کمردرد در بارداری | علائم و درمان

کمردرد در بارداری | علائم و درمان

کمردرد در دوران بارداری به خصوص در مراحل اولیه بسیار شایع است. در دوران بارداری، رباط های بدن شما به طور طبیعی نرم تر می شوند و شما را برای زایمان آماده می کند. این می تواند به مفاصل کمر و لگن شما فشار وارد کند که می تواند باعث کمردرد شود.

کمردرد در دوران بارداری خطرناک است؟

کمر درد در دوران بارداری طبیعی است.

کمردرد معمولاً بخشی طبیعی از بارداری است. اما در برخی موارد، می تواند نشانه مشکلات جدی مانند زایمان زودرس یا عفونت دستگاه ادراری باشد. کمردردی که با تب، سوزش در هنگام ادرار یا خونریزی واژینال همراه است را نباید نادیده گرفت.

تسکین درد کمر در دوران بارداری

زانوهای خود را خم کنید و پشت خود را صاف نگه دارید وقتی چیزی را از روی زمین بلند می کنید یا از روی زمین بلند می شوید از بلند کردن اجسام سنگین و حرکت دادن پاهای خود در هنگام چرخش خودداری کنید تا از چرخش ستون فقرات خود جلوگیری کنید، کفش های صاف بپوشید تا به طور یکنواخت وزنتان پخش شود. هنگام حمل در هنگام خرید سعی کنید وزن خود را بین 2 کیسه متعادل کنید.
مخصوصاً در اواخر بارداری ماساژ یا حمام آب گرم داشته باشید از تشکی استفاده کنید که به درستی از شما حمایت می‌کند – می‌توانید یک تکه تخته سخت را زیر یک تشک نرم قرار دهید تا سفت‌تر شود، پاراستامول برای تسکین کمردرد در دوران بارداری، مگر اینکه پزشک عمومی یا ماما نگوید.

چه زمانی برای کمردرد در بارداری به پزشک مراجعه کنید؟

اگر کمردرد شما بسیار دردناک است، با پزشک عمومی یا ماما صحبت کنید. آنها ممکن است بتوانند شما را به یک فیزیوتراپیست زنان و زایمان در بیمارستان ارجاع دهند، که می تواند به شما توصیه کند و ممکن است برخی از تمرینات مفید را پیشنهاد کند.

تمرینات مخصوص درد کمر در دوران بارداری

کمردرد در دوران بارداری با تمرینات زیر تسکین پیدا خواهد کرد:

تمرینات مخصوص درد کمر در دوران بارداری

از چهار دست و پا شروع کنید و زانوها را زیر باسن، دست ها زیر شانه ها، انگشتان رو به جلو و عضلات شکم را بلند کنید تا کمرتان صاف بماند.

تمرینات مخصوص درد کمر در دوران بارداری

ماهیچه های شکم خود را بکشید و پشت خود را به سمت سقف بالا بیاورید، اجازه دهید سر و کفل به آرامی به سمت پایین شل شوند – اجازه ندهید آرنج هایتان قفل شوند و فقط پشت خود را تا جایی که راحت می توانید حرکت دهید.

تمرینات مخصوص درد کمر در دوران بارداری

چند ثانیه نگه دارید سپس به آرامی به حالت جعبه برگردید – مراقب باشید که پشت خود را خالی نکنید، همیشه باید به حالت صاف و خنثی برگردد.

این کار را 10 بار به آرامی و ریتمیک انجام دهید تا عضلاتتان سخت کار کنند و کمرتان را با دقت حرکت دهید. انجام کلاس‌های یوگای قبل از تولد یا آکواناتال (کلاس‌های ورزش ملایم در آب) با یک مربی واجد شرایط نیز می‌تواند به ساخت عضلات برای حمایت بهتر از کمر کمک کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *