3.5 mm LCP Proximal Tibia Low Bend

آشنایی با پلاک 3.5 LCP Proximal Tibia Low Bend

معرفی پلاک لاکینگ پروگزیمال تیبیا

پلاک های 3.5 میلی متری LCP پروگزیمال تیبیا برای شکستگی های استخوان درشت نی یا ساق پا ، از جمله تخریب دو کندیلار گوه جانبی و فرورفتگی ، پروپروستزیک و شکستگی های مرتبط با شکستگی شافت کاربرد دارد.

3.5 LCP Proximal Tibia Low Bend

علاوه بر پلاک بالا، نسخه ای با خم پروگزیمال پایین تر ایجاد شده است تا گزینه های بیشتری برای مطابقت با آناتومی استخوان ساق ایجاد کند. نسخه کرو شده (خمیده) به شکلی طراحی می شود که در نزدیکی استخوان در زیر کندیل جانبی قرار دارد و کمی پایین تر از فلات درشت نی در مقایسه با پلاک غیرآناتومیک است. این خم شدن کم نتیجه نمونه های انسانی و مطالعات سی تی اسکن است. کانتور پروگزیمال سر و گردن شبیه پلاک 3.5 میلی متر LC-DCP پروگزیمال تیبیا است. اما حتی با وجود این نسخه جایگزین ، به دلیل آناتومی بسیار متغیر استخوان درشت نی با اشکال و تمایلات مختلف ، در موارد خاص خم شدن توسط جراح مورد نیاز خواهد بود.

یکی دیگر از تغییراتی که در پلاک خمیده وجود دارد ، یک سوراخ ترکیبی کشیده در شافت پلاک (به جای سوراخ ترکیبی منظم) است که برای کمک به جاگذاری پلاک طراحی شده است.

همانطور که برای پلاک موجود با خم استاندارد ، سر پلاک به شکلی طراحی می شود که با استخوان درشت نی پروگزیمال مطابقت داشته باشد. پروفیل های سر پلاک از هر دو نسخه پلاک در لبه های قدامی نازک تر شده اند. بقیه سوراخ ها به سوراخ های سیم پروگزیمال K اضافه شده است. هر دو پلاک در طول 4-16 سوراخه موجود است.

موارد درمانی

تصویر زیر یک مرد 36 ساله در تصادف موتور سیکلت را مشاهده می کنید: شکستگی شافت ران راست و نوع مجهز به فشار خون اضافی از نوع ماتریس راست (شکل 1 ، شکل 2).

شکل 1 – عکسبرداری قبل از عمل

مدیریت مرحله ای با استفاده از پین اولیه استخوان ران و قرار دادن فیکساتور خارجی زانو با کاهش بسته دستکاری فلات درشت نی (شکل 3).

شکل 2

هنگامی که بافت نرم اجازه ریداکشن باز و فیکسیشن داخلی شکستگی فلات درشت نی را از طریق یک ابزار جانبی و اپروچ داد ، بیمار به اتاق عمل برخواهدگشت. قرار دادن پلاک تیبیای پروگزیمال کرو 3.5 میلی متر به صورت جانبی و صفحه T قفل شده 3.5 میلی متر به طور پیش از این برای لبه دار شدن لبه قدامی نهفته (شکل 4 ، شکل 5).

شکل 3 – الف – اسکن پس از پین زدن داخل استخوان ران و تثبیت خارجی زانو.
شکل 3 – ب – شکل 3c-d سی تی اسکن پس از تیل گذاری داخل استخوان ران و فیکسیشن خارجی زانو.
شکل 4- بعد از جراحی زانو

شکل 5 – سه ماه بعد

. جهت مشاوره و خرید با ما در ارتباط باشید

شماره تماس 09046285161

اینستاگرام : TEB DAEM

ادرس : شیراز بلوار کریم خان زند نبش ک 42 زند ط فوقانی فروشگاه کوثر شرکت پزشکی طب دائم

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *