زانو درد عصبی و عوامل آن

زانو درد عصبی | علت و درمان آن

زانو درد عصبی چیست؟

شما تقریباً در هر قسمت از بدن خود دارای اعصاب هستید و آنها اجازه می دهند سیگنال ها به مغز و از مغز ارسال شوند. با این حال، اعصاب همچنین ممکن است تحریک یا تحت فشار قرار گیرند که می تواند منجر به درد شود.

زانوها قسمتی از بدن هستند که اغلب دردناک می شوند و مطالعات پزشکی نشان می دهد که تا 25 درصد از بزرگسالان به درد مکرر زانو مبتلا می شوند. زانو درد عصبی یکی از مسائلی است که می تواند منجر به درد در زانو شود. خوشبختانه، یک فیزیوتراپیست می تواند به شما کمک کند تا در مورد مشکلات رایجی که باعث درد عصبی در زانو می شوند، آشنا شوید.
و می توانند به شما در درمان زانو درد نیز کمک کنند.

در این پست علت و درمان زانو درد عصبی را بررسی می کنیم.

علائم زانو درد عصبی چیست ؟

تغییرات حسی در ران، زانو یا ساق، مانند کاهش حس، بی حسی، گزگز، سوزش یا درد. ضعف زانو یا ساق پا، از جمله دشواری در بالا و پایین رفتن از پله ها – به خصوص پایین آمدن، همراه با احساس جابجایی یا خمیدگی زانو.تحریک عصبی در سطح پایین ممکن است همیشه به عنوان درد پشت یا پا احساس نشود. اعصاب گیر کرده همچنین می تواند باعث شود که عضلات شما به درستی کار نکنند و محافظت لازم از مفاصل زانو را از بین ببرند و باعث ناراحتی شوند. این درد همچنین ممکن است به صورت گزگز یا بی حسی در پاها و پاها ظاهر شود.

علت های زانو درد عصبی

1-سیاتیک – این مشکل زمانی رخ می دهد که عصب سیاتیک که از کمر شما به پاهای شما کشیده می شود، تحت فشار قرار گرفته یا تحریک شده باشد. شایع ترین علامت سیاتیک یک درد سوزش یا تکان دهنده است که می تواند در تمام طول عصب آسیب دیده جاری شود.

2-آسیب های رباط زانو – شاخه ای از عصب سیاتیک که عصب پرونئال نامیده می شود، در اطراف بیرون زانو قرار دارد. آسیب رباط زانو می تواند منجر به التهاب در بافت نرم زانو شود. به نوبه خود، التهاب می تواند باعث گیرکردن عصب پرونئال شود و به دردی که در زانو احساس می کنید بیفزاید.

3-فعالیت ها و فشار روزانه – راه های دیگری وجود دارد که عصب پرونئال می تواند تحت فشار قرار گیرد یا تحریک شود. بسیاری از این ها فعالیت هایی هستند که مردم هر روز انجام می دهند. به عنوان مثال، روی هم زدن پاها روی زانو می تواند باعث گیرکردن عصب پرونئال شود. همچنین افرادی که زمان زیادی را به حالت چمباتمه می گذرانند، در معرض خطر بیشتری برای نیشگون گرفتن این عصب هستند.

درمان زانو درد عصبی

فیزیوتراپیست برای درمان درد عصبی زانو چه کاری می تواند انجام دهد؟ روش های درمانی زیادی وجود دارد که فیزیوتراپیست می تواند برای درمان زانو درد ناشی از عصب استفاده کند. برخی از تکنیک هایی که درمانگر شما ممکن است برای کمک به شما استفاده کند عبارتند از:

  • تمرینات درمانی با هدف تقویت عضلات اطراف زانو و کاهش فشار از روی عصب تحت فشار.
  • استفاده از کفش و ارتز برای کمک به رفع مشکلات راه رفتن.
  • تحرک بافت نرم که می تواند به کاهش تنش در بافت نرم اطراف زانو کمک کند.
  • داروهای مسکن بدون نسخه: هر دارویی که التهاب را کاهش دهد می تواند علائم شما را بهبود بخشد، مانند داروهای ضد التهابی مانند ایبوپروفن و ناپروکسن.
  • استفاده از کیسه گرما یا یخ.
  • تزریق کورتون
  • عمل جراحي
  • فیزیوتراپی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *