تسکین فوری درد شانه و کتف

تسکین فوری درد شانه و کتف

درد زیر تیغه شانه شما می تواند یک درد تیز یا سوزش در نزدیکی ستون فقرات یا بیشتر یک احساس درد عمیق باشد که در سرتاسر شانه یا قسمت بالای کمر پخش می شود. وقتی درد تیغه شانه ادامه پیدا کند، می تواند بر کیفیت زندگی تأثیر بگذارد و حرکات بازو و پشت را محدود کند. در اینجا 5 ایده وجود دارد که ممکن است به کاهش درد شما کمک کند. قبل از هر چیزی اگر درد شما جدی است باید حتما پزشک را ملاقات کنید. درد شانه و کتف می تواند دلایا مختلف و پنهانی داشته باشد که بایستی آن را جدی گرفت .

در اینجا تنها چند مورد از تسکین های فوری درد شانه و کتف را آورده ایم:

به قسمت فوقانی کمر خود از فعالیت استراحت دهید

اگر هنگام انجام برخی حرکات یا فعالیت های بدنی خاص، مانند کارهای خانه یا ورزش، درد شما تشدید می شود، یک یا دو روز استراحت کنید. توقف فعالیت بدنی ممکن است به کاهش درد و جلوگیری از استفاده بیش از حد کمک کند. با این حال، فعالیت را برای مدت طولانی یا به طور کامل متوقف نکنید.
بسیاری از مردم گزارش می دهند که زندگی بی تحرک باعث بدتر شدن کمردرد می شود. ماندن در یک وضعیت برای مدت طولانی، مانند نشستن پشت میز، ممکن است علائم را تشدید کند. سعی کنید استراحت های مکرر داشته باشید و قبل از بازگشت به حالت نشستن، وضعیت را تغییر دهید تا امکان “تنظیم مجدد” فراهم شود.

از کیسه سرد و گرم استفاده کنید

سرما درمانی، مانند یخ پیچیده شده در پارچه، را می توان هر بار حدود 10 تا 20 دقیقه روی پشت خود اعمال کرد و حداقل 2 ساعت در بین جلسات استراحت کرد. گرما درمانی، مانند پد حرارتی، بهتر است به مدت 15 یا 20 دقیقه در هر درمان استفاده شود و بیش از یک درمان در هر 2 ساعت انجام نشود. برای محافظت از پوست خود،همیشه یک لایه بین منبع یخ یا گرما و پوست خود قرار دهید. سعی کنید بین یخ درمانی و گرما درمانی جایگزین کنید تا ببینید کدامیک بیشتر به تسکین درد شما کمک می کند.

داروهای مسکن بدون نسخه مصرف کنید

داروهای OTC، که می‌توانند در خواربار فروشی یا داروخانه محلی بدون نسخه خریداری شوند، ممکن است برخی از انواع درد تیغه شانه را کاهش دهند. برخی از این داروها مانند آسپرین، ایبوپروفن (Advil، Motrin) یا ناپروکسن (Aleve، Anaprox DS، Naprosyn) برای کاهش التهاب عمل می کنند. سایر داروهای OTC،مانند استامینوفن (تیلنول)، ممکن است با جلوگیری یا تغییر سیگنال های درد در مغز عمل کند. داروهای OTC با وجود اینکه نیازی به نسخه ندارند هنوز خطراتی دارند. دستورالعمل های روی برچسب را حتما بخوانید و دنبال کنید.

ماساژ دهید

درد زیر تیغه شانه شما ممکن است مانند یک گره سفت به دلیل اسپاسم عضلانی باشد. ماساژ می تواند به شل شدن عضلات شما و رساندن خون بیشتری به ناحیه آسیب دیده کمک کند. به دنبال یک دوست یا یکی از اعضای خانواده مایل باشید – یا یک متخصص – برای ماساژ محل دردناک، که می تواند تنش را از بین ببرد و باعث تسکین شود. چند تکنیک برای خودماساژ تیغه شانه شامل استفاده از فوم غلتک یا راکت بال است. (یک توپ تنیس یا توپ لاکراس نیز این کار را انجام می دهد.) این نوع ماساژ را می توان با قرار دادن فوم غلتک یا توپ بین پشت و دیوار انجام داد و سپس به آرامی از پهلو به پهلو یا بالا و پایین غلت داد.

به یک مرکز درمانی مراجعه کنید

اگر درمان های فوق به طور موثر درد شانه شما را تسکین نمی دهد، به یک متخصص طب فیزیکی، کایروپراکتیک یا فیزیوتراپ مراجعه کنید. این ارائه دهندگان مراقبت های شما را از نظر منبع درد ارزیابی می کنند و می توانند به صورت جداگانه برنامه هایی را تنظیم کنند که به تقویت و کشش قسمت بالایی کمر، گردن شما کمک کند.
و عضلات مرکزی آنها همچنین ممکن است دستکاری دستی، با استفاده از مانورهای دستی برای شل کردن عضلات سفت یا مفاصل نامناسب ارائه دهند. ممکن است لازم باشد با این نکات یک رویکرد آزمون و خطا داشته باشید. ترکیبی از این ایده های درمانی را امتحان کنید تا ببینید چه چیزی درد زیر تیغه شانه شما را کاهش می دهد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *