آشنایی با پلاک دی اچ اس Dynamic Hip Screw (DHS) Blade

پلاک دی اچ اس (DHS) برای شکستگی های پرتروکانتریک از نوع 31-A1 و 31-A2 ، شکستگی های بین انتروکانتریک از نوع 31-A3 (در ترکیب با پلاک فیکس کننده تروکانتریک) و شکستگی گردن استخوان فمور 31-B نشان داده شده است. به خصوص برای استفاده در افراد مسن دارای پوکی استخوان یا استخوان اسفنجی مناسب است.

پلاک دی اچ اس

به دلیل شکل پلاک و مکانیسم لاکینگ، ثبات چرخشی قطعه گردن سر استخوان ران در مقایسه با پیچ DHS وجود دارد که خطر شکستگی ، تاخیر اتحادیه و زاویه وارس را در شکستگی های تروکانتریک ناپایدار کاهش می دهد. این پلاک امکان فشردگی استخوان را فراهم می کند که منجر به لنگر انداختن بهتر ایمپلنت در سر استخوان ران می شود ، خصوصاً برای موارد پوکی استخوان مفید است. در یک مدل جسد انجام شده عملکرد بهتر پلاک DHS در مورد مقاومت در برابر برش در مقایسه با پیچ DHS ثابت شده است.

روش جراحی پلاک DHS بسیار شبیه پیچ DHS موجود است. تنها تفاوت این است که تیغه DHS در مقایسه با پیچ که به حالت چرخش در آمده است ، به حالت چکش در می آید. قفل چرخشی پلاک DHS پس از تراز شدن پلاک DHS بر روی شافت ران انجام می شود تا یک ساختار صلب ایجاد شود. قفل شدن با یک پیچ گوشتی مخصوص و یک اتصال محدود کننده گشتاور 1.5 نیوتن متر انجام می شود. هیچ پیچ اضافی ضد انحرافی به پلاک DHS لازم نیست (برخلاف پیچ اصلی DHS).

روش جراحی پلاک DHS

تیغه DHS کاملاً با صفحه های DHS سازگار است. این ماده از 65 میلی متر تا 145 میلی متر با افزایش 5 میلی متر در فولاد ضد زنگ و تیتانیوم موجود است. فقط استریل آن موجود است.

درمان شکستگی های گردن استخوان ناپایدار

آیا DHS Blade جایگزینی برتر برای پیچ است؟

هدف

پلاک (DHS) یک ایمپلنت کاملاً اثبات شده برای درمان شکستگی های گردن استخوان ران است. با این حال ، قطع پیچ به عنوان یک عارضه بعد از عمل در حداکثر 16 درصد از کل موارد بالینی رخ می دهد. پلاک DHS به عنوان جایگزینی برای پیچ برای کاهش نرخ برش تولید شده است.

روش ها

از ده جفت استخوان ران جسد انسانی استفاده شد. استخوان های چپ و راست هر جفت ران به طور تصادفی با پلاک DHS استفاده از پلاک های جانبی 4 سوراخه استفاده شد. فاصله اوج تا 10 میلی متر استاندارد شد. پس از جایگذاری، شکستگی ناپایدار نوع 31-B2 با استفاده از راهنمای اره سفارشی ایجاد شد. بارگذاری چرخه ای با استفاده از مسیرهای بار در ناحیه ران استخوان ران در اندازه گیری داخل بدن در بیماران مبتلا به تعویض مفصل ران (THR) انجام شد. عملکرد غیرفعال باند ایلیوتیبیال توسط یک کابل شبیه سازی شد. با شروع از 1500 نیوتن بار پیک تا 500 قطره هر 5000 چرخه تا زمان قطع یا خرابی کامل سازه افزایش می یابد. عکسبرداری در فواصل 5000 سیکل گرفته شد. تجزیه و تحلیل بقا بر اساس تعداد چرخه ها تا زمان قطع انجام شد.

نتایج

با استفاده از روش بارگیری ، 100٪ قطع در گروه DHS در مقایسه با 50٪ در گروه تیغه DHS اتفاق افتاد. احتمال بقا از نظر مقاومت برش برای تیغه DHS به طور قابل توجهی بالاتر بود.

بر اساس داده های موجود ، نتیجه می گیریم که پلاک DHS از نظر مقاومت برش تحت بارگذاری چرخه ای نسبت به پیچ DHS عملکرد بهتری دارد. این ممکن است به دلیل فشردگی استخوان اسفنجی در اطراف تیغه مارپیچ هنگام قرار دادن ایمپلنت باشد ، که باید در مطالعات بیشتر بررسی شود.

موارد بالینی :

شکستگی نوع 31-A2 در یک زن 83 ساله با پوکی استخوان شدید.

شکل 1a-b: عکسبرداری قبل از عمل
شکل 2a-b: عکسبرداری بعد از عمل.
شکل 3a-b: عکسبرداری پس از 6 ماه ؛ بدون مشکل بالینی

ویدیو آموزشی پلاک DHS

. جهت مشاوره و خرید با ما در ارتباط باشید

شماره تماس 09046285161

اینستاگرام : TEB DAEM

ادرس : شیراز بلوار کریم خان زند نبش ک 42 زند ط فوقانی فروشگاه کوثر شرکت پزشکی طب دائم

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *