اپلیکیشن ها به کمک حرکت درمانی کودکان می آیند

اپلیکیشن ها به کمک حرکت درمانی کودکان می آیند

مصاحبه با فابین اربن، دانشجوی UX-Design در دانشگاه علوم کاربردی مونیخ، گیمیفیکیشن در توانبخشی روز به روز محبوب تر می شود. گیم فیکشین یا همان بازی درمانی به کودکان کمک می کند تا اختلالات حرکتی خود را به کمک بازی های حرکتی درمان کنند.

با این حال، طراحی بازی هایی که انگیزه و تعامل را افزایش می دهند، آسان نیست.
فابین اربن دانشجوی دانشگاه علوم کاربردی مونیخ است که این چالش را پذیرفت و در یک گروه هدف دشوار زندگی کرد: کودکان. به عنوان بخشی از پروژه KORA، که مختصر عبارت «ارتز فعال ارزان قیمت برای توانبخشی و تجزیه و تحلیل اختلالات حرکتی در کودکان» است، او یک برنامه بازی ایجاد کرد تا به کودکان کمک کند رفتار حرکتی خود را به شیوه ای بازیگوش بهبود بخشند.

اپلیکیشن ها به کمک حرکت درمانی کودکان می آیند

در این مصاحبه با ، او هدف پروژه را توضیح داد، جنبه های مهم این طراحی اپلیکیشن خاص را توضیح داد.
و پتانسیلی که او در دیجیتالی کردن دستگاه های کمکی می بیند را آشکار کرد.

هدف توسعه ارتز فعال موثر برای توانبخشی و تجزیه و تحلیل اختلالات حرکتی کودکان. همراه با برنامه KORA، ما می خواهیم این امکان را برای کودکان، والدین و مراقبین آنها فراهم کنیم تا رفتار حرکتی را به شیوه ای بازیگوش آموزش دهند. شما یک طراح UX هستید.


چه انگیزه ای شما را به ایجاد اپلیکیشنی برای کودکان تشویق کرد که آموزش راه رفتن را تشویق می کند؟

اربن: طراحی فقط این نیست که اشیا را زیبا جلوه دهد. طراحی همچنین می تواند زندگی ما را از بسیاری جهات آسان تر کند زیرا می تواند مشکلات پیچیده را حل کند. به عنوان یک طراح، شما اغلب یک واسطه بین گروه های مختلف هستید و سعی می کنید بهترین و موثرترین راه حلی را بیابید که دغدغه های همه طرفین را برآورده کند. پروژه تحقیقاتی KORA به من این فرصت را داده است که از کودکان آسیب دیده، والدین و مراقبان آنها در حین هدایت درمان حمایت کنم.

چگونه والدین یا فیزیوتراپیست ها می توانند پیشرفت کودک را ردیابی و نظارت کنند؟

اربن: اختلالات حرکتی شرایط عصبی هستند که به ندرت یک شبه ایجاد می شوند. این یک روند تدریجی است که نمی توان انتظار داشت والدین بلافاصله متوجه آن شوند. همچنین رشد و پیشرفت کودکان با سرعت خود در یک چارچوب مشخص کاملاً طبیعی است.
به همین دلیل است که متخصصانی مانند فیزیوتراپیست ها پیشرفت رشد کودک را در طول ماه ها یا حتی سال ها پیگیری می کنند. ما می خواهیم با ردیابی ارتز رفتار حرکتی و ارائه نمایشی بصری از داده ها برای والدین، پزشکان و فیزیوتراپیست ها، یک مزیت درمانی و تشخیصی اضافی ارائه دهیم.
این به شما امکان می دهد تا به سرعت ببینید که کودک دقیقا چگونه با پای خود فرود آمد یا در مقایسه با روز قبل چند الگوی حرکتی صحیح وجود دارد. شش بازی برای کودکان سه تا شش ساله وجود دارد. این سنی است که کودکان گام های بزرگی در رشد برمی دارند.

چگونه بازی ها را برای کودکان این گروه سنی جذاب و انگیزشی کردید؟ اربن: ابتدا باید به این نکته اشاره کنیم که هر کودکی متفاوت است. اگرچه می‌خواهیم به هر کودک بازی‌ای ارائه دهیم که سرگرم‌کننده باشد و به طور همزمان بهترین مزیت درمانی را ارائه دهد، اما همیشه امکان‌پذیر نیست.
توسعه و آزمایش شش بازی اول به ما اولین فرصت را برای مقابله با این مشکل می دهد. این بازی‌ها بر روی چهار کودک سه تا شش ساله با ترتیب‌های متوالی مختلف آزمایش شدند. برای بچه ها مهم است که راحت باشند و ابتدا شما را بشناسند. البته،این امر تحت نظارت و با رضایت والدین یا قیم قانونی انجام می شود. برخی از کودکان در موقعیت‌ها یا افراد ناآشنا گرم نمی‌شوند و در بازی با کسی که به تازگی ملاقات کرده‌اند محتاط هستند. اگر یک محیط ناآشنا به این تنظیمات اضافه کنید،بچه ها به سرعت با تجربیات جدید بیش از حد تحریک می شوند و تمرکز روی بازی ها برایشان مشکل است. به همین دلیل است که من بازی‌ها را با بچه‌ها در خانه‌شان آزمایش کردم و قبل از شروع فرآیند تست، مدتی را با آنها گذراندم. این به آنها فرصت داد تا با من و بالعکس آشنا شوند.

همچنین به شما این امکان را می دهد که نگاهی اجمالی به شخصیت کودک داشته باشید. اغلب اوقات با خواندن زبان بدن آنها در عرض چند ثانیه متوجه می شوید که آیا آنها از انجام یک بازی لذت می برند یا خیر.

چه امکانات و فرصت هایی برای این نوع حرکت درمانی در سال های آینده می بینید؟ اربن: امیدوارم پتانسیل این نوع درمان کمکی محقق شود.
ایده جایگزینی درمان متعارف نیست، بلکه به کودکان و والدین این امکان را می دهد که درمان را در خارج از مطب پزشکی به شیوه ای ساده و بازیگوش ادامه دهند. دیجیتالی شدن وسایل کمکی برای زندگی روزمره و پتانسیل آنها به پایان نرسیده است!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *