افراد مبتلا به آلرژی غذایی خطر ابتلا به کووید کمتری دارند

افراد مبتلا به آلرژی غذایی خطر ابتلا به کووید کمتری دارند

طبق یک تحقیق موسسه ملی بهداشت، افراد مبتلا به آلرژی غذایی نسبت به افرادی که آلرژی غذایی ندارند، 50 درصد کمتر در معرض خطر ابتلا به ویروسی هستند که باعث COVID-19 می شود. مطالعه اپیدمیولوژی انسانی و پاسخ به SARS-CoV-2 (HEROS) سلامت 4000 نفر را در 1400 خانوار بین ماه مه 2020 تا فوریه 2021 بررسی کرد.
به گفته NIH، این زمانی بود که واکسن های کووید در دسترس عموم نبود یا به طور گسترده در دسترس نبود. در طول مطالعه، هر خانواده حداقل یک نفر 21 ساله یا بیشتر داشت. یک نفر در هر خانواده هر دو هفته یکبار برای آزمایش کووید سواب بینی می گرفت.

محققان مطمئن نبودند که چرا افراد مبتلا به آلرژی غذایی خطر ابتلا به کووید کمتری دارند. این مطالعه می گوید، ممکن است التهاب نوع 2، که اغلب به دلیل واکنش آلرژیک ایجاد می شود، سطوح گیرنده های ACE2 را در سطح سلول های راه هوایی کاهش دهد. گیرنده های ACE2 نقاط ورود کووید هستند،گیرنده های کمتر به معنای شانس کمتری برای حمله کووید به بدن است. در این مطالعه آمده است که احتمال دیگری که در نظر گرفته شد این بود که افراد مبتلا به آلرژی غذایی کمتر بیرون غذا می خورند و شانس کمتری برای ابتلا به کووید دارند. اما محققان دریافتند که افراد مبتلا به آلرژی غذایی نسبت به سایر خانواده ها فقط اندکی سطح کمتری از قرار گرفتن در معرض جامعه دارند.

مطالعه HEROS نشان داد که افراد مبتلا به آسم و سایر شرایط آلرژیک، از جمله اگزما و رینیت آلرژیک، خطر ابتلا به کووید کمتر یا بالاتری ندارند. با این حال، به نظر می رسد این مطالعه تحقیقات قبلی را تأیید می کند که نشان دهنده ارتباط بین چاقی و خطر ابتلا به کووید است. مطالعه NIH محاسبه کرد که 10-افزایش نقطه ای در صدک BMI (شاخص توده بدنی) خطر ابتلا به کووید را تا 9 درصد افزایش می دهد. در این مطالعه آمده است: شرکت‌کنندگانی که اضافه وزن یا چاق داشتند 41 درصد بیشتر از سایرین در معرض خطر ابتلا به عفونت بودند. احتمال ابتلای کودکان ۱۲ ساله یا کمتر به کووید به اندازه نوجوانان یا بزرگسالان بود. با این حال، 75٪ موارد کودکان بدون علامت بودند، همچنین یافته‌های مطالعه NIH بر اهمیت واکسیناسیون کودکان و اجرای سایر اقدامات بهداشت عمومی برای جلوگیری از آلوده شدن آنها به SARS-CoV-2 تأکید می‌کند، بنابراین از کودکان و اعضای آسیب‌پذیر خانواده آنها در برابر ویروس محافظت می‌کند.

علاوه بر این، ارتباط مشاهده شده بین آلرژی غذایی و خطر عفونت با SARS-CoV-2، و همچنین بین شاخص توده بدن و این خطر، مستلزم بررسی بیشتر است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *