بهترین دکتر تعویض مفصل لگن

بهترین دکتر تعویض مفصل لگن [جدید]

چگونه بهترین دکتر تعویض مفصل لگن را انتخاب کنیم؟

هنگام برنامه ریزی برای انجام جراحی تعویض مفصل لگن، انتخاب جراح یکی از مهمترین تصمیماتی است که بیمار می گیرد. آموزش و تجربه جراح می تواند بر بهبودی بیمار و نتایج طولانی مدت تأثیر بگذارد. بیماران آینده نگر تعویض مفصل لگن هنگام انتخاب جراح ارتوپد چه باید بکنند؟

تأیید اعتبار یک جراح چند راه برای تأیید اعتبار یک پزشک قبل از گرفتن نوبت وجود دارد. این جزئیات باید به صورت آنلاین در دسترس باشد:

1-مجوز پزشکی تخصص ارتوپدی

هر پزشکی باید توسط وزارت بهداشت تأیید شود. وبسایت تایید اعتبار پزشک و نوع تخصص از طریق کد نظام پزشکی امکان پذیر است.

2-دارای مدرک فلوشیپ تعویض مفصل زانو و لگن

دکتری که در زمینه تعویض مفصل لگن دوره فلوشیپ را گذرانده است، تحت راهنمایی یک جراح ارتوپد بسیار مجرب انجام این جراحی را آموخته است. فلوشیپ‌هایی که جراحان تعویض مفصل ران را آموزش می‌دهند، ممکن است به نام‌های خود شامل تعویض مفصل لگن ، جراحی لگن، بازسازی کامل مفصل یا بازسازی ارتوپدی بزرگسالان باشند.

3-اولویت دادن به تجربه پزشک تعویض مفصل

تحقیقات نشان می دهد که انتخاب یک جراح با تجربه احتمال موفقیت آمیز جراحی تعویض مفصل لگن را بسیار افزایش می دهد. به عنوان مثال، یک مطالعه که داده های بیش از 20 مورد را بررسی می کند،
عمل جراحی نشان داد که جراحان با تجربه‌تر به نصف نیاز به انجام عمل جراحی تعویض مفصل ران (بازبینی) دوم در 6 ماه اول داشتند: در 0.7٪ مواقعی که جراحی توسط جراحانی انجام می‌شد که بیش از 50 قسمت مفصل ران انجام می‌دادند، به جراحی مجدد نیاز بود.


3 درصد از مواقعی که جراحی توسط جراحانی انجام می شد که بین 6 تا 25 تعویض مفصل لگن در سال انجام می دادند. جراحانی که هر سال بیش از 50 تعویض مفصل لگن انجام می دهند، نتایج کلی بهتری دارند. صفحه وب حرفه ای جراح (از طریق بیمارستان یا کلینیک) باید نشان دهد که آیا آنها در جراحی تعویض مفصل ران تخصص دارند یا خیر.
به دنبال این اطلاعات باشید و همچنین در طول قرار حضوری سوالات بعدی را بپرسید.

4-سوال بپرسید یا تحقیق کنید

بیماران حق دارند در مورد یک جراح خاص تحقیق کنند و از جراح و کادر جراحی سوالاتی بپرسند، مانند: چند بار این جراحی خاص را انجام داده اید؟ بیماران آینده نگر تشویق می شوند که به دنبال جراحی باشند که تجربه زیادی در زمینه جراحی تعویض مفصل لگن داشته باشد.
از جمله روش جراحی خاص پیشنهاد شده است. ممکن است برش هایی در جلو، کنار یا پشت لگن ایجاد شود. اندازه و محل برش، دید جراح از مفصل ران را در طول جراحی و همچنین اینکه کدام ماهیچه‌ها و سایر بافت‌های نرم جدا یا بریده می‌شوند، تعیین می‌کند.

میزان عوارض جراحی چقدر است؟ یک جراح باید بتواند به سوالاتی در مورد تعداد بیمارانی که پس از جراحی دچار عفونت می شوند، تعداد بیمارانی که به جراحی دوم نیاز دارند و عوارض طولانی مدت احتمالی پاسخ دهد. یک بیمار آینده نگر تشویق می شود تا در مورد بیماران قبلی مشابه خود که پروفایل های خطر مشابهی دارند سؤال کند.

مثلا،بیمار مبتلا به دیابت یا آرتریت روماتوئید می خواهد از میزان عوارض سایر بیماران با شرایط خاص خود بداند.

آیا می توانم با بیماران دیگری مانند من که روش مشابهی داشته اند صحبت کنم؟

یک جراح ممکن است بیماران سابقی داشته باشد که مایلند تجربیات خود را به اشتراک بگذارند و چه انتظاراتی از جراحی دارند. طبق دستورالعمل های HIPAA، جراح ابتدا به یک فرم رضایت امضا شده از بیمار نیاز دارد که مایل به اشتراک گذاری تجربیات خود باشد.

4-به دنبال نظر دوم باشید (مشورت با دیگران)

اگرچه همیشه لازم نیست، اما بد نیست با جراح ارتوپد دیگری مشورت کنید و نظر دوم را دریافت کنید.
اگر جراح ارتوپد اول: فاقد تجربه یا صلاحیت باشد، روش تعویض مفصل ران و بهبودی را با رضایت شما توضیح نمی دهد و به طور کامل به سوالات شما پاسخ نمی دهد، نظر دوم تشویق می شود.

حتماً از جراح دوم سؤالات مشابهی درباره تجربه و صلاحیت ها بپرسید. همچنین، به یاد داشته باشید که نظر جراح دوم لزوما بهترین نیست. گرفتن نظر دوم یا تعویض جراح غیرعادی نیست و بیماران نباید نگران صدمه زدن به احساسات پزشک باشند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *