خرید انواع پیچ وپلاک های ارتوپدی با طب دائم

پیچ وپلاک ارتوپدی طب دائم 1402

خرید انواع پیچ وپلاک های ارتوپدی با طب دائم

شرکت پزشکی طب دائم در زمینه انواع پیچ و پلاک های ارتوپدی فعالیت دارد .

پلاک ارتوپدی

پلاک های ارتوپدی کلا به دو دسته lcp , dcp تقسیم میشود که lcp داری رزوه است و dcp ان رزوه ندارد .

پلاک ها اناتومیکال پلاک هایی هستند که شکل و نام ان ها شبیه بدن انسان و دقیقا جایگاه ان ها در بدن مشخص است و شکل ان قسمت از بدن است که مورد شکستگی قرار گرفته است و غیر اناتومیکال ها به این شکل هستند که در هر جای بدن جای میگیرند .

اناتومیکال ها د قسمت های تبیا فمور هموروس و…. هستند که به صورت لترال و مدیال داخلی و خارجی و یا دیستال و پروگزیمال که دور و نزدیک بودن را مشخص می کند هستند و از انواع غیر اناتومیکال ها می توان به مینی سنگین و سبک اشلره داشت.

ایمپلنت ارتوپدی یک وسیله پزشکی است که برای جایگزینی مفصل یا استخوان از دست رفته یا حمایت از استخوان آسیب دیده ساخته می شود.[ ایمپلنت پزشکی عمدتاً با استفاده از فولاد ضد زنگ و آلیاژهای تیتانیوم برای استحکام ساخته می شود و پوشش پلاستیکی که روی آن انجام می شود به عنوان یک غضروف مصنوعی عمل می کند. آلیاژها، اگرچه اخیراً روی نیز مورد بررسی قرار گرفته است در حال حاضر، استفاده از فلزات قابل جذب زیستی به عنوان ایمپلنت‌های تثبیت شکستگی است. 
 در طی جراحی استخوان های شکسته از طریق تثبیت داخلی، قطعات استخوان ابتدا به حالت طبیعی خود کاهش می یابند سپس با کمک فیکساتورهای داخلی مانند صفحات، پیچ ها، میخ ها، پین ها و سیم ها در کنار هم نگه داشته می شوند.
تیتانیوم و آلیاژهای تیتانیوم

تیتانیوم  و استیل فلز رایجی است که برای کاشت در جراحی ارتوپدی استفاده می شود. در حالی که تیتانیوم یک عنصر فلزی است، اکثر "ایمپلنت های تیتانیوم" ارتوپدی در واقع آلیاژ هستند. این آلیاژها معمولاً ترکیبات اختصاصی هستند - از سازنده ای به سازنده دیگر متفاوت است. برای این مقاله، همه آنها را از نزدیک به هم مرتبط می‌دانیم و در مورد آنها بحث می‌کنیم. خواص فیزیکی (زیر) تیتانیوم را به ماده ای مطلوب در کاربردهای ارتوپدی تبدیل می کند.

کاربردهای رایج

تیتانیوم یک ماده رایج در انواع ایمپلنت های ارتوپدی است. بیشتر اجزای کل ساقه فمور لگن از آلیاژ تیتانیوم ساخته شده اند. همین امر را می توان در مورد اکثر ساقه های آرتروپلاستی کامل شانه نیز گفت. علاوه بر این، تقریباً تمام میله‌های درون مدولاری مورد استفاده در حال حاضر از آلیاژ تیتانیوم تشکیل شده‌اند. سیستم‌های آبکاری فولاد ضد زنگ سنتی برای دهه‌ها برای تثبیت شکست مورد استفاده قرار گرفته‌اند. بسیاری از جراحان می توانند صفحات و پیچ های فولادی ضد زنگ یا تیتانیوم را انتخاب کنند. تحقیقات زیادی در مورد کاهش چسبندگی باکتری ها به تیتانیوم انجام شده است که ممکن است بیشتر مستعد چسبندگی باشد. آنها همچنین در انواع کاربردهای جراحی ستون فقرات، از جمله برخی از پیچ های پدیکول، میله ها، و دستگاه بین بدن استفاده می شوند.
فعالیت بیولوژیکی مربوطه

مواد کاشته‌شده، به‌ویژه آن‌هایی که قرار است برای طول عمر میزبان نگهداری شوند، باید از نظر بیولوژیکی خنثی یا تقریباً از نظر بیولوژیکی خنثی شوند. به عنوان مثال، اگر ماده ای کاشته شود که می تواند متابولیزه شود (به مواد بخیه قابل جذب در زیر مراجعه کنید)، بدن به راحتی خواص مکانیکی ماده را تغییر می دهد. این عواقب طولانی مدت غیرقابل پیش بینی و تا حدودی اجتناب ناپذیر مرتبط با کاشت را ایجاد می کند. به طور مشابه، موادی که مستعد اکسیداسیون هستند یا ذرات فعال بیولوژیکی آزاد می کنند نامطلوب هستند.

تیتانیوم، بر خلاف این نمونه ها، به طور قابل پیش بینی در هنگام کاشت اکسید می شود. تیتانیوم اکسید شده یک لایه بسیار نازک از تیتانیوم اکسید شده ایجاد می کند که برای پوشش ایمپلنت عمل می کند. این لایه از نظر بیولوژیکی بی اثر است. مزایای این شامل مکانیک حفظ شده و قابل پیش بینی مواد، عدم پاسخ بیولوژیکی میزبان، و پایداری طولانی مدت مواد است.

پیچ ارتوپدی

انواع پیچ های موجود در طب دائم که در عمل های پیچ و پلاک مورد استفاده قرار میگیرد که به نام های لاک کورتیکال و کنسلوس هستند . که در سایز های مختلف موجود میباشد و با جهبه ست هم ارئه داده میشود .

در این مقاله اول، ما روی پیچ‌هایی که در تثبیت و فشرده‌سازی استخوان استفاده می‌شوند، تمرکز می‌کنیم. برای درک انواع مختلف پیچ ها و نحوه عملکرد آنها، شروع با “آناتومی” مفید است. یک پیچ از یک سر، یک شفت، رزوه هایی که شفت را احاطه کرده اند و یک نوک تشکیل شده است.

سر پیچ به ما این امکان را می دهد که پیچ را با پیچ گوشتی جلو ببریم، اما همچنین از فرو رفتن کامل آن در استخوان جلوگیری می کند – یک ویژگی مفید زمانی که هدف ما فشرده کردن قطعات به هم است.

شفت را می توان با قطر هسته (قطر باریکترین قسمت رزوه ای یا جایی که رزوه ها از شفت بیرون می آیند) یا با قطر نخ (قطر پهن ترین قسمت رزوه دار یا لبه بیرونی رزوه ها) اندازه گیری کرد. رزوه های روی شفت در تعیین “قدرت خروجی” پیچ بسیار مهم هستند. هرچه قطر رزوه بیشتر باشد، تماس بیشتری با استخوان خواهند داشت و در نتیجه پیچ در برابر جابجایی مقاومت بیشتری خواهد داشت. گام رزوه ها نشان می دهد که چگونه رزوه ها از هم جدا شده اند، که تعیین کننده مسافتی است که پیچ با هر چرخش طی می کند.نوک پیچ نیز می تواند خواص مختلفی داشته باشد. برای پیچ‌های بدون خودکاری و غیر خود سوراخ‌کن، ترتیب عملیات به این صورت است که یک سوراخ مته ایجاد کنید، کانال‌هایی را برای رزوه‌های خود با وسیله‌ای به نام شیر ایجاد کنید و سپس پیچ خود را وارد کنید. از سوی دیگر، یک پیچ خودکار می‌تواند درست پس از ایجاد سوراخ مته وارد شود – این یک نوک تیز و بالدار دارد که به آن اجازه می‌دهد کانال‌های رزوه خود را برش دهد. برخی از پیچ‌ها حتی خود مته‌شونده هستند، بنابراین می‌توانید آنها را مستقیماً به داخل استخوان بدون سوراخ مته اولیه هدایت کنید.

آناتومی یک پیچ.اکنون که برخی از اجزای اصلی پیچ را می‌شناسیم، می‌توانیم چند نوع مختلف پیچ را درک کنیم:

پیچ‌های کورتیکال: این پیچ‌ها به طور کامل در امتداد شفت رزوه می‌شوند و گام کوچک‌تری نسبت به نمونه‌های اسفنجی خود دارند. خود نخ ها کوچک هستند، بنابراین نسبت رزوه به قطر هسته آنها کاهش می یابد، که به آنها کمک می کند تا داخل استخوان غشای متراکم لنگر بیاورند.
پیچ های اسفنجی: بر خلاف پیچ های کورتیکال، پیچ های اسفنجی دارای نسبت رزوه به قطر هسته بزرگ هستند، به طوری که رزوه های درشت آنها می توانند در استخوان اسفنجی نرم لنگر بزنند. آنها اغلب تا حدی رزوه می شوند، به این معنی که قسمت اول شفت آنها بدون رزوه است، و به آنها اجازه می دهد تا به عنوان یک پیچ تاخیری عمل کنند (در این مورد در یک لحظه بیشتر توضیح می دهیم!) نکته قابل توجه این است که پیچ های اسفنجی نیز به خودی خود ضربه می خورند و به رزوه ها این امکان را می دهند که به یک رزوه برسند. چون پیچ در استخوان رانده می شود، چسبندگی بهتری داشته باشد.

پیچ های کانوله شده: تکنیک سلدینگر را از چرخش جراحی عمومی خود به یاد دارید؟ همین ایده اینجا یک پیچ کانوله شده در داخل توخالی است و به آن اجازه می دهد تا روی سیم K که در موقعیت صحیح قرار گرفته است وارد شود. در حالی که این پیچ‌ها را می‌توان با دقت بیشتری نسبت به پیچ‌های بدون کانوله قرار داد، این امر با کاهش قدرت کشش کمی همراه است.
پس پیچ ها چه کاری می توانند برای ما انجام دهند؟ یکی از اصول بسیار مهم در فیکساسیون ارتوپدی، تکنیک لگ اسکرو است. یک پیچ تاخیری دو تکه استخوان را به هم فشرده می کند که می تواند به چند روش مختلف انجام شود. ما قبلاً هنگام بحث در مورد پیچ ​​اسفنجی به این نکته اشاره کردیم: از آنجایی که تا حدی رزوه است، هنگامی که پیچ به داخل استخوان رانده می شود، قسمت رزوه دار استخوان را فقط در سمت دور شکستگی درگیر می کند و آن را به سمت نزدیکتر می کشد، جایی که بخش بدون نخ درگیر نشده است. آن را مانند یک قلاب ماهی که به نخی آویزان از چوب ماهیگیری متصل است، در نظر بگیرید: هر چرخش پیچ تاخیری برای راندن آن به استخوان مانند چرخیدن در نخ است تا قلاب (و ماهی شما) را به میله نزدیک کند، یا قطعات پروگزیمال و دیستال استخوان به هم نزدیک تر می شوند.

در حالی که فشرده سازی با استفاده از تکنیک لگ اسکرو عملکرد مهم پیچ ها است، آنها می توانند از راه های دیگری نیز به ما کمک کنند. پیچ‌ها نیازی به فشرده‌سازی ندارند – برای مثال، یک پیچ syndesmotic که در طول ORIF مچ پا قرار داده می‌شود، به سادگی syndesmosis را در کنار هم نگه می‌دارد تا امکان بهبودی ایجاد شود. البته می‌توان از پیچ‌ها برای ثابت کردن صفحات به استخوان نیز استفاده کرد ()، و می‌توانند به نزدیک‌تر کردن صفحه به استخوان کمک کنند، یا در مورد پیچ‌های قفل، به سادگی قفل شوند. صفحه برای تثبیت سازه تثبیت. این پیچ های قفلی دارای سرهای رزوه ای هستند تا مطمئن شوید که مستقیماً روی صفحه محکم شده اند. آیا پیچ های فکری فقط در رفع شکستگی استفاده می شود؟ دوباره فکر کنید – آنها همچنین می توانند برای تثبیت بافت نرم به استخوان استفاده شوند. به عنوان مثال، در بازسازی ACL.

بنابراین، اکنون که برخی از دانش‌های اولیه را “دریل” کرده‌ایم، بعید است دفعه بعد که در مورد تکنیک‌های تاخیر در OR از شما سوال شد، “گم کنید”! اگر این مقاله شما را به یادگیری بیشتر در مورد پیچ‌ها و سایر ایمپلنت‌ها سوق می‌دهد

شرکت پزشکی طب دائم

جهت مشاوره و خرید با ما در ارتباط باشید .

شماره تماس 09046285161

اینستاگرام : TEB DAEM

ادرس : شیراز بلوار کریم خان زند نبش ک 42 زند ط فوقانی فروشگاه کوثر شرکت پزشکی طب دائم

https://tebdaem.com/wp-admin/post.php?action=edit&post=6309

https://tebdaem.com/wp-admin/post.php?action=edit&post=12019

https://tebdaem.com/wp-admin/post.php?action=edit&post=96467

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *