هزینه عمل مینیسک زانو 1401

هزینه عمل مینیسک زانو 1401

هزینه عمل مینیسک زانو بستگی به شرایط بیمار ، نوع بیمارستان ، جراح و مخصوصا نوع بیمه فرق می کند مثلا در سال 1401 هزینه عمل مینیسک زانو در بیمارستان های تامین اجتماعی رایگان و در بیمارستان های دولتی حدود 300 هزار تومان و در بخش خصوصی و هزینه عمل مینیسک زانو بدون بیمه بین 1 تا 4 میلیون تومان متغیر است.

عمل مینیسک زانو چیست؟

جراحی مینیسک یک عمل رایج برای برداشتن یا ترمیم منیسک پاره شده، قطعه ای از غضروف در زانو است. جراحی نیاز به چند برش کوچک دارد و حدود یک ساعت طول می کشد. بهبودی و توانبخشی چند هفته طول می کشد.

آیا می توانید بلافاصله پس از جراحی مینیسک راه بروید؟

جراحی آرتروسکوپی برای پارگی منیسک (منیسککتومی) ممکن است 4 تا 5 ماه طول بکشد تا بهبودی کامل پیدا کند. بیمار باید بلافاصله پس از جراحی بتواند وزن زانو را هنگام ایستادن یا راه رفتن تحمل کند. استفاده از عصا برای 2 تا 7 روز پس از جراحی ضروری خواهد بود.

بعد از جراحی مینیسک چه مدت بعد می توانید رانندگی کنید؟

قبل از حمام کردن، شنا کردن، استفاده از وان آب گرم یا خیس کردن پای خود، 2 هفته یا تا زمانی که پزشکتان بگوید مشکلی نیست. زمانی که دیگر از عصا یا زانوبند استفاده نمی‌کنید، دیگر از داروهای ضد درد نسخه‌ای استفاده نمی‌کنید و تا حدودی روی زانوی خود کنترل دارید، می‌توانید رانندگی کنید.
که معمولا 1 تا 2 هفته طول می کشد.

اگر منیسک پاره شده را ترمیم نکنید چه اتفاقی می افتد؟

پارگی منیسک درمان نشده می تواند منجر به گیرکردن لبه فرسوده در مفصل شود و باعث درد و تورم و قفل شدن زانو شود. همچنین می تواند منجر به مشکلات طولانی مدت زانو مانند آرتریت و سایر آسیب های بافت نرم شود.

آیا شما را برای جراحی مینیسک بی هوش میکنند؟

در صورت پارگی مینیسک، پزشک شما ممکن است حذف کامل یا جزئی مینیسک را پیشنهاد دهد. منیسککتومی را می توان با بیهوشی موضعی یا عمومی انجام داد و می تواند درد را کاهش دهد و حرکت را بازگرداند.

ترمیم مینیسک بهتر است یا برداشتن آن؟

در کل بهتر است مینیسک ترمیم شود تا اینکه آن را بردارید. برخی از انواع پارگی ها قابل رفع نیستند. به عنوان مثال، گاهی اوقات پارگی شعاعی قابل رفع است، اما بستگی به محل آنها دارد. اما اکثر پارگی‌های افقی، طولانی مدت و تخریب‌کننده و آن‌هایی که در اثر سال‌ها ساییدگی و پارگی ایجاد می‌شوند، قابل رفع نیستند.

آیا باید از زانوبند با پارگی مینیسک استفاده کنم؟

آره. اگرچه زانوبندها مستقیماً پارگی مینیسک شما را التیام نمی‌بخشند یا درمان نمی‌کنند، اما می‌توانند حمایت و ثبات بیشتری برای زانوی شما فراهم کنند تا آسیب مینیسک شما بهبود یابد. یک بریس خوب از زانوی شما محافظت می کند و فشار را از روی مینیسک شما می کاهد و به آن اجازه استراحت می دهد.

مدت بستری شدن در بیمارستان بعد از جراحی مینیسک چقدر است؟

ترمیم مینیسک آرتروسکوپی معمولاً حدود 40 دقیقه طول می کشد و معمولاً می توانید همان روز بیمارستان را ترک کنید.

آیا می توانید بدون مینیسک زانوی خود زندگی کنید؟

زندگی بدون مینیسک می تواند خطر ابتلا به آرتروز و زانو درد مزمن (طولانی مدت) را افزایش دهد. مینیسک پاره یا آسیب دیده نیز می تواند منجر به آرتروز شود. این وضعیت زمانی اتفاق می‌افتد که سایر غضروف‌های زانو از بین رفته و باعث درد و سفتی می‌شوند.

2 دیدگاه دربارهٔ «هزینه عمل مینیسک زانو 1401»

    1. کارشناس طب دائم

      سلام بستگی داره در قسمت تماس با ما با مشاوران ما در واتساب ارتباط داشته باشید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *