تسکین درد ناشی از آرتروز بدون دارو

تسکین درد ناشی از آرتروز بدون دارو

راه های متعددی برای بزرگسالان مبتلا به آرتروز وجود دارد تا درد خود را بدون استفاده از دارو کاهش دهند. به طور خاص، طب دائم برنامه های آموزشی مبتنی بر شواهد و فعالیت بدنی را که ثابت شده است کیفیت زندگی افراد مبتلا به آرتریت را بهبود می بخشد، تشخیص می دهد. درباره برنامه های شناخته شده برای مدیریت علائم آرتریت بیشتر بدانید، از جمله درد این مقاله را مطالعه فرمایید.

فعالیت بدنی جهت کاهش درد آرتروز

فعالیت بدنی منظم می تواند به تسکین درد آرتریت بزرگسالان به اندازه داروهای بدون نسخه کمک کند. فعالیت بدنی فواید اضافی زیادی دارد، از جمله بهبود عملکرد فیزیکی و خلق و خو و کاهش اضطراب. پیاده روی، دوچرخه سواری، شنا و سایر فعالیت های آبی (به عنوان مثال، ایروبیک در آب،
دویدن در آب) همگی راه های موثری برای کاهش درد آرتریت هستند و برای اکثر بزرگسالان بی خطر هستند. درباره فعالیت بدنی برای آرتریت بیشتر بدانید.

توصیه‌های فعالیت بدنی :دو ساعت و 30 دقیقه (150 دقیقه) فعالیت هوازی با شدت متوسط (یعنی پیاده‌روی سریع). با این حال، هر مقدار فعالیت بدنی بهتر از هیچی است.


فعالیت‌های تقویت عضلانی که روی همه گروه‌های عضلانی اصلی (پاها، باسن، پشت، شکم، سینه، شانه‌ها و بازوها) در ۲ روز یا بیشتر در هفته کار می‌کنند. علاوه بر کاهش درد، سایر مزایای خاص آرتریت شامل بهبود عملکرد فیزیکی و کاهش ناتوانی است.
فعالیت های هوازی و تقویتی که تعادل را برای بزرگسالان 65 ساله یا بالاتر برای جلوگیری از سقوط بهبود می بخشد.توجه داشته باشید که فعالیت ها نباید آنقدر شدید باشد که جواب عکس بگیرید.

مثلا برای کسی که آرتروز زانو دارد ، فعالیتی که در آن پرش یا فشار مستقیم روی زانو بیفتد ممنوع است.

#تسکین درد ناشی از آرتروز بدون دارو

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *