی شده است. ابزارهای جاسازی شده ساده شامل ویژگی هایی برای تسهیل قرار دادن جایگذاری و کاهش زمان و پیچیدگی جراحی است.

Femoral Recon Nail System
نیل های فمورال Recon برای نوک نقطه ورود تروکانتر (سمت چپ) و نقطه ورود به بدن piriformis fossa.

انتخاب نقطه ورود نیل

به دست آوردن نقطه ورود صحیح برای جلوگیری از عوارض ، به ویژه تغییر شکل های والگوس / واروس ، یک نیاز اساسی در هر روش نیل گذاری داخل کانال است. انتخاب نقطه ورود به عوامل مختلفی از جمله ویژگی های شکستگی ، آسیب های همراه و آشنایی فنی جراح با هر روش نیل بستگی دارد. بسیاری از جراحان از نیل هایی استفاده می کنند که برای نقاط مختلف ورودی طراحی شده است ، همانطور که در این اعداد نشان داده شده است: 9٪ نقطه ورودی جانبی ، 28٪ نقطه ورود به بدن piriformis fossa و 63٪ بیشتر نیل های نقطه ورود تروکانتر

خصوصیات ناحیه ای نیز در تعیین نقطه ورود نیل استخوان ران نقش مهمی دارند. به عنوان مثال ، در ایالات متحده ، بسیاری از جراحان آموزش دیده اند که از نیل هایی با نقطه ورودی piriformis fossa استفاده کنند ، اما در مناطق دیگر تروکانتر بزرگ گزینه ای است که بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد.

سیستم FRN به جراحان امکان استفاده از نیل برای یک نقطه ورود به بدن piriformis fossa و همچنین برای یک نقطه ورود نوک تروجان را می دهد (شکل 1). در نمای AP ، نقطه ورود به نوک نیل تروچانتر در نوک یا کمی جانبی نوک تروکانتر بزرگتر ، در امتداد منحنی حفره مدولار است (شکل 1a). این نشان دهنده یک نقطه ، 5 درجه ای جانبی محور شافت ران است که از یک نقطه درست زیر تروکانتر کوچکتر اندازه گیری می شود. نقطه ورود به ناخن piriformis fossa در راستای کانال مدولار در نمای AP و نمای جانبی است (شکل 1b).

Femoral Recon Nail System
شکل 1a-b FRN برای نوک نقطه ورود تروکانتر (a). FRN برای محل ورود piriformis fossa (b).

اجتناب از گرفتگی دیستال کورتیکال

علاوه بر ارائه نیل برای نقاط مختلف جراحی ، سیستم FRN همچنین برای حل عارضه عملیاتی بالقوه به نام ضایعات پوستی دیستال طراحی شده است [1]. این غالباً بیشتر از کمان آنوراژ خیز در بیماران است که آناتومی استخوان ران بیشتر از منحنی نیل است. این عدم تطابق هندسی ممکن است منجر به سوراخ شدن قدامی کورتیکال شود که ممکن است نیاز به جراحی تجدید نظر داشته باشد. نیل های سیستم FRN به طور خاص برای افزایش تناسب آناتومیکی با کاهش شعاع انحنای نیل(ROC) به 1.0 متر طراحی شده اند (شکل 2). این مقدار براساس یک مطالعه محاسباتی 3-D چند قومی [2] برای شناسایی بهترین ROC برای نیل جدید انجام شده است.

Femoral Recon Nail System
شکل 2 نیل شبیه سازی شده به رنگ آبی با 1.5 متر ROC ممکن است باعث ایجاد اختلال در دیستال کورتیکال شود. ROC کوچکتر از 1.0 متر ، تطبیق آناتومیکی بهبود یافته FRN را همانطور که توسط نیل طلایی نشان داده شده است ، تسهیل می کند.

جلوگیری از برجستگی نیل

جنبه جراحی دیگر این است که برخی از نیل ها ممکن است منجر به موقعیت نیل برجسته تر شوند. انتهای کوتاه نیل پروگزیمال FRN خطر برجستگی نیل را در مقایسه با نیل طبیعی زیمر کاهش می دهد (شکل 3).

Femoral Recon Nail System
شکل 3 تصویر کاهش برآمدگی نیل پروگزیمال FRN در مقایسه با نیل طبیعی زیمر.

انتخاب لاکینگ پروگزیمال و دیستال

لاکینگ پروگزیمال و دیستال بر لنگر انداختن نیل در استخوان و ثبات ایجاد شده در محل شکستگی تأثیر می گذارد. دستیابی به لنگرگاه کافی نیل می تواند یک چالش بالینی باشد ، به ویژه در مناطق متافیزی و پوکی استخوان. پیکربندی قفل پروگزیمال و دیستال نیز تحت تأثیر الگوی شکستگی و محل قرارگیری آن است. FRN گزینه های استاندارد و حالت قفل بازسازی را ارائه می دهد (شکل 4) تا انواع مختلف شکستگی استخوان ران را درمان کند. نیل به چهار گزینه قفل دیستال مجهز شده است که شامل یک جبران سوراخ دیستال مورب 10 درجه برای هدف قرار دادن بهتر استخوان در کندیل ها و یک سوراخ A / P است که یک نقطه خرید اختیاری را فراهم می کند و با این تنظیمات چند پلاک ثبات را بهبود می بخشد (شکل 5). شکاف های پروگزیمال (7 میلی متر) و دیستال (10 میلی متر) در نیل وجود دارد تا در صورت لزوم داینامیک ایجاد شود. اگر نیل بسیار دیستال قرار داده شود ، ممکن است از شکاف داینامیک دیستال استفاده نشود. در چنین شرایطی استفاده از شیار داینامیک پروگزیمال برای جلوگیری از خطر برجستگی نیل در مفصل زانو مفید است.

Femoral Recon Nail System
شکل 4 حالت قفل استاندارد و بازسازی. می توان یک پیچ LM را با هدف بهبود فیکساسیون در زیر 2 پیچ قرار داد ، که می تواند در شکستگی های ساب تروکانتر مفید باشد.
Femoral Recon Nail System
شکل 5 گزینه های لاکینگ دیستال

ساختار نیل

نیل های راست و چپ از آلیاژ تیتانیوم (TAN) (استیل) ساخته شده اند و در قطرها و طول های زیر ارائه می شوند:

قطر نیل دیستال 9 و 10 میلی متر با شافت غیر فلوت: 280 میلی متر تا 480 میلی متر با 20 میلی متر افزایش
قطر نیل دیستال 11 میلی متر ، 12 میلی متر و 14 میلی متر با شافت فلوت: 300 میلی متر تا 480 میلی متر با افزایش 20 میلی متر.
قطر نیل دیستال از 9 میلی متر تا 12 میلی متر نیل نزدیک 13 میلی متر است. نیل با قطر نیل دیستال 14 میلی متر دارای قطر نیل پروگزیمال 14 میلی متر است. این قطرهای نیل پروگزیمال کوچکتر از قطرهای Expert LFN هستند و به همین دلیل نیاز به حجم استخوان کمتری برای برداشتن هستند. اگرچه قطرهای پروگزیمال نیل کوچکتر هستند ، اما آزمایش مکانیکی نشان داده است که حد متوسط ​​FRN از حالت LFN Expert در حالت های قفل استاندارد و بازسازی به طور قابل توجهی بالاتر است.

نیل برای دو پیچ 6.5 میلی متری تیتانیوم در سوراخ های قفل کننده مجدد 130 درجه CCD در حالت قفل بازسازی در یک آنتورمی 14 درجه طراحی شده است. تمام نیل ها از پیچ های قفل کننده تیتانیوم 5.0 میلی متر استفاده می کنند و همچنین می توان از پیچ های قفل پایدار زاویه ای 5.0 میلی متر استفاده کرد تا تثبیت پایدار زاویه ای فراهم شود.

موارد کاربرد

سیستم FRN برای درمان شکستگی در بزرگسالان و نوجوانان (21-22 سال) که صفحات رشد در آن بسته شده است در نظر گرفته شده است. به طور خاص ، سیستم برای موارد زیر مشخص شده است:

  • شکستگی های سابتروکانتر
  • شکستگی های یک طرفه گردن / شافت
  • شکستگی های شفت ران
  • شکستگی های پاتولوژیک قریب الوقوع
  • Malunions and nonunions

ابزارها

سیم گاید چند سوراخ

برای قرار دادن دقیق سیم راهنما ، سیستم FRN یک راهنمای سیم چند سوراخ ارائه می دهد (شکل 1). اگر سیم راهنمای اول در موقعیت نادرستی قرار داده شود ، می توان سیم راهنمای دوم را از طریق یکی از سوراخ های اضافی در راهنمای سیم چند سوراخ در 5 میلی متر از سوراخ مرکزی وارد کرد. راهنمای سیم را می توان در مراحل 90 درجه چرخاند تا ورود سیم راهنمای دوم را تسهیل کند.

Femoral Recon Nail
شکل 1a-b دسته ، آستین محافظ و راهنمای سیم چند سوراخ (a). تصحیح موقعیت سیم راهنمای دوم با 5 میلی متر نسبت به سیم راهنمای اول (b).

لوله محافظ ریمر

یک لوله محافظ ریمر اختیاری وجود دارد که می تواند پس از باز شدن کانال ران در استخوان قرار گیرد. این ابزار برای کمک به محافظت از متافیز پروگزیمال در حین تغییر ریز و جلوگیری از بزرگ شدن نامطلوب نقطه ورود و یا تغییر اندازه دیواره جانبی استفاده می شود (شکل 2). لوله محافظ ریمر فقط با سرهای ریمر تا 12 میلی متر (برای نیل های 9 میلی متر ، 10 میلی متر و 11 میلی متر) قابل استفاده است.

Femoral Recon Nail
شکل 2a-b دسته مونتاژ شده با آستین محافظ ، لوله محافظ ریمر و تروکار (a). لوله محافظ ریمر برای محافظت از متافیز پروگزیمال درج شده است (b).

فناوری کلیک سریع حفظ خود

ابزارهای ارتوپدی باید بصری باشد تا به جراح و تیم های اتاق عمل اجازه دهد تا کاملاً روی بیمار و روش کار تمرکز کنند. سیستم FRN برای رفع نیاز به افزایش کارایی رویه در اتاق عمل طراحی شده است که در زیر توضیح داده شده است. فناوری QUICK CLICK Self Retaining برای اطمینان از مونتاژ سریع و موثر دسته قرار دادن به نیل(شکل 3) ، به طور بالقوه باعث بهبود کارایی جراحی و کاهش زمان OR طراحی شده است.

Femoral Recon Nail
شکل 3 تصویر QUICK CLICK Self-Retaining Technology بین پیچ گوشتی و پیچ اتصال و همچنین بین دسته قرار دادن و نیل.

دستگیره درج و دستگاه هدایت گاید وایر

قرار دادن سیم های راهنما برای پیچ های اتصال مجدد یک مرحله مهم در روش نیل گذاری است که بر موفقیت بالینی جایگذاری تأثیر می گذارد. دستگیره های درج رادیو شعله با نشانگرهای رادیوگرافی و دستگاه هدفمند سیم هدایتگر در قرار دادن سیم راهنما کمک می کنند (شکل 4 و 5) ، که می تواند زمان OR مورد نیاز را برای دستیابی به موقعیت های دقیق سیم راهنما کاهش دهد. این ابزارها به جراح اجازه می دهند مسیر پیش بینی سیم های راهنما را قبل از قرار دادن واقعاً شناسایی کند.

Femoral Recon Nail
شکل 4a-b دسته درج رادیو لوسنت با نشانگرهای رادیوگرافی در قرار دادن سیم راهنما کمک می کند (a). این امر به ویژه در نمای جانبی واقعی (تراز كردن محور گردن استخوان ران به موازات محور شافت ران) برای قرار دادن سیم راهنما در موقعیت صحیح (b) سودمند است.
Femoral Recon Nail
شکل 5 دستگاه هدفمند سیم هدایت اختیاری را می توان بر روی بازوی هدف قرار داد تا با تجسم مسیر مورد انتظار پیچ های مجدد در نمای AP ، به تنظیم ارتفاع ناخن کمک کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *