آیا می توانم بعد از کاشت مو ورزش کنم؟

آیا می توانم بعد از کاشت مو ورزش کنم؟

ورزش بعد از کاشت مو باعث افزایش فشار خون شما می شود که می تواند باعث خونریزی غیر ضروری یا ریزش موهای کاشته شده شود. برای محافظت از پوست سر که به تازگی پیوند زده شده اید، باید حداقل تا 14 روز پس از جراحی از انجام ورزش های شدید اجتناب کنید.حتی بعد از 14 روز نیز نمی توانید ورزش سنگین انجام دهید . البته اولویت با تجویز نسخه مرکز یا کلینیک کاشت مو است.

آیا می توانم بعد از کاشت مو بدوم؟

حتی اگر 14 روز اول پس از جراحی کاشت مو نمی توانید بدوید، همچنان می توانید تمرینات هوازی بسیار سبک را برای بهبود گردش خون انجام دهید. پیاده روی در چند روز اول راه خوبی برای نیمه فعال ماندن است.

جدول زمانی بعد از کاشت مو طبیعی

مرحله بهبودی پس از انجام کاشت مو برای دستیابی به بهترین نتایج حیاتی است. هفته های اولیه بسیار مهم هستند، با این حال، موهای کاشته شده شما تا 12 ماه، شاید بیشتر، به بهبود و رشد خود ادامه می دهند. استراحت در این مدت بسیار مهم است زیرا به تسریع روند بهبودی کمک می کند.

همانطور که پوست سر خود را هیدراته نگه دارید و از توصیه های مراقبت های بعدی جراح خود پیروی کنید. در زیر جدول زمانی از آنچه می توانید از نتایج پیوند خود در طول زمان انتظار داشته باشید آورده شده است:

تا 4 هفته پس از کاشت مو :

درد – معمولاً برای چند روز پس از عمل کاشت مو، درد خفیف، به احتمال زیاد در اطراف ناحیه اهداکننده، احساس می‌شود. برخی از افراد نیز ممکن است در چند شب اول بعد از عمل به سختی بخوابند. خبر خوب این است که پس ازدرد پیوند را می توان به راحتی با داروهای بدون نسخه ای که در کلینیک یا داروخانه ارائه می شود درمان کرد.

تورم – به ندرت اتفاق می افتد که تورم قابل توجهی در اکثر روش های کاشت مو رخ دهد، با این حال، می تواند ناشی از اعمال یا جراحی های گسترده باشد که به شدت بر روی خط مو تمرکز دارد. در این موارد،
تورم می تواند پیشانی و همچنین اطراف چشم ها را درگیر کند و بین سه تا پنج روز طول بکشد. برای کاهش علائم می توان دارویی ارائه داد. خارش – کاشت مو اغلب می تواند باعث ایجاد احساس خارش بعد از جراحی شود که معمولا بین هفت تا چهارده روز پس از عمل شما طول می کشد.
خارش نشانه آن است که بافت روی سر شما شروع به التیام و بهبودی پس از عمل کرده است. خواب – نحوه خوابیدن شما در هفته های اولیه پس از پیوند بسیار مهم است. از آنجایی که باید مناطق گیرنده را تا حد امکان کمتر لمس کنید،
ما به بیماران توصیه می کنیم که به پشت بخوابند و سر خود را بر روی یک بالش – ترجیحاً یک بالش مسافرتی / گردن – بالا قرار دهند. این کار از تماس تصادفی پوست سر در هنگام خواب جلوگیری می کند و همچنین به کاهش تورم کمک می کند. بهبودی و بهبودی – زمان زیادی طول نمی کشد تا بعد از جراحی احساس خود را مانند حالت عادی خود کنید.
شما باید بعد از یک روز یا بیشتر احساس خوبی داشته باشید، البته با مقداری درد و بی حسی در پوست سر. همچنین پوسته های قرمز رنگی را در پایه موهای کاشته شده پیدا خواهید کرد که برای حدود ده روز به وضوح قابل مشاهده خواهند بود. پس از این مرحله، ظاهر طبیعی شما شروع به نمایان می کند – زمان دقیق بهبودی از بیمار به بیمار بر اساس سن، رژیم غذایی، سبک زندگی و آب و هوا متفاوت است.

تا 3 ماه پس از کاشت مو :

اولین ماه پس از عمل زمانی است که شروع به رشد مو در نواحی پیوند شده می‌کنید. رشد موهای جدید شما ممکن است برای شروع ناهموار و ناهموار باشد، زیرا رشد طبیعی کامل معمولاً حدود 10 ماه طول می‌کشد. با این حال، بهبودی هر بیمار متفاوت است، بنابراین اگر رشد مجدد موهای شما بیشتر طول بکشد،این بدان معنا نیست که پیوند ناموفق است – فقط ممکن است کمی بیشتر طول بکشد تا انجام شود. در ماه اول پس از کاشت مو، مهم است که مراحل مراقبت های بعدی که توسط جراح شما ارائه می شود را دنبال کنید. این شامل اسپری منظم پوست سر برای کمک به تسریع روند بهبودی است.
و همچنین از فولیکول ها و هر برش برای جلوگیری از پوسته شدن محافظت می کند. از این دوره، ممکن است ریزش و “ریزش موی شوک” را تجربه کنید. این می تواند در ابتدا شگفت انگیز باشد، اما یک مرحله طبیعی در روند بهبودی است و به رشد مجدد فولیکول های پیوندی کمک می کند.
رشد موهای شما پس از ریزش اولیه شروع به منظم‌تر شدن می‌کند، زیرا موها دوباره شروع به رشد کرده و از ماه 2-3 به بعد ظاهر می‌شوند. جراح شما همچنین قرار ملاقات هایی را برای بررسی نحوه انجام همه چیز و گرفتن عکس از پیشرفت شما برنامه ریزی می کند.
بسیار مهم است که به نوبت‌های چک‌آپ خود بروید زیرا همه افراد به‌طور متفاوتی بهبود می‌یابند و روند بهبودی متفاوتی را طی می‌کنند. قرار ملاقات ها فرصتی برای بررسی هر گونه سؤال یا سؤالی است که ممکن است در مورد کاشت مو، مراقبت های بعدی یا نتایج عمل داشته باشید.

نتایج کاشت موی شما طی 5 تا 8 ماه:

بیشتر فولیکول‌ها مجدداً دارای موهای در حال رشد خواهند بود. در حدود ۱۰ ماهگی، اکثر بیماران کاشت مو، موهایی سالم و طبیعی خواهند داشت. 12 ماه پس از عمل، یک قرار ملاقات با جراح خود خواهید داشت،
که شامل بررسی پوست سر و ارائه یک ارزیابی رشد برای نظارت بر نتیجه نهایی کلی است.

باید و نباید های بعد کاشت مو

1-بعد از کاشت مو از رفتن به باشگاه ورزشی خودداری کنید

2-پوست سر خود را بعد از کاشت مو در معرض نور خورشید قرار ندهید

3-به دستورات جراح خود گوش دهید

4-خیلی زود به سر کار برنگردید

5-حالت راست بودن خود را حفظ کنید

ممکن است عجیب به نظر برسد، با این حال، باید از خم شدن یا هر فعالیتی که نیاز به نگاه کردن به پایین دارد اجتناب کنید. این به این دلیل است که عمل خم شدن باعث می شود خون به سمت سر شما هجوم بیاورد و می تواند منجر به خونریزی غیرضروری و بیش از حد شود که می تواند باعث تحریک شود یا باعث عدم برداشت صحیح پیوندها شود.

6-به مدت 30 روز پس از کاشت مو سیگار نکشید

7-از تعریق زیاد خودداری کنید

علاوه بر اجتناب از ورزش، اجتناب از هر فعالیت دیگری که می تواند باعث تعریق بیش از حد شود نیز مهم است. استفاده از سونا یا حتی نشستن طولانی مدت در بیرون در یک روز گرم، خطر ایجاد عفونت در محل پیوند شما را به همراه خواهد داشت. اگر شغل شما مستلزم کار در گرما یا فعالیت بدنی است،
شما باید با پزشک خود صحبت کنید؛ ممکن است نیاز داشته باشید که مرخصی بیشتری را در نظر بگیرید یا شرایط خاصی را در نظر بگیرید تا بتوانید به درستی پس از پیوند خود بهبود پیدا کنید.

سایر سوالات متداول درباره کاشت مو

آیا پس از کاشت مو هنوز هم می توانید موهای خود را از دست بدهید؟

پس از انجام جراحی ترمیم مو، موهای کاشته شده شما دوباره از طاسی الگوی مردانه نمی ریزند. با این حال، امکان دارد کلاف های موی شما هنوز به روش های دیگر می ریزند. مانند آلوپسی، تروما و درمان های پزشکی مانند شیمی درمانی.

چگونه موها را بعد از کاشت مو FUE بشویم؟

هنگام شستن موهای خود پس از کاشت مو، مهم است که موهای کاشته شده را نکشید یا برای خود خونریزی یا درد ایجاد نکنید. جراح شما دستورالعمل های دقیقی در مورد نحوه صحیح شستن موهای خود پس از عمل به شما ارائه می دهد.
اطمینان حاصل کنید که خطر عفونت را کاهش می دهید و همچنین خون، دلمه یا پوسته پوسته را از پوست سر خود پاک می کنید.

بعد از کاشت مو از چه غذاهایی پرهیز کنم؟

داشتن یک رژیم غذایی غنی از مواد مغذی می تواند به بهبودی شما کمک کند و همچنین می تواند به رشد موهای جدید کمک کند.

با این حال، برخی غذاها و سایر مواد مصرفی وجود دارد که باید از آنها پرهیز کرد: غذاهای پرادویه مانند فلفل، سیر و زنجبیل حاوی خواص ضد انعقادی هستند که می توانند خون شما را رقیق کنند.
این می تواند باعث عملکرد نادرست فولیکول های مو و ایجاد لکه های نازک شود. غذاهای شور و چرب، زیرا می توانند فشار خون شما را افزایش دهند. آسپرین و الکل نیز می توانند منجر به مشکلاتی شوند زیرا آنها نیز می توانند خون شما را رقیق کنند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *