تسکین فوری درد سیاتیک

تسکین فوری درد سیاتیک

گرما و یخ درمانی متناوب می تواند درد عصب سیاتیک را تسکین دهد. یخ می تواند به کاهش التهاب کمک کند، در حالی که گرما جریان خون را در ناحیه دردناک به جریان می اندازد (که باعث تسریع بهبودی می شود). گرما و یخ همچنین ممکن است به کاهش اسپاسم عضلانی دردناکی که اغلب همراه با سیاتیک است کمک کند.

سیاتیک چیست ؟

سیاتیک جایی است که عصب سیاتیک که از کمر تا پاهای شما امتداد دارد، تحریک یا فشرده می شود. معمولاً در عرض 4 تا 6 هفته بهتر می شود، اما می تواند بیشتر طول بکشد.

بیشتر مردم می دانند که سیاتیک به چه معناست – کمردردی که به سمت پایین به سمت چپ یا راست باسن به ساق پا و گاهی تا آخر پا امتداد پیدا می کند. در برخی موارد، درد می‌تواند آزاردهنده باشد، و در حالی که ممکن است باورش سخت باشد، سیاتیک اغلب در عرض 3 ماه با درمان خود مراقبتی از بین می‌رود.
درمان خود مراقبتی که در اینجا به آن اشاره می‌شود، درمان‌های غیرتهاجمی هستند که می‌توانند در راحتی در خانه شما انجام شوند.

5 درمان خانگی سیاتیک در زیر گزینه‌های خوبی برای افرادی هستند که اخیراً شروع به تجربه درد عصب سیاتیک کرده‌اند یا دردشان شدید نیست، اما من از شما می‌خواهم قبل از امتحان هر یک از این درمان‌های خانگی، تأیید پزشک خود را دریافت کنید. اگر چند هفته است که با سیاتیک دست و پنجه نرم می کنید یا کمردرد و پا درد ناتوان کننده ای دارید،باید به دکتر مراجعه کنید.

1-ورزش کردن اشکالی ندارد

ورزش کردن در هنگام درد ممکن است غیرطبیعی باشد، اما تحقیقات نشان می دهد که استراحت بیش از حد می تواند علائم کمر و پا را تشدید کند. در عوض، ورزش های ملایم را در روز خود بگنجانید تا سیاتیک خود را کاهش دهید. نکته مهم این است: ورزش نباید دردناک یا سخت باشد.
پیاده روی در اطراف یک نمونه عالی از فعالیت بدنی است که ستون فقرات شما را بدون آسیب اضافی محکم نگه می دارد. علاوه بر قوی‌تر کردن ستون فقرات (مثلاً تمرینات اصلی، ستون فقرات قوی‌تر بهتر از درد محافظت می‌کند)،ورزش باعث ترشح اندورفین می شود تا درک شما از درد را کاهش دهد.

2-حرکات کششی انجام دهید

کشش ملایم را در برنامه روزانه خود بگنجانید. حرکات کششی یک راه عالی برای بهبود انعطاف پذیری ستون فقرات و دامنه حرکتی شما است و در عین حال استحکام هسته و ستون فقرات را نیز تقویت می کند. بعلاوه، اکثر حرکات کششی به اندازه کافی ساده هستند که هنگام تماشای اخبار یا فیلم مورد علاقه شما انجام شوند.

3-کیسه سرد و گرم استفاده کنید

گرمای متناوب و یخ درمانی می تواند درد عصب سیاتیک را تسکین دهد. یخ می تواند به کاهش التهاب کمک کند، در حالی که گرما جریان خون را در ناحیه دردناک تشویق می کند (که باعث تسریع بهبودی می شود). گرما و یخ همچنین ممکن است به کاهش اسپاسم عضلانی دردناکی که اغلب همراه با سیاتیک است کمک کند.
هر ساعت یک بار یک کیسه یخ را به مدت 15 دقیقه روی ناحیه دردناک قرار دهید و سپس هر 2 یا 3 ساعت یکبار حرارت را به مدت 15 دقیقه اعمال کنید. به یاد داشته باشید که هنگام استفاده از گرما یا یخ همیشه از یک مانع (مانند حوله) برای محافظت از پوست خود استفاده کنید و هرگز در حین استفاده از گرما یا یخ درمانی نخوابید.

4-وضعیت بدنی خود را مدام عوض کنید

چه پشت میز خود کار کنید و چه در خانه استراحت می کنید، اگر برای مدت طولانی در همان وضعیت بمانید، ممکن است متوجه شوید که درد سیاتیک شما اوج می گیرد. تغییر وضعیت بدن هر 20 دقیقه و استفاده از وضعیت مناسب می تواند به کاهش فشار از ستون فقرات و کاهش علائم سیاتیک کمک کند.

5-از مسکن استفاده کنید

داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی بدون نسخه (OTC) ممکن است به کاهش علائم سیاتیک در هنگام بروز کمک کنند. NSAID ها می توانند گزینه خوبی باشند زیرا بر خلاف استامینوفن (تیلنول) که فقط درد را کاهش می دهد، هم التهاب و هم درد را تسکین می دهند. با این حال،NSAID ها خطراتی برای سلامتی دارند که باید قبل از استفاده از آنها متوجه شوید، بنابراین مطمئن شوید که ابتدا ایمنی آنها را با پزشک خود در میان بگذارید. نمونه هایی از NSAID های OTC شامل ایبوپروفن (ادویل، موترین)، آسپرین (اکوترین) و ناپروکسن (Aleve) است.

عصب سیاتیک

چه زمانی سیاتیک شما نیاز به مراجعه به پزشک دارد؟


تشخیص اینکه چه زمانی درمان‌های خانگی درد سیاتیک شما را کاهش نمی‌دهند، مهم است. اگر این درمان ها به شما کمک نکرد، ممکن است وقت آن رسیده باشد که به پزشک شخصی یا متخصص ستون فقرات خود مراجعه کنید.

مردم به دلایل مختلف از دکتر دوری می کنند.
شاید در مورد نحوه استفاده از بیمه درمانی خود مطمئن نیستید یا هیچ بیمه ای ندارید. یا شاید شما به سادگی دوست ندارید که به پزشک مراجعه کنید و رویکرد “بی توجهی بهتر است” را ترجیح می دهید.

به هر دلیلی، برخی از علائم سیاتیک واقعاً نیاز به توجه پزشکی دارند. در موارد نادر، تأخیر در مراقبت‌های پزشکی می‌تواند منجر به آسیب دائمی عصبی یا ایجاد آسیب دائمی شود.

اگر هر یک از موارد زیر را تجربه کردید، لطفاً در اسرع وقت به پزشک خود مراجعه کنید:

درد شدید در کمر و پاها دارید علائم مرتبط با اعصاب مانند ضعف، بی‌حسی، گزگز، یا دردهایی شبیه شوک الکتریکی را تجربه می‌کنید.

بعد از 2 هفته بهبود نمی یابد درد شما بدتر می شود، حتی با استفاده ازدرمان‌های خانگی

شما کنترل روده و یا مثانه را از دست می‌دهید .

تسکین فوری درد سیاتیک

کاهش درد شدید سیاتیک همیشه به یک رویکرد درمانی شدید نیاز ندارد. تسکین درد عصب سیاتیک در خانه با ورزش ملایم، یخ و گرما درمانی، وضعیت بدنی مناسب و دارو ممکن است به سرعت بهبودی شما کمک کند.
اما مهم‌ترین کاری که می‌توانید برای کمردرد و پاهایتان انجام دهید این است که آن را جدی بگیرید – اگر تسکین نمی‌دهید، همیشه با پزشک خود تماس بگیرید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *