دستگاه خونگیری بدون استفاده از سوزن

دستگاه خونگیری بدون استفاده از سوزن

دستگاه Haiim که توسط شرکت بیوتکنولوژی تایوانی Winnoz Technology ساخته شده است، جایگزینی برای استخراج خون از بدن است. زمانی که خوسس هسیونگ کودک بود، بارها و بارها شاهد تلاش پرستاران برای بیرون آوردن خون از رگ های مادرش بود. او مانند بسیاری از افراد، هنگام انجام آزمایش خون منظم، درد و ناراحتی با سوزن را تجربه کرد.
بعداً، به عنوان بنیانگذار و مدیر عامل شرکت Winnoz Technology، این خاطرات به او الهام بخشید تا راه حل دیگری بیابد که باعث می شود افراد هنگام خونگیری احساس آرامش و راحتی بیشتری کنند. پس از سال ها تحقیق و توسعه، Winnoz Technology موفق به تولید Haiim، یک دستگاه جمع آوری خون کوچک و قابل حمل شد.


به جای خون گیری از ورید بازوی بیمار، خون را از انگشت اشاره، وسط یا حلقه هر دو دست جمع آوری می کند. ابتدا انگشت انتخاب شده توسط یک پزشک متخصص استریل و لنج می شود. سپس انگشت روی یک جزء یکبار مصرف Haiim قرار می گیرد. پس از فشار دادن دکمه “start”،این دستگاه از مکش خلاء ملایم برای استخراج 150 تا 500 میکرولیتر خون استفاده می کند.

دستگاه خونگیری بدون استفاده از سوزن

اگرچه این مقدار ممکن است خیلی کم به نظر برسد، اما در واقع حجم کافی برای پانل های مختلف آزمایش خون را فراهم می کند – مانند نظارت بر گلوکز و کتون، کلسترول، شرایط قلبی عروقی و بیماری های مقاربتی. این مقدار همچنین برای تشخیص برخی بیماری های عفونی مانند کووید-19، دنگی و مالاریا کافی است.


فقط آزمایش‌هایی مانند شمارش کامل خون، پانل بیوشیمی و آزمایش‌های ایمونولوژیک به حجم بیشتری از خون نیاز دارند که Haiim می‌تواند استخراج کند. دستگاه قابل حمل و استفاده آسان است. از استقرار سریع و انعطاف پذیر در موقعیت های مختلف میدانی مانند آزمایشگاه ها پشتیبانی می کند.
کلینیک ها یا داروخانه ها و با مارک های مختلف میکروتیوب سازگار است. همچنین نیاز به نیروی انسانی را کاهش داده و ضایعات کمتری تولید می کند. تا کنون Haiim در 26 کشور در سراسر اروپا، خاورمیانه و آسیای جنوب شرقی فروخته شده است.

Winnoz Technology یک شرکت بیوتکنولوژی است که در تایوان ایجاد شده است و تمرکز آن بر روی Point-of استفناوری مراقبت (POCT). دو محصول فعلی دیگر آن عبارتند از eGGi – یک دستگاه تشخیص مولکولی قابل حمل و فشرده PCR که از طریق یک فرآیند تقویت همدما قوی کار می کند – و نسخه دوم که یک کیت تشخیص سریع و بدون استخراج است که مخصوص SARS-CoV-2 است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *