توسعه و پیشرفت گوشی های پزشکی در طول زمان

از گوشی های خیلی کوچک پزشکی گرفته با تقویت بالا گرفته تا ابزارهای پیشرفته‌ای که می‌توانند شرایط سلامتی را در چند ضربان قلب تشخیص دهند، جای خود را به گوشی های قدیمی پزشکی داده است.

با پزشکی طب دائم همراه باشید .

به عنوان مثال، کلایو اسمیت، مدیر عامل Thinklabs Medical مستقر در ایالات متحده، Thinklabs One دیجیتالی (یک گوشی پزشکی پیشرفته تر) را توسعه داد. او توضیح داد:

در اواسط دهه 90، مقاله‌ای خواندم که نشان می‌داد از زمانی که رنه لنک اولین گوشی را در سال 1816 ساخت، اساساً آکوستیک گوشی‌پزشکی بهبود نیافته است. فکر می‌کردم گوشی‌پزشکی احتمالاً پرمصرف‌ترین قطعه تجهیزات پزشکی است، بنابراین توسعه آن به نظر یک کار عالی به نظر می‌رسد. ”

کلایو پس از هشت سال یک گوشی پزشکی را با دیافراگم الکترومغناطیسی راه اندازی کرد. از آن زمان این مدل بیشتر توسعه یافته است. امروزه Thinklabs One دیجیتال یک دستگاه مینیاتوری است که در کف دست قرار می گیرد و می تواند صدا را 100 برابر تقویت کند.

همچنین اپلیکیشنی برای نمایش زمان واقعی شکل موج صدا و فرکانس صداهای قلب و ریه وجود دارد. اینها همچنین می توانند ضبط، ذخیره و به اشتراک گذاشته شوند. وی افزود: «مردم می توانند دستگاه را به هر هدفونی متصل کنند. آنها می توانند از هدفون سیمی استفاده کنند و همه چیز را در جیب خود بگذارند.
یا می توانند دستگاه را برای کنترل عفونت در یک دستکش لاتکس قرار دهند. هنگامی که پزشکی از راه دور به وجود آمد، Thinklabs One برای اتصال کابل و اتصال به هر پلت فرم موجود راحت شد. یکی از رویکردهای ما این است که می توانیم صدای عالی گوشی پزشکی خود را به هر پلتفرمی که مردم در حال حاضر برای پزشکی از راه دور استفاده می کنند، بیاوریم.

توسعه و پیشرفت گوشی های پزشکی در طول زمان

Infrasound Technology هوش مصنوعی را ارائه کرده است که به صدای فروصوت گوش می‌دهد. Infrasound امواج صوتی است که توسط انسان قابل شنیدن نیست. دکتر آدلن، مدیر عامل و یکی از بنیانگذاران، گفت: «VoqX بر اساس تحقیقاتی است که نقشه‌برداری از صداهای تولید شده توسط بدن را با فرکانس‌هایی که در آن فعال هستند انجام می‌دهد.
این نشان داد که بیش از 60 درصد از صداهای بدن در محدوده مادون صوت قرار دارند. این محدوده توسط جامعه پزشکی در طول 200 سال گذشته که پزشکان از گوشی‌های طبی استفاده می‌کنند، کاملا نادیده گرفته شده است. این به این دلیل ساده است که مادون صوت برای گوش انسان قابل شنیدن نیست.
ایده این بود که زیرصوت اطلاعات بالینی غنی داشته باشد که منبعی عالی برای توسعه الگوریتم‌های هوش مصنوعی است که از طیف کامل – مادون صوت و شنیداری استفاده می‌کند.

VoqX از یک میکروفون استفاده می کند که صداهای قابل شنیدن را دریافت می کند و یک شتاب سنج که ارتعاشات فروصوت را تشخیص می دهد. الگوریتم‌های تغییر فرکانس صداهای بدن را به محدوده‌ای که گوش انسان حساس‌ترین است، منتقل می‌کند. دکتر آدلر توضیح داد:

سپس الگوریتم‌های هوش مصنوعی از تمام اطلاعات، از جمله صدای فروصوت و صدای قابل شنیدن استفاده می‌کنند.
. پردازش سیگنال و پردازش هوش مصنوعی همگی روی دستگاه انجام می شود و در قطعه قفسه سینه ادغام شده است.

این بدان معناست که برای اینکه هوش مصنوعی نتایج دقیقی را ارائه دهد، به اینترنت یا اتصال ابری نیاز نیست. که گفت
اتصال بلوتوث اجازه می دهد تا اطلاعات سمع [صدای بدن] و نتایج هوش مصنوعی به پرونده الکترونیکی پزشکی بیمار منتقل شود.

VoqX می تواند به تشخیص هر شرایطی که در آکوستیک بدن ظاهر می شود کمک کند. با این حال، در حال حاضر بر روی بیماری های شایع قلبی ریوی متمرکز شده است. اینها شامل بیماری های دریچه قلب مانند تنگی آئورت، نارسایی آئورت، نارسایی میترال، ذات الریه، نارسایی قلبی و COPD است.

تشخیص با الگوریتم‌ها

جیسون بلت یکی از سه عضو تیمی بود که Eko مستقر در ایالات متحده را با مأموریت وارد کردن گوشی پزشکی به عصر دیجیتال تأسیس کرد. او گفت: «ما فکر کردیم که اگر بتوانیم صداهای قلب و ریه را دیجیتالی کنیم، می‌توانیم از یادگیری ماشین و هوش مصنوعی برای کمک به ارائه‌دهندگان در سراسر طیف مراقبت برای تجزیه و تحلیل این صداها استفاده کنیم.
به این ترتیب آنها امیدوارند علائم بیماری قلبی و ریوی را خیلی زودتر در مراقبت از بیمار تشخیص دهند.

به گفته وی، 50 تا 60 درصد از علائم اولیه بیماری ساختاری قلب نادیده گرفته می شود، زیرا ارائه دهنده آنها را از طریق یک گوشی پزشکی سنتی می شنود. او افزود: «ما یک گوشی پزشکی دیجیتال ساختیم که تقویت می‌کند و در عین حال به طور فعال نویز پس‌زمینه را کاهش می‌دهد. سپس آن صداها را از طریق بلوتوث به برنامه های تلفن هوشمند پخش می کنیم.
که می تواند آنها را به سوابق بیمار بفرستد یا آنها را برای ویزیت پزشکی از راه دور در زمان واقعی به اشتراک بگذارد.”

Eko همچنین یک نوار قلب را در گوشی پزشکی قرار داد تا عملکرد الکتریکی قلب را ارزیابی کند و الگوریتم‌هایی ساخت تا به پزشکان اجازه دهد سوفل قلب و فیبریلاسیون دهلیزی را تشخیص دهند. تمرین‌کننده صدای تقویت‌شده را در زمان واقعی می‌شنود و سپس دکمه‌ای را در برنامه می‌زند تا آن را به ابر ارسال کند.
این یک تفسیر را در عرض 15 ثانیه ارائه می دهد.

مانیتورینگ در خانه

Polish StethoMe یک دستگاه خانگی برای نظارت و کنترل آسم دوران کودکی توسعه داد. همچنین صداهای غیرطبیعی را که در فیبروز کیستیک، ذات الریه و برونشیت اتفاق می‌افتد را ضبط و تشخیص می‌دهد و پارامترهای تنفسی مانند نبض و تعداد تنفس و نسبت دم به بازدم را اندازه‌گیری می‌کند.

دکتر Honorata Hafke-Dys، معاون محصول و یکی از بنیانگذاران این محصول، توضیح داد: «گوشی مصنوعی با StethoMe AI یکپارچه شده است، که بر الگوریتم های هوش مصنوعی متکی است و از طریق بلوتوث به گوشی هوشمند و برنامه متصل می شود. پس از معاینه، ضبط ها بلافاصله توسط الگوریتم ها تجزیه و تحلیل می شوند.
اطلاعات مربوط به وجود هر گونه ناهنجاری به طور خودکار در دسترس والدین قرار می گیرد. والدین همچنین می توانند نتایج را از طریق پیامک یا ایمیل برای هر دکتری ارسال کنند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *