نحوه دسترسی نیل گذاری شکستگی های پروگزیمال استخوان ران | Approach for nailing of proximal femoral fractures

خلاصه :

بیمار را به صورت دراز بخوابانید مطابق شکل تا تاج استخوان ایلیاک در معرض دید قرار گیرد ، زیرا برش باید کاملاً در ناحیه پروگزیمال باشد.
برش برای قرار دادن نیل باید روی “محور” خمیده (خط چین روی تصویر) کانال استخوان ران قرار داشته باشد. این تا حدودی خلاف آنچه انتظار می رود وجود دارد.
با ایجاد برش متناسب با مسیری که ابزارها و نیل باید طی کنند ، اجتناب از خطاهایی که ممکن است منجر به بازشدگی خارج از مرکز یا سوراخ شدن قشر شافت ران خلفی شود ، آسان تر است.

 Approach for nailing of proximal femoral

تعیین نقطه ورود به کانال فمور

توجه داشته باشید که بیشتر نیل های IM که برای شکستگی های تروکانتریک طراحی شده اند از طریق تروکانتر بزرگتر وارد می شوند و نه از حفره تروکانتریک.
نقطه ورود دقیق در تروکانتر بزرگ به طراحی نیل بستگی دارد. جراح باید با سیستم نیل گزاری انتخاب شده آشنا باشد.
تغییر شکل شکستگی (به طور معمول خم شدن) ممکن است تعیین محل ورود مورد نظر را دشوار کند. چیدمان مجدد استخوان ران پروگزیمال با پیچ ، که از طریق پوست قرار داده می شود ، راه حل های مفیدی است.
مخصوصاً برای نیل های بلند ، مهم است که محل برش و نقطه ورود تا حدودی در عقب قرار داشته باشد ، همانطور که در بالا توضیح داده شد ، روی “محور” قرار گیرد.

برش در محل


با لمس نوک تروکانتر بزرگ و محور استخوان ران برش را شروع کنید. در صورت لزوم با کمک عکسبرداری این موارد را روی پوست علامت گذاری کنید.

برش در محل

یک برش روی پوست 3-5 سانتی متری در ناحیه پروگزیمال به نوک تروجان بزرگ ایجاد کنید. همانطور که نشان داده شده است ، این کار در امتداد پروگزیمال محور خمیده شافت فمور قرار دارد. محل دقیق برش پوست به نوع دسته هندل یا نوع نیل مورد استفاده بستگی دارد.

Approach for nailing of proximal femoral

برش عمیق

برش سطحی
یک برش طولی مستقیم 3-8 سانتی متری در فاشیای عضله گلوتئوس ایجاد کنید که مرکز آن روی علامت پوست است.

Approach for nailing of proximal femoral

برش عمیق
فیبرهای عضله گلوتئوس ماکسیموس را با کالبد شکافی صاف تقسیم کنید تا به نوک تروکانتر دسترسی پیدا کنید ، که بهتر است با انگشت یا ابزار مشخص شود.

Approach for nailing of proximal femoral

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *