Medial High Tibial Plate (TomoFix Anatomical)

آشنایی با پلاک آناتومیکال های مدیال تیبیا (توموفیکس)

Medial High Tibial Plate (TomoFix Anatomical)

نسل جدید فناوری پلاک های TomoFix Anatomical

روش های درمانی با حفظ مفصل و به طور خاص استئوتومی مجدد در طی دهه گذشته بطور مداوم اهمیت پیدا کرده است. ترکیبی از عدم تطابق و آرتروز تک بخشی که اغلب در قسمت مدیال استخوان دیده می شود ، یک مشکل شایع است که در همه گروه های سنی ایجاد می شود. استئوتومی بالای استخوان درشت نی (HTO) یک روش ثابت برای درمان آرتروز زانو است و می تواند از طریق یک روش افزودنی گوه باز یا یک روش گوه بسته سطی انجام شود.

در سال 2001 ، گروه تخصصی زانو (KNEG) و AOTK با همکاری Synthes ، اولین سیستم استئوتومی valgisation تاج تیبیا با گوه باز جهان را با فیکساتور پلاک تأیید کردند. TomoFix نامگذاری شد و به مدت چهارده سال در زمینه حفظ مفصل و استئوتومی زانو به عنوان یک رهبر بازار جهانی باقی مانده است.

Medial High Tibial Plate (TomoFix Anatomical)
شکل 1: عکسبرداری از کاربرد پلاک HTO در همان بیمار. الف) نمای AP TomoFix MHT Standard نسل اول (پای راست). ب) AP TomoFix MHT Anatomical Left (پای چپ). ج) نمای جانبی TomoFix MHT Standard نسل اول (پای راست). د) نمای جانبی TomoFix MHT Anatomical Left (پای چپ).

در اوایل سال جاری ، AOTK نسل بعدی TomoFix را به صورت صفحه Medial High Tibial Plate تأیید کرد:

گونارتروز داخلی یا جانبی یک تکه ای با عدم تنظیم تراز استخوان درشت نی در پروگزیمال.
واریس ایدیوپاتیک یا پس از سانحه یا تغییر شکل والگوس در استخوان درشت نی پروگزیمال.
سیستم استئوتومی زانو TomoFix مبتنی بر فناوری پلاک لاکینگ قابل اعتماد (LCP) است که اتصالات پایدار زاویه ای بین پیچ ها و پلاک را امکان پذیر می کند. این پایداری زاویه ای امکان تثبیت استئوتومی را فراهم می کند.

TomoFix Anatomical Medial High Tibial Plate برای ایجاد تناسب آناتومیکی به صورت کانتور ساخته شده است. در مقایسه با TomoFix Standard و پلاک های مینی ، طراحی جدید برای کاهش برجستگی ایمپلنت طراحی شده است.

ویژگی های TomoFix

ویژگی ها عبارتند از:

شیب 5 درجه پلاک کمک می کند تا به طور موازی پلاک پروگزیمال نسبت به شیب فلات درشت نی کوچک تر (شکل 2) برسید

Medial High Tibial Plate (TomoFix Anatomical)
شکل 2: صفحه TomoFix MHT.


شکل پلاک جدید محل قرارگیری پلاک را به طرف میانی تسهیل می کند ، و پشتیبانی از لبه میانی خلفی فلات درشت نی را فراهم می کند. این عملکرد همچنین برای کمک به جلوگیری از آسیب عروق عصبی است
ناشی از برجستگی احتمالی پیچ (شکل 3)

Medial High Tibial Plate (TomoFix Anatomical)
شکل 3: شکل پلاک جدید تکیه گاه لبه میانی خلفی فلات درشت را تسهیل می کند.

پلاک TomoFix MHT به گونه ای طراحی شده است که استئوتومی های مایل کوچک و بزرگ را در خود جای دهد

ابزارها

نه تنها سیستم استئوتومی زانو TomoFix دارای یک پلاک MHT جدید با ویژگی های آناتومیک بیشتر است ، بلکه شامل ابزار جدید استئوتومی است که برای بهبود دقت جراحی و کارایی رویه در نظر گرفته شده است. ابزار دقیق جدید با پلاک های موجود استاندارد و مینی TomoFix Medial High Tibia سازگار است. در شکل 4 بیمار با تغییر شکل پس از سانحه پس از شکستگی پروگزیمال استخوان درشت نی (بعد از 6 هفته ای پس از جراحی گوه باز HTO در روش نزولی و تثبیت با پلاک تشریحی TomoFix MHT) نشان داده شده است.

Medial High Tibial Plate (TomoFix Anatomical)

استئوتومی بالای استخوان درشت نی یک روش از نظر فنی است. عوارض معمولاً شامل عدم تطابق پس از عمل ، اصلاح نادرست و آسیب به ساختارهای عصبی عروقی پشت استخوان درشت نی است. اصلاح عدم انطباق با زاویه مورد نظر با دقت یکی از عناصر اصلی جراحی است. ابزار جدید استخوان سازی TomoFix در نظر گرفته شده است تا به جراحان کمک کند تا خط استئوتومی را تعیین کرده و برش ثابت را در طول برش استئوتومی حفظ کنند. علاوه بر این:

بازوی هدف و راهنمای سیم K از قرار دادن سیم های K برای کمک به حفظ شیب استخوان درشت نی و هدف قرار دادن نقاط لولا پشتیبانی می کنند (شکل 5)
راهنمای اره به جراحان اجازه می دهد تا استئوتومی دوطرفه را تحت هدایت عکسبرداری انجام دهند (شکل 6)
جمع کننده رادیوسنت برای محافظت از ساختارهای عصبی عروقی خلفی هنگام اره در نظر گرفته شده است (شکل 7)

Medial High Tibial Plate (TomoFix Anatomical)
شکل 5: هدایت بازو و سیم K.
Medial High Tibial Plate (TomoFix Anatomical)
شکل 6: راهنمای اره.

Medial High Tibial Plate (TomoFix Anatomical)
شکل 7: فشرده کننده رادیوسنت.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *