جراحی اسکولیوز |انحراف ستون فقرات | سوالات متداول| هزینه

‏جراحی اسکولیوز یک ‏‏عمل همجوشی ستون فقرات است‏‏. ایده اساسی این است که مهره های خمیده را دوباره بدخیم و فیوز کنیم(خشک کردن و جوش زدن مهره ها ستون فقرات بهم با پیچ های اسپاین) تا به یک استخوان واحد و جامد بهبود پیدا کنند. با ابزار و تکنولوژی موجود امروز، جراحان اسکولیوز قادر به بهبود منحنی به طور قابل توجهی هستند.‏

‏چه سنی برای جراحی اسکولیوز(انحراف ستون فقرات) بهتر است؟‏‏

با این حال، عمل جراحی اسکولیوز اغلب توصیه می شود زمانی که یک منحنی اسکولیوز بیش از 50 درجه وجود دارد. همچنین توصیه می شود قبل از کودکان در حال رشد انجام می شود – ‏‏مثلا سن 14‏‏سالگی.

آیا ارزش دارد جراحی اسکولیوز را انجام دهم؟

مزایای عمل جراحی جراحی اسکولیوز می تواند انحنای کمر شما را حداقل 40 تا 65 درصد اصلاح کند. این بستگی به انعطاف ستون فقرات، نوع انحنا، اندازه انحنا و سن آنها دارد. در یک مطالعه، اندازه منحنی‌های درمان شده با جراحی تنها 3.5 درجه در طول 22 سال افزایش یافت.

طول درمان جراحی اسکولیوز چقدر است؟

بهبودی جراحی اسکولیوز یک فرآیند نسبتا طولانی است – بیماران تا 3 تا 6 ماه پس از عمل نمی توانند به فعالیت های عادی خود بازگردند.بهبودی کامل بین 6 تا 12 ماه طول می کشد.

آیا جراحی اسکولیوز می تواند شما را فلج کند؟

عوارض عصبی ناشی از جراحی می تواند شامل از دست دادن احساس لمس، ضعف یا از دست دادن قدرت در پاها یا مچ پاها، از دست دادن کنترل روده و مثانه یا فلج باشد. معمولاً عوارض عصبی خیلی زود پس از جراحی شروع می شود. این عوارض می توانند در طول زمان بهبود یابند، اما برخی ممکن است دائمی باشند.

آیا اسکولیوز با افزایش سن بدتر می شود؟

اسکولیوز یک بیماری پیشرونده است و با افزایش سن بدتر می شود.

آیا عمل نکردن اسکولیوز می تواند تهدیدی برای زندگی باشد؟

موارد خفیف اسکولیوز ممکن است نیازی به درمان نداشته باشند. اما، اسکولیوز متوسط ​​تا شدید که درمان نشود می‌تواند منجر به درد و تغییر شکل فزاینده و همچنین آسیب احتمالی قلب و ریه شود. اسکولیوز یک انحنای جانبی ستون فقرات با چرخش است.
اغلب در طول جهش رشد درست قبل از بلوغ ایجاد می شود.

اسکولیوز زمانی که استخوان‌ها به‌قدری پیچ خورده هستند که اندام‌های حیاتی را تحت فشار قرار می‌دهند، می‌تواند تهدیدکننده زندگی باشد. جراحی به احتمال زیاد بهترین گزینه در چنین مواردی است. در صورت عدم درمان، موارد شدید اسکولیوز می تواند طول عمر فرد را کوتاه کند.

آیا می توانید بعد از جراحی اسکولیوز خم شوید؟

اساسی ترین اقدامات احتیاطی برای بیمار در طول فرآیند بهبودی، «عدم BLT» خواهد بود. این موارد عبارتند از: خم نشوید. بیمار مجاز است از ناحیه زانو و باسن خم شود، اما از کمر خم نمی شود. بدون بلند کردن اجسام.

آیا اسکولیوز یک معلولیت است؟

اگرچه SSA یا اسکولیوز را یک ناتوانی (معلولیت) نمی‌دانند، اما این اختلال پزشکی می‌تواند علائمی شدید ایجاد کند که شما را واجد شرایط دریافت مزایای معلولیت کند.

آیا اسکولیوز قابل درمان است؟

در صورت نیاز به جراحی اغلب با جراحان ارتوپد یا جراحان مغز و اعصاب مشورت می شود. پیش آگهی برای یک فرد مبتلا به اسکولیوز بسته به اینکه مشکل در چه زمانی زود تشخیص داده شده و درمان شود، از خوب تا منصفانه متغیر است. هیچ درمانی برای اسکولیوز وجود ندارد، اما علائم را می توان کاهش داد.

آیا بعد از جراحی اسکولیوز قدتان بلندتر می شود؟

به طور کلی، افراد پس از جراحی اسکولیوز قد بلندتری دارند زیرا شما در حال صاف کردن منحنی s شکل هستید. در اسکولیوز بزرگسالان، مشکل دیگر خم شدن به جلو به دلیل از بین رفتن انحنای کمر است. پس از جراحی، جراحان سعی می کنند این را اصلاح کنند تا بیماران قد بلندتر شوند.

بعد از جراحی اسکولیوز چگونه می توان مدفوع کرد؟

4 نکته برای حرکت روده ها بعد از جراحی ستون فقرات در صورت امکان به حرکت خود ادامه دهید. هنگام استراحت پس از جراحی ستون فقرات، به خصوص چند روز اول، احتمالاً احساس بی حالی می کنید و نیاز به استراحت زیادی دارید.طبق دستور از داروهای مسکن استفاده کنید.مقدار مناسب فیبر بخورید.از ملین ها نیز باید استفاده کنید.

جراحی اسکولیوز چند ساعت طول می کشد؟

طول عمل جراحی فیوژن ستون فقرات معمولاً چهار تا شش ساعت طول می‌کشد، اما زمان آن بسته به هر بیمار متفاوت است. جراحان تا زمانی که نیاز دارند کار را به خوبی انجام دهند، طول می کشد.

جای زخم جراحی اسکولیوز می ماند؟

در ابتدا برش کاملاً نازک خواهد بود، اما روند بهبودی باعث می‌شود که جای زخم تا چند ماه پس از جراحی قرمز و بالا برود. تا یک سال پس از جراحی، جای زخم باید نرم، قابل انعطاف و سفید باشد.

هزینه جراحی اسکولیوز چقدر است؟

عوامل زیادی در تعیین هزینه نهایی جراحی اسکولیوز وجود دارد(بیمارستان ، نوع بیمه و دستمزد جراح و مخصوصا شرایط بیمار)، اما به طور متوسط ​​می توانید انتظار داشته باشید که از 50تا 100 میلیون تومان بپردازید.

آیا اسکولیوز بر مغز و اعصاب اثر می گذارد؟

اولاً، سردردهای تنشی می توانند به دلیل سفت شدن عضلات گردن ایجاد شوند که در تلاش برای تثبیت انحنای دهانه رحم هستند. ثانیاً، اسکولیوز شناخته شده است که جریان مایع مغزی نخاعی (CSF) را مختل می کند که منجر به سطوح پایین CSF در مغز می شود.
گاهی وقت که باعث سردردهای ناتوان کننده می شود که می تواند به وضعیت میگرن برسد.

آیا می توانم بعد از جراحی اسکولیوز بچه دار شوم؟

حتی زنانی که جراحی فیوژن ستون فقرات انجام داده اند نیز می توانند باردار شوند.زنانی که با موفقیت برای اسکولیوز درمان شده‌اند، خطرات جزئی یا بدون خطر اضافی برای عوارض دوران بارداری و زایمان دارند.
اسکولیوز خطری برای کودک ایجاد نمی کند.

آیا بعد از جراحی اسکولیوز به ویلچر نیاز دارید؟

برخی از بیماران ممکن است در اوایل دوران نقاهت به واکر یا عصا برای کمک به تعادل و جلوگیری از افتادن نیاز داشته باشند. تعادل خود را حفظ کنند اکثر کودکان به وسایل کمکی راه رفتن در خانه نیاز ندارند.

درد یا احساس بعد از اسکولیوز چه است؟

معمولا در قسمت پایین کمر احساس سفتی و سختی می کنید.در حالی که این در بزرگسالان شایع تر است، سفتی کمر می تواند یک علامت شایع مرتبط با اسکولیوز باشد.زیرا بدن سعی می کند خود را با انحنای غیرطبیعی ستون فقرات وفق دهد، ماهیچه ها و رباط ها ممکن است در اثر استفاده بیش از حد دچار کشیدگی شوند.

آیا کایروپراکتیک می تواند به اسکولیوز کمک کند؟

بسیاری از بزرگسالان مبتلا به اسکولیوز دریافتند که درمان‌های غیردارویی و غیرتهاجمی کایروپراکتیک می‌توانند با کاهش فشار روی سیستم عصبی و تقویت هسته بدنشان به کاهش درد کمک کنند. روش ها و ایده هایی برای فعال ماندن بدون پیشرفت علائم.

آیا اسکولیوز مادرزادی است؟

اسکولیوز از نوع مادرزادی آن یک انحنای جانبی ستون فقرات است که در اثر نقصی که در بدو تولد وجود داشت ایجاد می شود. این بیماری تنها در 1 از هر 10000 نوزاد اتفاق می افتد و بسیار کمتر از نوع اسکولیوز است که در نوجوانی شروع می شود.

آیا اسکولیوز باعث لاغری می شود؟

همچنین، عوامل متعددی مانند سن، سلامت کلی، و رویکرد درمانی انتخاب شده نیز نقش مهمی در چگونگی تأثیر این بیماری بر زندگی روزمره فرد دارند. در کل اسکولیوز مستقیماً باعث افزایش یا کاهش وزن بیماران نمی شود.

چه مدت بعد از جراحی اسکولیوز می توانید دوش بگیرید؟

تا 4 روز پس از جراحی دوش نگیرید یا توصیه هایی را که تیم جراحی به شما داده است را دنبال کنید. پس از دوش گرفتن، محل جراحی را به آرامی با یک حوله تمیز خشک کنید. وقتی زیر دوش هستید موهایتان را شامپو بزنید. حداقل به مدت 2 هفته از حمام، شنا و استفاده از وان آب گرم خودداری کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *