هزینه جراحی پلاستیک چقدر است؟

هزینه جراحی پلاستیک چقدر است؟

 

-جراحی پلاستیک

جراحی پلاستیک چیست؟

فقط به این دلیل که نام شامل کلمه “پلاستیک” می شود به این معنی نیست که بیمارانی که این جراحی را انجام می دهند با چهره ای پر از چیزهای ساختگی روبرو می شوند. این نام از ماده مصنوعی گرفته نشده است، بلکه از کلمه یونانی plastikos به معنای شکل دادن یا قالب گیری گرفته شده است (و نام پلاستیک را نیز به مواد می دهد).

جراحی پلاستیک نوع خاصی از جراحی است که می تواند ظاهر و توانایی عملکرد فرد را تغییر دهد.

جراحی پلاستیک برای ترمیم و بازسازی بافت و پوست از دست رفته یا آسیب دیده استفاده می شود.

هدف اصلی جراحی پلاستیک بازیابی عملکرد و ظاهر بافت و پوست است تا حد امکان به حالت طبیعی نزدیک شود.

جراحی زیبایی یا پلاستیک شامل بازسازی، ترمیم یا هر نوع تغییر بدن انسان با جراحی است. این را می توان با خیال راحت در افراد در هر سنی انجام داد – یک کودک با نقص مادرزادی، یک فرد مسن با علائم پیری، یا حتی یک بزرگسال جوان با اسکار ناشی از آسیب.

جدای از ظاهر بهبود یافته، بیماران دچار تغییرات عاطفی مانند افزایش حس عزت نفس، اعتماد به نفس و رضایت کلی نیز می شوند.

جراحی پلاستیک با جراحی زیبایی متفاوت است، یعنی جراحی که صرفاً برای تغییر ظاهر افراد انجام می شود تا به ظاهری مطلوب تر برسد.

جراحی پلاستیک سوختگی صورت

جراحی پلاستیک چکاری انجام می دهد

روش های ترمیمی عیوب صورت یا بدن را اصلاح می کند. این موارد شامل نقایص فیزیکی مادرزادی مانند شکاف لب و کام و ناهنجاری‌های گوش، آسیب‌های تروماتیک مانند آسیب‌های ناشی از گاز گرفتن سگ یا سوختگی ، یا عواقب درمان‌های بیماری مانند بازسازی سینه زن پس از جراحی برای سرطان سینه است.

روش های زیبایی (که به آن ها زیبایی نیز می گویند) بخشی از بدن را که فرد از آن راضی نیست تغییر می دهد. روش‌های رایج زیبایی شامل بزرگ‌تر کردن سینه‌ها (ماموپلاستی بزرگ کردن) یا کوچک‌تر کردن (ماموپلاستی کاهش)، تغییر شکل بینی (رینوپلاستی) و برداشتن  چربی از نقاط خاص بدن (لیپوساکشن) است. برخی از روش های زیبایی حتی به روشی که اکثر مردم در مورد جراحی فکر می کنند – یعنی برش و بخیه زدن – جراحی نیستند. به عنوان مثال، استفاده از لیزرهای ویژه برای از بین بردن موهای زائد و سنباده زدن پوست برای بهبود زخم های شدید دو روش از این قبیل هستند.

از جراحی پلاستیک می توان برای ترمیم موارد زیر استفاده کرد:

  • ناهنجاری هایی که از بدو تولد وجود داشته اند، مانند شکاف کام و لب، انگشتان تار و خال های مادرزادی
  • نواحی آسیب دیده در اثر برداشتن بافت سرطانی، مانند صورت یا سینه
  • سوختگی گسترده یا آسیب های جدی دیگر
  • جراحی پلاستیک اغلب می تواند به بهبود عزت نفس، اعتماد به نفس و کیفیت کلی زندگی فرد کمک کند.
جراحی پلاستیک رفع عیوب مادرزادی

تکنیک های جراحی پلاستیک

برخی از تکنیک های مورد استفاده در جراحی پلاستیک عبارتند از:

پیوندهای پوستی – که در آن پوست سالم از ناحیه سالم بدن برداشته می شود و برای جایگزینی پوست از دست رفته یا آسیب دیده استفاده می شود.

جراحی فلپ پوست – جایی که یک تکه بافت از یک قسمت از بدن همراه با رگ‌های خونی که آن را زنده نگه می‌دارند به قسمت دیگر منتقل می‌شود. این عمل جراحی فلپ نامیده می‌شود، زیرا بافت سالم معمولاً تا حدی به بدن متصل می‌ماند در حالی که جای خود را تغییر می‌دهد.

انبساط بافت – جایی که بافت اطراف کشیده می شود تا بدن بتواند پوست اضافی را “رشد” کند، که سپس می تواند برای کمک به بازسازی ناحیه مجاور استفاده شود.

علاوه بر این تکنیک ها، جراحان پلاستیک از بسیاری از روش های دیگر نیز استفاده می کنند، مانند:

انتقال یا پیوند چربی – جایی که چربی از یک ناحیه برداشته می شود و در ناحیه دیگری وارد می شود، معمولاً برای اصلاح ناهمواری ها.

بسته شدن با خلاء – جایی که مکش از طریق یک تکه فوم یا گاز استریل روی زخم اعمال می شود تا مایع را بیرون بکشد و بهبودی را تشویق کند.

آرایش استتار یا کرم

وسایل مصنوعی مانند اندام مصنوعی

شکاف لب

خطرات جراحی پلاستیک

مانند هر نوع جراحی، جراحی پلاستیک نیز خطراتی دارد.

درجه خطر به اندازه ناحیه آسیب دیده، سطح تجربه جراح و سلامت کلی فردی که این روش را انجام می دهد بستگی دارد.

خطرات عمومی جراحی عبارتند از:

  • درد و ناراحتی
  • خون ریزی
  • عفونت
  • جای زخم

اگر پس از جراحی هر گونه نگرانی مانند درد غیر منتظره، تورم، ترشح یا سایر عوارض جانبی دارید، بلافاصله با جراح، تیم مراقبت های بهداشتی یا پزشک عمومی خود تماس بگیرید.

انواع جراحی پلاستیک

دو دسته کلی از جراحی های پلاستیک وجود دارد: جراحی ترمیمی (که شامل جراحی دست، میکروسرجری، جراحی جمجمه صورت، درمان سوختگی و غیره می شود) و جراحی زیبایی یا زیبایی.

جراحی زیبایی: جراحان از اصول جراحی زیبایی برای بهبود ظاهر قسمت خاصی از بدن استفاده می کنند. دامنه جراحی زیبایی شامل بزرگ کردن سینه، کانتورینگ و جوانسازی صورت، کانتورینگ بدن و جوانسازی پوست است.

جراحي سوختگي: جراحي سوختگي در دو مرحله انجام مي‌شود: جراحي سوختگي حاد بلافاصله پس از حادثه انجام مي‌شود و جراحي سوختگي ترميمي پس از بهبودي زخم‌هاي سوختگي انجام مي‌شود.

میکروسرجری: این یکی دیگر از جراحی های ترمیمی است که به ترمیم بافت های از دست رفته می پردازد. در اینجا تکه ای از بافت به محل بازسازی منتقل می شود و رگ های خونی دوباره به هم متصل می شوند. رایج ترین انواع آن عبارتند از بازسازی سینه، جراحی شبکه بازویی و بازسازی گردن.

جراحی جمجمه صورت: جراحی جمجمه صورت کودکان، بی نظمی های مادرزادی در اسکلت و بافت های نرم جمجمه صورت، مانند کرانیوسینوستوز، شکاف لب و غیره را درمان می کند. جراحی جمجمه صورت بزرگسالان بیشتر شامل شکستگی ها و جراحی های ثانویه همراه با جراحی ارتوگناتیک است.

جراحی دست: جراحات حاد، بیماری های مزمن دست یا مچ دست، مشکلات اعصاب محیطی مانند سندرم تونل کارپال و غیره تحت پوشش جراحی دست قرار می گیرند.

بلفاروپلاستی

چرا نوجوانان جراحی پلاستیک می کنند؟

البته اکثر نوجوانان این کار را نمی کنند. اما برخی انجام می دهند. جالب اینجاست که انجمن جراحان پلاستیک آمریکا (ASPS) تفاوتی را در دلایلی که نوجوانان برای انجام جراحی پلاستیک ارائه می‌کنند و دلایلی که بزرگسالان انجام می‌دهند گزارش می‌کند: نوجوانان جراحی پلاستیک را راهی برای هماهنگی و ظاهری قابل قبول برای دوستان و همسالان می‌دانند. از سوی دیگر، بزرگسالان اغلب جراحی پلاستیک را راهی برای متمایز شدن از دیگران می دانند.

برخی از افراد برای اصلاح یک نقص فیزیکی یا تغییر بخشی از بدن که باعث ایجاد احساس ناراحتی در آنها می شود، به جراحی پلاستیک روی می آورند. به عنوان مثال، مردان مبتلا به بیماری به نام ژنیکوماستی (بافت اضافی سینه) که با گذشت زمان یا کاهش وزن از بین نمی رود، ممکن است جراحی کاهش وزن را انتخاب کنند. یک دختر یا پسر با خال مادرزادی ممکن است برای کاهش ظاهر آن به لیزر درمانی روی بیاورد.

افراد دیگر که خواهان تغییر زیبایی هستند، زیرا از ظاهر خود راضی نیستند. نوجوانانی که عمل‌های زیبایی انجام می‌دهند – مانند اتوپلاستی (جراحی برای سنجاق کردن گوش‌های بیرون زده) یا درم ابریژن (روشی که می‌تواند به صاف کردن یا استتار زخم‌های شدید آکنه کمک کند) – گاهی اوقات بعد از عمل احساس راحتی بیشتری با ظاهر خود دارند.

رایج ترین روش هایی که نوجوانان انتخاب می کنند شامل تغییر شکل بینی، جراحی گوش، درمان آکنه و اسکار آکنه و کوچک کردن سینه است.

آیا جراحی پلاستیک منقضی می شود؟

معمولا دائمی است.این روش می تواند مادام العمر باشد، اما نتایج متفاوت است. حداکثر بهبود و تغییر بینی در چند سال اول پس از عمل اتفاق می افتد. در برخی موارد، ممکن است نیاز به انجام یک روش دوم برای اصلاح بی نظمی در شکل یا اندازه بینی باشد.

آیا جراحی پلاستیک انتخاب درستی است؟

جراحی ترمیمی به ترمیم نقایص یا مشکلات مهم کمک می کند. اما در مورد انجام جراحی زیبایی فقط برای تغییر ظاهر خود چه می توان کرد؟ آیا برای نوجوانان ایده خوبی است؟ مانند همه چیز، دلایل درست و نادرستی برای انجام جراحی وجود دارد.

بعید است که جراحی زیبایی زندگی شما را تغییر دهد. اکثر جراحان پلاستیک زمان زیادی را صرف مصاحبه با نوجوانانی می کنند که می خواهند جراحی پلاستیک را انجام دهند تا تصمیم بگیرند که آیا آنها کاندیدای خوبی برای جراحی هستند یا خیر. پزشکان می خواهند بدانند که نوجوانان از نظر عاطفی به اندازه کافی بالغ هستند تا بتوانند جراحی را انجام دهند و آن را به دلایل درستی انجام می دهند.

بسیاری از روش های جراحی پلاستیک فقط همین هستند – جراحی. آنها شامل بیهوشی، بهبود زخم و سایر خطرات جدی هستند. پزشکانی که این روش‌ها را انجام می‌دهند می‌خواهند بدانند که بیمارانشان قادر به درک و کنترل استرس جراحی هستند.

برخی از پزشکان تا زمانی که مطمئن نشوند که فرد به اندازه کافی بزرگ شده و رشد خود را به پایان رسانده است، برخی از روش ها (مانند جراحی بینی) را روی نوجوانان انجام نمی دهند. برای جراحی بینی، برای دختران حدود 15 یا 16 سال و برای پسرها حدود یک سال بزرگتر است.

دخترانی که به دلایل زیبایی می خواهند سینه های خود را بزرگ کنند معمولاً باید حداقل 18 سال داشته باشند زیرا کاشت سالین فقط برای زنان 18 سال و بالاتر مجاز است. اگرچه در برخی موارد، مانند زمانی که تفاوت بزرگی بین سینه‌ها وجود دارد یا یک سینه اصلاً رشد نکرده است، ممکن است جراح پلاستیک زودتر درگیر شود.

جراحی پلاستیک برای بانوان

  • بزرگ کردن سینه بعد از لیپوساکشن دومین جراحی پلاستیک محبوب در بین زنان است.
  • درمان کلاژن برای جوان‌تر به نظر رسیدن
  • درم ابریژن برای آشکار کردن پوستی صاف‌تر «جدید»
  • جراحی پلک
  • جراحی زیبایی شکم یا ابدومینوپلاستی
  • و جراحی زیبایی بینی

از دیگر جراحی‌های پلاستیک محبوب در بین زنان هستند که در مقاله های دیگر سایت بصورت مفصل و جزیی تر درباره هرکدام صحبت کرده ایم.

چیزهایی که باید در نظر بگیرید

در اینجا چند نکته وجود دارد که باید در مورد جراحی پلاستیک فکر کنید:

تقریباً همه نوجوانان (و بسیاری از بزرگسالان) نسبت به بدن خود آگاه هستند. تقریباً همه آرزو می کنند کاش یکی دو چیز وجود داشت که می شد تغییر داد. بسیاری از این خودآگاهی با گذشت زمان از بین می رود. از خود بپرسید که آیا به این دلیل به جراحی پلاستیک فکر می کنید که آن را برای خود می خواهید یا اینکه برای جلب رضایت شخص دیگری است.

بدن یک فرد در طول سال های نوجوانی به تغییر ادامه می دهد. اعضای بدن که ممکن است اکنون خیلی بزرگ یا خیلی کوچک به نظر برسند، در طول زمان می توانند متناسب تر شوند. به عنوان مثال، گاهی اوقات، بینی بزرگی که به نظر می رسد اندازه مناسب تر به نظر می رسد، زیرا بقیه صورت فرد در طول رشد به هم نزدیک می شود.

تناسب اندام از طریق کنترل وزن مناسب و ورزش می تواند کارهای بزرگی برای ظاهر افراد بدون جراحی انجام دهد. انتخاب جراحی پلاستیک به عنوان اولین گزینه برای چیزی مانند کاهش وزن که می تواند با روشی غیر از جراحی اصلاح شود، هرگز ایده خوبی نیست. بای پس معده یا لیپوساکشن ممکن است در مقایسه با رعایت رژیم، راه حل های سریع و آسانی به نظر برسد. با این حال، هر دوی این روش‌ها خطرات بسیار بیشتری نسبت به رژیم غذایی دارند و پزشکان باید آنها را برای موارد شدید که همه گزینه‌های دیگر شکست خورده‌اند، رزرو کنند.

عواطف برخی افراد واقعاً تأثیر زیادی بر نحوه نگاه آنها دارد. افرادی که افسرده اند، شدیداً خودانتقادگر هستند یا دیدگاهی تحریف شده نسبت به ظاهر واقعی خود دارند، گاهی فکر می‌کنند که تغییر ظاهرشان مشکلاتشان را حل می‌کند. در این موارد، این کار را نباید کرد. حل مشکل عاطفی با کمک یک درمانگر آموزش دیده شرط بهتری است. در واقع، بسیاری از پزشکان تا زمانی که ابتدا این مشکلات درمان نشود، روی نوجوانانی که افسرده هستند یا مشکلات روانی دیگری دارند، جراحی پلاستیک انجام نمی دهند.

جراحی پلاستیک چیزی نیست که باید عجله کرد. اگر به جراحی پلاستیک فکر می کنید، تا جایی که می توانید در مورد روش خاصی که در نظر دارید اطلاعات کسب کنید و آن را با پزشکان و والدین خود در میان بگذارید. هنگامی که حقایق را دارید، می توانید تصمیم بگیرید که آیا جراحی برای شما مناسب است یا خیر.

انواع جراحی پلاستیک

هزینه جراحی پلاستیک

برآورد هزینه دقیق یک عمل جراحی ممکن است دشوار باشد. این بستگی به عوامل مختلفی مانند هزینه مواد، هزینه اتاق عمل، سلامت کلی بیمار، ویزیت های بعدی و غیره دارد. میانگین هزینه برخی از جراحی های رایج در زیر آورده شده است:

لیفت صورت گسترده:15 ملیون به بالا

رینوپلاستی: بین 20 تا 45 میلیون تومان

لیپوساکشن: 35000000 تومان

شکم: بین 20 تا40 میلیون تومان

بزرگ کردن سینه: بین 18 تا 35 میلیون تومان

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *