درمان مغناطیسی سرطان سینه

درمان مغناطیسی به منظور کاهش عوارض شیمی درمانی سرطان سینه

سرطان سینه عامل اصلی مرگ مرتبط با سرطان برای زنان در سراسر جهان است. در حالی که شیمی درمانی درمان جریان اصلی برای سرطان سینه است، بیش از 50٪ از زنان تحت شیمی درمانی حداقل یک عوارض جانبی مربوط به شیمی درمانی را تجربه خواهد کرد.

گاهی اوقات، عوارض جانبی می تواند به اندازه ای شدید باشد که بیماران نیاز به پایان دادن به درمان زود هنگام دارند یا پزشکان باید مقدار شیمی درمانی را کاهش دهند، و این می تواند بیماری آن ها را بدتر کند. قرار گرفتن طولانی مدت در معرض دز های بالای عوامل شیمی درمانی نیز می تواند منجر به مقاومت در برابر شیمی درمانی شود.

یک تیم از محققان از دانشگاه ملی سنگاپور (NUS) پیشگام درمان مغناطیسی جدید – تحویل داده شده با استفاده از سیستم OncoFTX – که به عنوان یک همراه درمانی موثر به شیمی درمانی به منظور افزایش نتیجه درمان برای سرطان سینه عمل می کند. “تکنولوژی مغناطیسی ما باعث تحریک تنفس اکسیژن سلولی برای تولید انرژی می شود. در برخی از سرطان ها با نرخ تنفس بالا – مانند تومور پستان – پالس های مغناطیسی باعث سلول های سرطانی از بین روند. خوشبختانه بافت های سالم در نزدیکی سرطان قادر به تحمل افزایش نرخ تنفسی، بدون عواقب بیمار هستند. بنابراین سیستم OncoFTX برای سرطان انتخابی تر از شیمی درمانی معمولی یا پرتودرمانی است. مهم این است که این درمان محلی، غیر تهاجمی و بدون درد است.»

این یافته های تحقیقاتی در مجله علمی Frontiers in Oncology منتشر شد.

آسوک پروفسور فرانکو-اوبرگن افزود: امید نهایی این است که ترکیب آنقدر موثر باشد که اتکا به شیمی درمانی و عوارض جانبی شیمی درمانی مرتبط با آن را کاهش دهد، همان طور که مطالعات پیش بالینی منتشر شده ما پیشنهاد کرده اند، اما همچنان در کارآزمایی های انسانی نشان داده می شود.

هر جلسه از درمان مغناطیسی شامل افشای تومور سینه به یک میدان مغناطیسی پالسی در قدرت 3 میلی تسلا, به مدت یک ساعت. این دامنه میدانی حدود ۵۰ برابر بیشتر از دامنه میدان مغناطیسی زمین است، اما ۱۰ برابر کوچکتر از تصویربرداری رزوننس مغناطیسی معمولی است. آزمایش های ایمنی و اثربخشی قریب الوقوع بهترین فرکانس درمانی را برای بیماران مبتلا به سرطان سینه تعیین خواهد کرد.

در مطالعه اخیر خود، تیم NUS کشف کرد که سلول های سرطانی که سطح بالایی از TRPC1 را بیان می کنند – یک ژن ایجاد کننده سرطان مرتبط با انواع مختلف سرطان ها، مانند سرطان پستان، سرطان لوزالمعده، گلیوبلاستوما مولتی فرم، سرطان ریه، سرطان کبد، مولتیپل میلوما، و سرطان تیروئید – در برابر درمان مغناطیسی آسیب پذیرتر هستند. از این رو، بیان TRPC1 بالا می تواند برای شناسایی بیمارانی که برای درمان ترکیبی شامل درمان مغناطیسی و عوامل شیمی درمانی انتخاب شده مانند دوکسوربیسین (آدریامیسین) مناسب هستند، مورد استفاده قرار گیرد.

تیم NUS همچنین از طریق مطالعات آزمایشگاهی و پیش بالینی نشان داده بود که ترکیبی از قرار گرفتن در معرض میدان مغناطیسی پالسی و داروی شیمی درمانی دوکسوربیسین در کاهش اندازه تومورهای سرطان پستان موثر است. آسوک پروفسور فرانکو-اوبرگان در این باره اظهار نظر کرد: «سلول های سرطانی ذاتاً ناپایدار هستند چرا که در وضعیت ثابتی از فاجعه متابولیک قرار دارند. سیگنال مغناطیسی سرطان پستان ما باعث تحریک مسیر TRPC1-میتوکندری، افزایش تولید رادیکال های آزاد اکسیژن و در نتیجه زوال نهایی سلول های سرطانی می شود.”

تیم تحقیقاتی برای اعتبار بیشتر یافته های خود قصد دارد در نیمه دوم سال ۲۰۲۲ با همکاری موسسه ملی سرطان دانشگاه سنگاپور (NCIS) در بیمارستان دانشگاه ملی، دست به یک کارآزمایی ایمنی اول در انسان شود. انتظار می رود کارآزمایی بالینی یک ساله حدود ۳۰ بیمار مبتلا به سرطان پستان را درگیر کند که در ترکیب با شیمی درمانی تحت درمان مغناطیسی قرار خواهند گرفت.

دکتر جولین لیم، مشاور، گروه هماتولوژی-انکولوژی، NCIS، گفت: “ما نتایج تشویق کننده ای از مطالعات پیش بالینی را مشاهده کردیم که بهبود در کوچک شدن محلی تومور پستان را نشان می دهد. این مطالعه اول در انسان به تعیین ایمنی این درمان در بیماران کمک خواهد کرد، هم به تنهایی و هم در ترکیب با شیمی درمانی داده می شود. هدف بلند مدت ما ایجاد ایمنی و اثربخشی آن در افزایش اثر درمانی محلی شیمی درمانی برای کمک به بیماران برای رسیدن به کوچک شدن حداکثری با حداقل عوارض جانبی است.”

تیم NUS همچنین قصد دارد اثربخشی درمان مغناطیسی خود را در انواع دیگر تومورهای جامد – مانند سرطان پروستات – با و بدون شیمی درمانی آزمایش کند. “سرطان پروستات اشتراک شباهت های بسیاری با سرطان پستان به عنوان هر دو اپیتلیال اولیه در طبیعت هستند و بدخیمی هورمون محور. ما همچنین دریافته اند که سرطان پروستات با بیان TRPC1 بالا همراه است. این باعث می شود سرطان پروستات به احتمال زیاد نامزد برای ما به اعمال درمان مغناطیسی برای اطمینان از اثربخشی آن، گفت: Assoc پروفسور فرانکو-Obregón. در دراز مدت، تیم NUS امیدوار است کشف آنها دانشمندان را قادر سازد تا رژیم های مغناطیسی را برای کشتار موثرتر سلول های سرطانی بهتر خوش بینی کنند و به نوبه خود، این دانش را به درمان های موثر ترجمه کنند تا به نفع بیماران سرطانی باشند.

#درمان مغناطیسی سرطان سینه

انتهای خبر /*

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *