شایع ترین علت تعویض مفصل زانو

شایع ترین علت تعویض مفصل زانو
شایع ترین علت تعویض مفصل زانو

مفصل زانو

بزرگترین مفصل بدن انسان در ناحیه زانو وجود دارد که این روزها یکی از شایع ترین دردها، درد زانو می باشد که علت های بسیاری برای این درد وجود دارد. درد در ناحیه زانو دیگر مختص به سن و سال خاصی نمی باشد و متاسفانه جوان های بسیاری هستند که زودتر از پدر و مادر خود و حتی افرادی که دارای سن بالایی می باشند به این مسئله دچار می شوند.

متسفانه باید اینگونه عنوان کنیم که طبق آمار پزشکی در دسترس سالانه بیش از یک میلیون نفر هستند که تن به عمل جراحی تعویض مفصل زانو می دهند. بنابراین باید برای این عضو مهم و حساس بدن اقداماتی انجام شود که بتوان به نوعی از زانو درد و تعویض مفصل زانو پیشگیری کرد.

بهترین متخصص ارتوپد
آرتروز

تعویض مغفصل زانو

پیش تر عنوان کردیم که مفصل زانو از مهم ترین و به نوعی حساس ترین عضو بدن انسان می باشد که نیاز به مراقبت های بسیاری دارد تا در صورت آسیب دیدگی نیازی به تعویض آن وجود نداشته باشد. در ادامه مطلب امروز ما می خواهیم درباره شایع ترین علت تعویض مفصل زانو بیشتر با شما همراهان کلینیک زانو صحبت کنیم.

زمانی که زانو دچار آسیب دیدگی های جدی می شود نیاز است تا در اسرع وقت به بهترین متخصص ارتوپد مراجعه شود تا با بررسی های دقیقی که انجام می دهد بتواند نوع آسیب دیدگی در ناحیه زانو و مفصل زانو را تشخیص داده و راه های درمان صحیح را در پیش گیرید. این موضوع را به خوبی می دانید که درد زانو یکی از دردهای مفصلی می باشد که سبک زندگی شما را می تواند سخت و دشوار کند و در صورت نادیده گرفتن آن این امکان وجود دارد که مفصل زانو به طور کامل تخریب شده و نیاز باشد که شما عمل تعویض مفصل زانو را انجام داده و از یک مفصل مصنوعی برای ادامه زندگی خود استفاده نمایید.

شایع ترین علت تعویض مفصل زانو

برخی از آسیب های ورزشی همچون پارگی رباط مینیسک و آسیب های غضروفی مواردی هستند که باعث می شوند مفصل زانو تخریب شود و در نهایت نیاز به جراحی مفصل زانو برای فرد به و جود می آید و باید بگوییم که در چنین شرایطی تعویض مفصل زانو راه حل مناسب برای درمان زانو درد می باشد.

هنگامی که مفصل زانو شما تخریب می شود می توانید با داروهای مناسب که بهترین متخصص ارتوپد برای شما تجویز کرده است روند درمان را در پیش بگیرید تا حتی المکان نیازی به عمل جراحی نداشته باشید..

اما از شایع ترین علت تعویض مفصل زانو باید به بیماری آرتروز اشاره کنیم. تخریب شدن مفصل زانو بیشتر مواقع به علت بالا رفتن سن و ابتلا به بیماری آرتروز افزایش پیدا می کند. یعنی وقتی به مرور زمان با افزایش سن غضروف مفصل تخریب شده و در اثر آن آرتروز ایجاد می شود، مفصل دردناک شده، فرد دچار اختلال حرکتی و تغییر شکل مفصل زانو خواهد شد. اگر بیماری آرتروز در شما پیشرفت کرده باشد و به روش دارو درمانی نتوانسته باشید روند را کاهش دهید این امکان وجود دارد که با تشخیص بهترین متخصص ارتوپد در شیراز مجبور باشید که جراحی تعویض مفصل زانو انجام دهید.

از دیگر مواردی که می توانند دلیل بر تخریب مفصل زانو و تعویض آن شوند می بایست به بیماری ها همچون بیماری های روماتیسمی مانند آرتریت روماتوئید یا همان روماتیسم مفصلی یا سایر بیماری های التهابی اشاره کرد.

بهترین متخصص ارتوپد
جراحی مفصل زانو

در مقاله امروز سعی کردیم تا شما را با شایع ترین علت تعویض مفصل زانو آشنا کنیم. درباره اینکه چرا نیاز به تعویض مفصل زانو پیدا می کنید نیز به اختصار توضیح دادیم.

شما متوجه این موضوع شدید که آرتروز از جمله مواردی است که  باعث تورم و التهاب مفصل های بزرگ در بدن می شود که برخی از این آسیب ها می تواند به علت تصادف های ناگهانی به وجود آید و به مفصل زانو آسیب رسانده و یاعث تخریب شدن آن ها شود در نهایت فرد نیاز به تعویض مفصل زانو پیدا کند.

سنی که بیشتر پزشکان برای مبتلا شدن به آرتروز مشخص کرده اند 45 تا 50 سالگی در خانم ها و 55 تا 60 سالگی در آقایان می باشد. البته به این به این معنا نمی باشد که تنها افراد مبتلا به آرتروز در خطر تعویض مفصل زانو قرار دارند، نه افراد بسیاری هستند که به این بیماری مبتلا نیستند ولی به علت آسیب های شدید که به زانو و ناحیه مفصل آنها وارد شده است مجبور به این عمل جراحی شده اند.

درس:شیراز بلوار کریم خان زند نبش ک 42 ط فوقانی فروشگاه کوثر شرکت پزشکی طب دائم

جهت مشاوره وخرید تجهیزات پزشکی طب دائم در ارتباط باشید .

شماره تماس:09046285161

اینستاگرام:tebdaem

ادرس:شیراز بلوار کریم خان زند نبش ک 42 ط فوقانی فروشگاه کوثر شرکت پزشکی طب دائم

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *